در لباس خریدن هوشیار باشید

در هر فصل، معمولاً بر اساس مد رایج در بازار و دنیای مد، مقداری لباس اضافی که شاید فقط به‌عنوان پرکننده حجم کمد شما کاربرد دارند، به‌جا لباسی شما اضافه شوند

در هر فصل، معمولاً بر اساس مد رایج در بازار و دنیای مد، مقداری لباس اضافی که شاید فقط به‌عنوان پرکننده حجم کمد شما کاربرد دارند، به‌جا لباسی شما اضافه شوند. در جریان شکار (خرید) آخرین و زیباترین _ چه به‌صورت آنلاین و چه به‌صورت مغازه‌ای_ شما از خودتان حس رضایت خواهید داشت، باافتخار به خودتان خواهید بالید، یک حس همیشگی و خوب خواهید داشت، ولی بهتر است بدانید که شما درگیر یک جریان از قربانی شدن توسط فروشنده‌ها شده‌اید. با بنیتا همراه باشید.
به‌هیچ‌وجه این کار برای شما خوب نیست، شما باید پول خودتان را از مصرف کردن‌های بدون برنامه برای همراه شدن با مد روز خودداری کنید، در اینجا 7 روش برای کاهش هزینه‌های خرید شما گرد هم آورده‌ایم. کارت‌های خرید را کنار بگذارید و به‌راحتی در خیابان قدم بزنید و هیچ‌وقت وسوسه خرید را به خودتان راه ندهید.


اسیر چشمان خودتان نشوید

dmarge

ما فقط به یک دلیل چشم داریم. در جریان استایل، همه‌چیز به نگاه و دنبال کردن و قضاوت بر اساس آنچه مشاهده می‌کنید برمی‌گردد. ولی بهتر است کمی در نگاه کردن و قضاوت کردن هم حیله‌گری و نکته‌بینی داشته باشید. یک اتفاق در جریان هفته مد پاریس افتاد که در آن یک از وبلاگ نویس های معروف، کت پوست خرس به همراه خزه‌های آن را تن کرد و همه شما احتمالاً اگر این بلاگر را دیده باشید، صدایی از درون خودتان شنیدید که می‌گفت: من هم شاید مثل این مرد با پوشیدن لباس خرسی خوش‌تیپ شوم!
مسلماً جوابی که ما به شما خواهیم داد: نه است. شاید اصلاً این لباس‌ها برای شما مناسب و زیبا نباشد. به نظر افرادی که در خرید کردن ماهر هستند لباسی که برای یک‌بار و فقط برای مراسم خاصی طراحی‌شده است، ارزش خرید ندارد. شما باید در این‌گونه شرایط سکه‌های خودتان را در جیبتان حفظ کنید و این پول‌های عزیز را برای خرید لباس‌هایی که در هفته لااقل چندین بار به تن می‌کنید صرف کنید. دنبال کردن یا همان فالو کردن در دنیای مجازی شاید بسیار خوب و لذت‌بخش باشد ولی در دنیای واقعی این کار مسلماً آن‌چنان‌که به نظر می‌رسد لذت‌بخش و به‌صرفه نخواهد بود.

همیشه لباس را بپوشید!

dmarge

حتی اگر شما قصد خرید یک تی‌شرت قدیمی همیشگی و محبوب خودتان و یا شلوار جین جدیدتان هستید، باید لباسی که می‌خواهید بپوشید را پرو کنید. بازهم تأکیددارم حتی اگر می‌دانید کمر شما 32 است یا مدیوم (M) به تن می‌کنید. برای برخی دلیل‌های نامعلوم، سایزبندی برای تمامی لباس‌های مردانه در هر برندی متفاوت است. هیچ‌چیز آزاردهنده‌تر از این نیست که شما لباس خودتان را با اندازه‌های واقعی در دنیای مجازی سفارش داده باشید و وقتی کالای خودتان را می‌بینید، دکمه آن را باز می‌کنید به‌شدت گشاد دیده می‌شود. یا ممکن است دقیقاً اندازه‌ای باشد که انتظارش را داشتید و هیچ آزادی درحرکت ندارید.
بازگشت شلوار جین نه‌تنها هزینه زیادی برای شما خواهد داشت، وقت شمارا هم تلف خواهد کرد (منظورم هزینه پستی است) و حتی برخی از شما دوستان تجربه این رادارید که اصلاً از خیر برگرداندن کالا و مرجوع کردن آن می‌گذرید و این‌یکی از بدترین تصمیم‌ها است. شما پول خودتان را به‌آسانی بیرون ریختید.

وسوسه نشوید

dmarge

هنگامی‌که از جلو مغازه‌ای رد می‌شوید و چشمتان به لباسی می‌خورد که مدت‌ها منتظر بودید برایش تخفیف فصل و یا هر تخفیف دیگری بخورد و می‌بینید که تخفیف تک سایزی بودن به آن رسیده است. ولی از شانس بد شما سایز بزرگ‌تر بری شما مانده است. این دقیقاً اولین قدم اشتباه شماست که در مغازه را باز می‌کنید و به سمت خرید می‌روید. چیزی که شمارا وسوسه کرده است خرید با تخفیف است نه خود لباس. فروشنده به شما خاطرنشان می‌کند که در خرید خودتان دقت کنید و برگشتی برای محصول فروخته‌شده وجود ندارد؛ و شما می‌دانید که این جنس به‌اندازه شما نیست.
هیچ‌وقت سعی نکنید بر این واقعیت که تخفیف بسیار مناسب است و می‌توانید شما آن لباس را به هر صورتی به تن خودتان سایز کنید، پیروز شوید؛ و گول حرف‌های لباس بزرگ‌تر می‌شود را نخورید. ژاکت و یا هر لباسی که طمع کرده‌اید را به روی قفسه بگذارید و از آن مغازه خارج شوید. به‌جای اینکه پول خودتان را برای خرید لباسی نامطمئن خرج کنید، می‌توانید یک لباس به همان شکل از یک برند دیگر و ارزان تز خرید کنید؛ و می‌توانید به‌راحتی لباستان را به تن کنید.

تکرار از یک نوع جالب نیست

dmarge

ما فهمیدیم شما علاقه شدیدی به کفش های ورزشی سفید دارید. همچنین به کاپشن‌های موتورسواری برنزه‌ای و یا پیراهن‌های برتون. ولی لطفاً قبل از اینکه برای خرید لباس بروید بهتر است کمی فکر کنید که چند دست از همین لباس‌ها را در خانه‌دارید و آیا لازم است دوباره به تعداد آن‌ها اضافه کنید.
ما به شما توصیه می‌کنیم قبل از اینکه خودخواهانه خرید کنید قبلاً آماری از جالباسی خودتان داشته باشید تا دچار سردرگمی و خریدهای بیش‌ازحد از نوع نشوید. حداقل شما می‌توانید لباس‌های قدیمی خودتان را از جالباسی‌تان بیرون بگذارید و فقط لباس‌های نو را بخرید. هیچ مشکلی ندارد.

جنس لباس مهم است

dmarge

ما از آن دسته آدم‌هایی نیستیم که به خاطر اینکه لباس خیلی مد و استایل خاص داشته باشیم سلامتی خودمان را به خطر بی اندازیم. آزاد بودن شلوارهای جین و پیراهن‌های گشاد به یک‌طرف و پارچه لطیف آن‌ها یکی دیگر از دلایل راحتی آن‌ها است. ما در حال صحبت کردن در مورد ژاکت‌های پشمی هستیم که باید به دور گردن خودتان گره بزنید و شما بعد از مدتی از آن‌ها خسته می‌شوید، ولی چون خوشگل هستند، تحمل می‌کنید.
اما خارش گردن شمارا دیوانه می‌کند. می‌توانید به مدت 5 دقیقه این خارش را تحمل‌کنید ولی در یک اتاق به مدت یک ساعت فکر نکنم بتوانید این خارش را تحمل‌کنید. تصور کنید به مدت یک روز این لباس را مجبور باشید به تن داشته باشید! چه حسی خواهید داشت؟ بعد از یک تجربه بد، آن لباس را به همراه آن تکه بسیار ناراحت‌کننده به داخل کمد لباستان انتقال خواهید داد و دیگر از آن استفاده نخواهید کرد. این کار کیف پول شمارا بیشتر از خود شما اذیت خواهد کرد. در انتخاب الیاف لباس بیشتر دقت کنید.

فروشندگان زبان‌باز را پس بزنید

dmarge

فروشندگان مغازه معمولاً ما را همیشه با هر لباسی که از همان مغازه انتخاب کرده باشیم، خوب می‌بینند، برای آن‌ها فروش مهم است و همیشه از شما تعریف می‌کنند و شما درنهایت بعد از مدتی خودتان را به همراه کیسه‌هایی از لباس که از مغازه خارج می‌شوید مشاهده خواهید کرد. این کار اصلاً خوب نیست. خریدهای استایل دار شما باید کمی آگاهانه هم باشد و فشارهایی که برای خرید به وجودمی آید معمولاً اصلاً مؤثر نیست و جواب خوبی نمی‌دهد و معمولاً پشیمانی درنتیجه خرید دارید.
وقتی‌که فروشنده به شما می‌گوید که لباس‌به‌تن شما خوب شده است و خودتان هم‌نظری مشترک با او دارید، می‌توانید یک خرید موفق داشته باشید و به خرید خودتان اطمینان داشته باشید. در غیر این صورت شما در یک رابطه یک‌طرفه قرارگرفته آید. متأسفانه نتیجه ادامه دادن این رابطه می‌تواند باعث ایجاد یک جالباسی پر از لباس‌های نامناسب که همگی به علت فروشندگان ماهر بوده است، می‌شود. راه‌حلی جز فرار از دست خرده‌فروشان و یا فروشگاه‌های آنلاین وجود ندارد.

فریب برندها را نخورید

dmarge

احساس ما در قضاوت کردن در مورد لباس‌ها همیشه تحت‌الشعاع نام و برند تجاری لباس‌ها قرار می‌گیرد. اینکه کمی لوکس بوده به زندگی خودتان اضافه کنید حس خوبی دارد و لازم نیز هست ولی بدانید که برندها برای سرتاپای شما لباس نمی‌دوزند و شما لازم نیست همیشه فقط برند خاصی را انتخاب کنید.
در شکل بدتر، شما به علت اینکه لباسی یک لوگو از شرکتی که دوست دارید و یا همان برندی که به دنبالش هستید را دارد ولی هیچ‌چیزی از اصالت آن برند را با خود ندارد را فقط به خاطر این برند خریداری می‌کنید. در پایان شما یک کمد پر از برند و عیب و نقص خواهید داشت. شما باید خودتان را برای خریدهایی که به درد شما می‌خورد آماده کنید. در این صورت به‌نوعی شما سرمایه‌گذاری انجام می‌دهید در غیر این صورت پولتان را به هدر داده آید. پس سعی کنید خریدهای هوشمندانه انجام دهید و سرمایه‌گذاری کنید.



قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر