افشاگری زاکربرگ علیه بایدن

مارک زاکربرگ در نامه‌ای افشاگرانه به کنگره آمریکا از فشار دولت بایدن به فیسبوک برای پاک کردن برخی پست‌ها در دوران همه‌گیری کرونا پرده برداشت.

افشاگری زاکربرگ علیه بایدن

به گزارش خبرآنلاین، مارک زاکربرگ مالک فیسبوک از فشارهای دولت بایدن برای سانسور کردن محتوای مربوط به کووید در فیسبوک پرده برداشت و اعلام کرد که از همکاری با آن‌ها پشیمان است.

زاکربرگ در نامه‌ای به کمیته قضایی کنگره آمریکا نوشت: «در سال 2021 مقامات رسمی دولت بایدن و کاخ سفید برای ماه‌ها تیم ما را تحت فشار می‌گذاشتند تا برخی محتوای مربوط به بیماری همه‌گیری کرونا از جمله شوخی‌ها را سانسور کنیم. فشار وارد کردن به ما از سمت دولت کاری اشتباه بود و من افسوس می‌خورم که آن‌ زمان اعتراض بیشتری به این فشارها نکردم.»

در دوران همه‌گیری فیسبوک‌ پست‌هایی که را به باور آن‌ها حاوی اطلاعات نادرست بود پاک می‌کرد که تعداد آن‌ها طی یک سال به 20 میلیون مورد رسید. زاکربرگ از جمله مدیران شبکه‌های اجتماعی است که اخیرا از مدیریت محتوای سخت‌گیرانه و بیش از حد ابراز پشیمانی کرده است. پیش از او جک دورسی مدیر و مالک پیشین توییتر هم مدیریت محتوای سخت‌گیرانه و بیش از حد را محکوم کرده بود.

در پی بازداشت پاول دورف مدیر تلگرام در پاریس بحث درباره شیوه مدیریت محتوای منتشر شده توسط کاربران در شبکه‌اهی اجتماعی داغ شده است. در حالی که برخی بر این باور هستند که باید کاربران را در انتشار مطالب آزاد گذاشت، برخی می‌گویند که مدیریت نکردن محتوا می‌تواند به رفتارهای مجرمانه منجر شود.

مقامات فرانسوی دورف را به دلیل عدم مدیریت مناسب محتوای منتشر شده در تلگرام از جمله محتوای مستهجن کودک‌آزاری و دیگر محتوای مجرمانه بازداشت کرده‌اند. پاول دورف مدیر و بنیان‌گذار تلگرام شنبه سوم شهریور هنگام ورود به پاریس بازداشت شد.

منبع: تایم

5858

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان