ماجرای رد ۸ هزار دانشجو معلم در گزینش چه بود؟

مدیرکل اسبق آموزش و پرورش شهر تهران گفت: ادعای رد ۸ هزار دانشجو معلم در گزینش فاقد اعتبار است.

ماجرای رد 8 هزار دانشجو معلم در گزینش چه بود؟

به گزارش خبرآنلاین، مدیرکل اسبق آموزش و پرورش شهر تهران با تأکید بر اینکه ادعای رد 8 هزار دانشجو معلم در گزینش فاقد اعتبار است، گفت:بخش عمده‌ای از اعتراض‌ها مربوط به جذب مربیان پرورشی است که ریشه آن مربوط به پذیرش سه برابر ظرفیت است.

تسنیم در خبری نوشت: اخیراً یکی از دانشجومعلمان در فضای مجازی ادعایی را مطرح کرده‌ است، "درباره رد شدن در گزینش به دلیل تصاویر کم حجاب پروفایل و پرداخت جریمه 600 میلیون تومانی."

در حالی که امیرمحمد خرازانی؛ دبیر هیئت مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با تسنیم، ادعای رد گزینش دانشجو معلمان به دلیل تصویر پروفایل را رد کرد و گفت: در این مورد مطرح شده باید کل پرونده فرد بررسی شود، این موضوع که دانشجو فقط به دلیل عکس پروفایل در گزینش رد شود، صحت ندارد.

وی درباره ادعای مطرح شده مبنی بر رد شدن 8 هزار دانشجو معلم در گزینش گفت: این عدد صحیح نیست، در دو سال گذشته از بین 50 هزار فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان، پرونده 800 نفر در هیئت مرکزی گزینش بررسی شده که مشکل 70 درصد حل شده است و پرونده سایر افراد در دست بررسی است.

با این حال همچنان برخی افراد به‌ویژه چهره‌های سیاسی همچون عبدالرضا داوری در شبکه اجتماعی ایکس "توییتر" ادعای اخراج 8 هزار دانشجومعلم به دلیل عکس پروفایل و دریافت مبلغ 600 میلیون تومان جریمه از هر فرد را تکرار کرده‌اند.

در همین ارتباط اسفندیار چهاربند؛ مدیرکل اسبق آموزش و پرورش شهر تهران و رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش در یادداشتی ضمن نقد این ادعاها نوشت:

براساس اطلاع موثق از کم‌وکیف عملکرد گزینش در ارزیابی صلاحیت اخلاقی و سیاسی دانشجومعلمان و همچنین گزینش پذیرفته‌شدگان علمی آزمون پذیرش معلمان و مربیان پرورشی باید بگویم:

نخست؛ آمار و ارقام مشمولان ماده 19 "رد شدگان در گزینش" فاقد اعتبار است.

دوم؛ بخش قابل‌توجهی از آمار واقعی مشمولان ماده 19 منطبق بر قانون گزینش است و اگر ایرادی است به مصادیق قانون است نه عملکرد هیئت عالی گزینش.

سوم؛ بخش عمده‌ای از اعتراض‌ها مربوط به جذب مربیان پرورشی است که ریشه آن مربوط به پذیرش سه برابر ظرفیت است که برخلاف رویه معقول گذشته که دو برابر بود منجر به معرفی تعداد زیادی از پذیرفته شدگان علمی با نمرات تراز پایین شده است و همین پدیده منجر به جهش تعداد مشمولان ماده 19 را فراهم کرده است.

به مسئولان وزارت آموزش و پرورش توصیه می‌کنم در بازنگری نتایج گزینش به موارد ذکر شده توجه کنند و تحت فضای کاذب ژورنالیستی موجب تضعیف هیئت عالی گزینش نشوند.

بنده سال‌ها درسمت مدیرکل آموزش وپرورش شهر تهران و مسئول مرکز نیروی انسانی و برنامه‌ریزی آموزش وپرورش از نزدیک با نهاد گزینش کار کردم و با فرآیندها، روش‌ها و ابزارهای فعالیتشان مانند مصاحبه، تحقیق و مجریان آنها کاملاً آشنا هستم.

هروقت از نابسامانی امور خسته و مأیوس می‌شدم به هسته گزینش تهران می‌رفتم و با کارشناسان به گپ وگفت درباره فعالیت‌شان می‌پرداختم، از نزدیک شاهد مصاحبه‌ها بودم.

ملاحظات اخلاق حرفه‌ای و انسانی در تعامل با مراجعین و دقت نظر در اعمال معیارها و تعهد به عدالت‌شان علی‌رغم همه کمبودها و تراکم پرونده‌ها قابل تقدیر بود. به سختی نظریه منفی می‌دادند اغلب با رویکرد مشفقانه و حفظ کرامت افراد با ارائه سیر مطالعاتی به افرادی که در انطباق با معیارها نواقصی داشتند نظریه مثبت می‌دادند.

سال‌هاست در تأمین کارشناس مورد نیاز گزینش اقدامی نشده و کمبود نیرو در این نهاد کلیدی بسیار زیاد است و این سختی کار آنان را دوچندان کرده است این مطالب را نگفتم که بی‌جهت از کارشناسان گزینش جانبداری کنم.

233236

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان