فوت ۶ نفر بر اثر مسمومیت با گاز منوکسید کربن طی چهار ماهه ابتدایی سال در کرمانشاه

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه از فوت ۶ نفر بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن طی چهار ماهه ابتدایی سال جاری در استان خبر داد.

فوت 6 نفر بر اثر مسمومیت با گاز منوکسید کربن طی چهار ماهه ابتدایی سال در کرمانشاه

بهتاش خانی آباد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، اظهار کرد: در چهار ماهه سال جاری آمار اجساد معاینه شده در مراکز پزشکی قانونی استان کرمانشاه با تشخیص علت مرگ مسمومیت با گاز مونواکسید کربن 6 نفر(2 زن  و چهار مرد) بوده است.

وی افزود: در چهار ماهه سال جاری، اجساد معاینه شده در مراکز پزشکی قانونی استان کرمانشاه باتشخیص علت مرگ مسمومیت با گاز مونواکسید کربن 6 نفر (2 زن و چهار مرد) بوده و نسبت به مدت مشابه سال قبل (چهار ماهه سال 1402) که تعداد متوفیان 17 نفر(هشت زن و 9 مرد) بوده، کاهش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه تصریح کرد: مونوکسید کربن، گازی است که هم بی‌بو و هم بی‌رنگ است و از روش‌های مختلف همچون بخاری، شومینه، اگزوز ماشین، کوره زغالی، موتور خودرو، ژنراتور قابل حمل و موارد دیگر تولید می‌شود. 

وی ادامه داد: همه افراد در طول روز در معرض مقادیر کمی مونوکسید کربن تنفس می‌کنند و استنشاق بیش از حد آن می‌تواند باعث مسمومیت با C.O شود.

وی اضافه کرد: هنگامی که این دود در یک فضای بسته یا دارای تهویه ضعیف مانند گاراژ محبوس می‌شود، C.O افزایش می‌یابد و این موضوع خطرناک است.

خانی آباد تشریح کرد: استنشاق این گازها باعث جذب C.O در جریان خون شما می‌شود که می‌تواند منجر به آسیب شدید در بافت شما شود.

مدیر کل پزشکی قانونی کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: مسمومیت با C.O بسیار جدی است و می‌تواند تهدید کننده زندگی باشد.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان