آسان ترین روش پاک کردن کله پاچه در خانه

علاقمندان به طعم کله پاچه اغلب به طباخی ها مراجعه می کنند تا از خوردن آن لذت ببرند، اما می توانید در منزل با استفاده از آسان ترین روش پاک کردن کله پاچه و همچنین مراحل پخت کله پاچه در خانه خودتان میزبان خود برای صرف یک کله پاچه سالم و خوشمزه باشید.

آسان ترین روش پاک کردن کله پاچه در خانه

کله پاچه و سیرابی غذا و خوراکی های محبوبی هستند که در طباخی ها آماده می شود و هر کسی که تمایل به میل آن دارد، به طباخی می رود. چه بسا کله پاچه علاوه بر طعم مورد پسند آنها، بسیار مقوی و پر از خواص می باشد که برای سلامتی بدن خیلی مفید است. البته که تهیه کله پاچه در خانه و صرف آن در منزل چه از لحاظ اقتصادی و چه از لحاظ صرف زمان و از همه مهمتر سالم و طبیعی بودن نسبت به خوردن کله پاچه در طباخی بهتر است. به خصوص وقتی به صورت خانوادگی و یا گروهی و دوستانه تصمیم به خوردن کله پاچه می کنید. اما یکی از مشکلاتی که در مقابل این راه سد می شود، پاک کردن کله پاچه و حتی به نوبه خود پاک کردن سیرابی است که علاقمندان به کله پاچه و سیرابی را از تهیه آن در منزل منصرف می کند. اما یادگیری آسان ترین روش پاک کردن کله پاچه می توانید به راحتی از پس این کار بر بیایید.

البته این را هم در مورد کار برخی از طباخی ها بگوییم که پاک کردن کله پاچه را با استفاده از دستگاه انجام می دهند و در واقع نیازی نیست در این طباخی ها شما نگران عوارض به کارگرفته شدن مواد شیمیایی و افزودنی ها باشید. اما اگر تجربه تمیز کردن کله پاچه در خانه را داشته اید و یا به دلایلی که در بالا اشاره شد و خود را قادر به انجام آن می دانید، می توانید نسبت به این کار در منزل اقدام نمایید.

پاک نمودن کله پاچه در خانه

مراحل پاک کردن کله پاچه در خانه به روشی ساده

به عنوان اولین مرحله می توان به از بین بردن موهای روی کله پاچه اشاره داشت. برای این منظور درون قابلمه ای بزرگ آب بریزید و بر روی شعله بگذارید تا بجوشد. سپس کله پاچه ها را درون آبجوش بگذارید تا به مدت چندین دقیقه باقی بماند و قدری موها نرم گردد بعد با استفاده از چاقو و یا حتی با دست تمامی موهای کله پاچه را جدا نمایید. کندن موها در کله پاچه تازه بسیار آسان تر و زودتر می باشد.

نکته : در این روش لازم نیست کله پاچه به مدت زیادی درون آب بماند تا بپزد، فقط در حد چندین دقیقه کفایت می نماید.

از بین بردن باقی موها با استفاده از آتش

جهت موزدایی کامل کله و از بین بردن باقی موهای آن می توانید از آتش کپسولی پرفشار بهره ببرید، البته در صورتی که این وسیله در منزل در دسترس نیست، می توانید موها را بر روی حرارت گاز سوزانده و از بین ببرید. نکته ای که باید به آن توجه کنید این می باشد که در این عمل روسوزی کله، بوی بدی انتشار می یابد که پیشنهاد می کنیم در فضای آزاد و بیرون از منزل صورت بگیرد. پس از سوزاندن موهای تمامی کله به طور کامل، با کمک چاقویی تیز روی سطح کله پاچه را بتراشید تا سوختگی موها پاک گردد.

پاک نمودن کله پاچه به راحتی در منزل

پاکسازی بینی کله

پس از اتمام مرحله روسوزی کله، پلاستیک و یا سفره ای یکبار مصرف را بر روی زمین قرار داده و بعد کله را از طرف بینی به محکمی بر روی زمین بزنید تا مجرای بینی تخلیه و تمیز گردد. همچنین جهت پاک کردن درون مجرای بینی و ناف، شلنگی تمیز را در پشت کله نگه دارید تا جریان آب از مجرای نای عبور نموده و عبور آن با فشار از مجرای نای و خروج از بینی باعث پاک شدن کامل این مسیر گردد.

بریدن و دور انداختن دو گوش گوسفند در مرحله بعد قرار می گیرد. این کار را با استفاده از چاقویی برنده انجام بدهید.

تمیز نمودن دهان کله

در مرحله بعدی، تمیز شدن دهان کله قرار می گیرد. چاقویی تیز و برنده را انتخاب کنید و با استفاده از آن 2 سمت دهان را به صورت عرضی ببرید، بعد فک پایین و فک بالا را گرفته و محکم بکشید تا از یکدیگر جدا شده و به دو قسمت تبدیل گردد.سپس دندان های گوسفند را به کمک انبردست کشیده و جدا نمایید. البته در صورت تمایل می توانید به جای کندن دندان ها، آنها را تمیز نمایید. زبان گوسفند را که هم اتفاقا یکی از قسمت های محبوب در میان کله پاچه است را می توانید با برسی تمیز نمایید.

پاک کردن کله پاچه با استفاده از روش ها و مواد مختلف

پاک کردن پاچه

مراحل ابتدایی موزدایی همانند کله برای تمیز کردن دو پاچه نیز استفاده می شود. پس از آن چاقو را به زیر سم فرو برده و بعد به طرف بیرون بکشید تا سم مانند کفش از پاچه جدا شده و بیرون بیفتد. سپس هر یک از پاچه ها را در بخش پایینی به 2 قسمت تقسیم نموده و کیسه موی قرار گرفته درون شیار پاچه را بیرون بیاورید.

پاک کردن روی کله پاچه پیش از طبخ

در پایان برای پاکسازی و تمیز شدن بهتر کله پاچه، آن را درون قابلمه ای پر از آب خنک قرار دهید و زمان بدهید به مدت 30 دقیقه درون آب باقی بماند. بعد دوباره با کشیدن چاقو بر روی سطح کله پاچه، تمامی موها و پوست های سوخته شده را کاملا پاک نمایید. لازم است تمامی قسمت های کله و دو پاچه به ترتیب با آب خنک شستشو داده شود.

در بخش خرد کردن نیز علاوه بر جدا کردن گوش های گوسفند و فک های بالا و پایین، باید بخش بینی گوسفند را با چاقویی تیز ببرید و جدا نمایید تا آلودگی و کرم درون بینی کاملا تخلیه گردد.

مراحل تمیز کردن کله پاچه در منزل

روش های دیگر موزدایی کله پاچه

در بالاتر در مرحله اول و دوم به موزدایی کله پاچه پرداختیم که یک روش سالم و رایج است. اما روش های ساده دیگری نیز همچون با استفاده از جوش شیرین، آهک، قرص آسپربن، آبجوش را می توانید جایگزین این روش در مرحله موزدایی و از بین بردن موهای کله پاچه نمایید. قطعا هر یک از روش ها مزایا و معایب منحصر به خود را دارد، اما روش با آهک را به دلیل عوارض داشتن برای سلامتی، پیشنهاد نمی کنیم.

با استفاده از جوش شیرین

قابلمه ای بزرگ را پر از آب نمایید و کمی جوش شیرین افزوده و بر روی حرارت بگذارید تا بجوشد. بعد کله پاچه را درون آن قرار دهید و زمان دهید برای دقایقی باقی بماند. سپس به سادگی موهای آن را جدا نمایید.

با استفاده از آهک

در این روش به جای افزودن جوش شیرین به قابلمه آب، آهک اضافه کنید و پس از جوشیدن، کله پاچه را درون آن قرار دهید. زمان دهید برای چندین دقیقه در آن باقی بماند و بعد موهای آن را جدا نمایید.

با استفاده از قرص آسپرین

پاک کردن کله پاچه با استفاده از قرص آسپرین یکی از روش های بسیار پرکاربرد و امتحان پس داده می باشد که برای انجام آن قابلمه حاوی آب را بر روی شعله گاز بگذارید تا بجوشد، بعد بسته به میزان آب موجود تعدادهای متفاوتی قرص آسپرین را درون آبجوش بریزید تا در آن به طور کامل حل گردد. در نهایت دقایقی کله پاچه را درون محلول آبجوش و آسپرین بگذارید تا موها سست شده و بعد خیلی راحت موها را یک چاقو جدا نمایید.   مراحل تمیز کردن کله پاچه در منزل

پس از انجام و پشت سر گذاشتن تمامی این مراحل و موزدایی به هر یک از روش های توضیح داده شده، نوبت به طبخ کله پاچه می رسد. البته که طرز تهیه کله پاچه مطلب گسترده ی دیگری است که در این مطلب تنها به پاک کردن کله پاچه پرداختیم. میگو از غذاهای دریایی محبوب و پر از فواید است که پاک کردن آن نیز ممکن است برای برخی که تجربه انجام آن را ندارند، سخت باشد، برای یادگیری روش پاک کردن میگو می توانید به لینک مطلب ارائه شده در آرگا مراجعه نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان