کشف تونل‌های زیرزمینی در یک باغ‌تالار/ عکس

پلیس مشهد در یک عملیات غافلگیرانه ۸ نفر را از یک باند ۱۵ نفره در حالی داخل باغ تالار به دام انداخت که ۱۸ متر تونل زیرزمینی حفر کرده بودند.

کشف تونل‌های زیرزمینی در یک باغ‌تالار/ عکس

به گزارش خبرآنلاین، روزنامه خراسان نوشت: ماموران پاسگاه انتظامی فردوسی مشهد که برای پیشگیری از وقوع جرم و همچنین شناسایی خلافکاران طرح ویژه به‌‎کارگیری منابع و مخبران محلی را در دستور کار قرار داده‌اند، طی روزهای گذشته به اخباری دست یافتند که نشان می‌داد افرادی با تجهیزات کامل قصد دارند گنج‌های زیرزمینی خیالی را پیدا کنند و یک‌شبه قارون شوند.

طولی نکشید که گروهی از افسران کارآزموده انتظامی با هدایت و نظارت مستقیم سروان مصطفی حسنی (رئیس پاسگاه انتظامی فردوسی) بررسی‌های نامحسوس را همزمان با تحلیل‌های کارشناسی آغاز کردند و به یک باند 15 نفره رسیدند که نقشه خیالی گنج را در سر می‌پروراندند.

رصدهای اطلاعاتی پلیس وارد مرحله جدیدی شد و عوامل انتظامی در یک عملیات نفوذی باغ‌تالاری را زیر نظر گرفتند که جویندگان گنج به آنجا رفت و آمد داشتند. خیلی زود مشخص شد که جویندگان گنج در همان باغ‌تالار مشغول حفر تونل‌های زیرزمینی هستند چراکه یکی از عوامل فروش دستگاه‌های گنج‌یاب به آنان وعده داده بود در فاصله 25 متری عمق زمین گنجی باارزش وجود دارد و حالا 15 نفر شبانه مشغول حفر تونل زیرزمینی با تجهیزات کامل بودند.

نیروهای انتظامی مراتب را به مقام قضایی اطلاع دادند و با کسب دستورهای قضایی، عملیات ضربتی دستگیری جویندگان گنج در حالی آغاز شد که بررسی‌های نامحسوس نشان داد گنج‌یابان شبانه وارد باغ‌تالار می‌شوند و به نوبت تا ساعت 3 بامداد به حفر تونل می‌پردازند.

عملیات به فرماندهی رئیس کلانتری در اوایل شب شروع شد، اما تعدادی از گنج‌یابان که داخل باغ‌تالار بودند، با مشاهده نیروهای انتظامی، از در و دیوار بالا رفتند و تعدادی از آنها متواری شدند. با وجود این، عوامل انتظامی 5 نفر از متهمان را به دام انداختند.

کشف تونل‌های زیرزمینی در یک باغ‌تالار/ عکس

کشف تونل‌های زیرزمینی در یک باغ‌تالار/ عکس

با قطع هواکش‌ها مشخص شد 3 تن از جویندگان گنج درون تونل‌های زیرزمینی مخفی شده‌اند. آنان که رمقی در بدن نداشتند و به خاطر کمبود اکسیژن به مرز خفگی رسیده بودند، به سختی خود را به دهانه تونل 18 متری رساندند.

در این شرایط بی درنگ عوامل انتظامی با امدادگران اورژانس و آتش‌نشانی تماس گرفتند و با اکسیژن‌رسانی به 3 تن از متهمان، حال آنان رو به بهبودی گذاشت. سپس چند تن از آتش‌نشانان وارد تونل زیرزمینی شدند، اما جستجوهای آنان نشان داد فرد دیگری درون تونل مخفی نشده است.

با دستگیری 8 متهم در بولوار شاهنامه، خمره‌های مشروبات الکلی نیز به همراه دستگاه‌های دیجیتالی فلزیاب (گنج‌یاب)، ابزار حفر کانال، قنداق خالی سلاح وینچستر و لوازم تولید مشروبات الکلی کشف و 4 دستگاه خودرو نیز توقیف شد و به مقر انتظامی انتقال یافت.

در همین حال، با صدور دستورهای ویژه‌ای از سوی سردار سرتیپ دوم احمد نگهبان (جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی) تلاش گسترده نیروهای انتظامی برای دستگیری متهمان فراری و ریشه‌یابی حفر تونل‌های زیرزمینی در حالی ادامه یافت که باغ‌تالار مذکور نیز با هماهنگی قضایی پلمب شد.

233236

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان