۵ رمانی که توسط خالقان داستان‌های مصور نوشته شده‌اند

اگر از علاقه‌مندان کتاب‌های مصور هستید، بنیتا برای شما فهرستی از رمان‌هایی را که توسط خالقان داستان‌های مصور خلق شده‌اند، جمع‌آوری کرده است.

اگر از علاقه‌مندان کتاب‌های مصور هستید، بنیتا برای شما فهرستی از رمان‌هایی را که توسط خالقان داستان‌های مصور خلق شده‌اند، جمع‌آوری کرده است.

پیتر جنکینز نویسنده این مطلب خود یک نویسنده کتاب‌های مصور است. 

گرچه عده‌ای بر این عقیده هستند که کتب مصور احمقانه و برای کودکان گیج نوشته شده‌اند اما امروز به شما می‌گویم که روایت داستانی تصویری پشت سر هم یکی از قدیمی‌ترین روش‌های بیان هنری بشر بوده است. اگر حرف من را باور نمی‌کنید بروید و یک نقاشی که درون غار کشیده است را پیدا کنید. قرار گرفتن در معرض حس تعلیق در زمان یکی از پیچیده‌ترین روش‌های داستان‌گویی است. به من اعتماد کنید من خودم چند صد کتاب مصور نوشته‌ام شامل: ولورین (Wolverine) و برنده جایزه آیزنر (Eisner) کتاب فرابشر (Inhumans). من خودم زخم خورده این صنعت هستم.

جای تعجبی ندارد که بعضی از رمان‌هایی که دوست دارم توسط افرادی نوشته‌ شده‌اند که در صنعت کتب مصور فعالیت می‌کنند. من مدتی به عنوان ویراستار آثار نیل گیمن فعالیت می‌کردم. من آثار پیتر دیوید را از زمان فعالیت 13 ساله او در مجموعه آثار هالک شگفت‌انگیز، دنبال می‌‌کنم. من حتی یکبار در شوی تلویزیونی که با حضور هارلسن الیسون در میدان مشاهیر کتب مصور برگزار شده بود، شرکت کردم. او فوق‌العاده، جذاب و البته طبق انتظار من کمی بداخلاق بود.

این فهرست کتب مورد علاقه من است که توسط نویسندگان کتاب‌های مصور نوشته شده‌اند.

پیشگویی خوب نوشته شده توسط نیل گیمن همراه با تری پرچت

هر کتابی که حاوی مطلب یا مفهومی باشد که تا آخر عمرتان آن را به یاد داشته باشید، مطمئناً وارد این فهرست می‌شود. پیشگویی خوب یک کتاب پر سر و صدا و البته سرگرم‌کننده است و در آن شخصیت‌هایی را خواهید دید که من همیشه آرزو داشتم در موردشان بنویسم و البته هرگز از نزدیک آنها را نبینم. مفهوم به یادماندنی سوال برانگیزی که باعث شد وقتی در حال نوشیدن چای بودم و این کتاب را می‌خواندم چای درونم گلویم بپرد، آنجا بود که فهمیدم اتوموبیل شخصیت اصلی داستان به نام دیک تورپین است. دلیل این نام‌گذاری این بود که این اتوموبیل درست در میانه ترافیک از کار می‌افتاد. اگر شما نمی‌دانید دیک تورپین چه کسی بود بهتر است یک نگاهی به زندگی‌نامه او بیندازید و آنگاه متوجه خواهید شد چرا این موضوع یک لحظه ناب از نبوغ محض است. (او یک راهزن انگلیسی بود که در یک واقعه رمانتیک به خاطر سرقت اسب به دار آویخته شد)

کتاب کمیک پیشنهادی: سندمن (Sandman).

من دهانی ندارم، من باید فریاد بزنم توسط هارلن الیسون

بله می‌دانم این کتاب یک داستان کوتاه است اما این اثر او را باید به عنوان استاد داستان‌های کوتاه به این فهرست راه داد. زندگی حرفه‌ا‌ی هارلن بیشتر به خاطر آثار علمی و تخیلی او شناخته می‌شود تا کتاب‌های مصورش اما آیا شما می‌دانستید او مدت کوتاهی روی شخصیت بتمن از شرکت دی سی کار می‌کرده و این کار او وارد تعداد زیادی از رمان‌های تصویری شده است؟ او همچنین کتاب‌های طنز نیز نوشته است. این کتاب او بر روی من به عنوان یک نوجوان 12 ساله که تازه با داستان های علمی و تخیلی آشنا شده بودم اثر عمیقی گذاشته بود. من آثار نویسندگانی مثل: آسیموف، بردبری، با شاو و هارلن الیسون را حریصانه می‌خواندم. این داستان کوتاه اولین تماس من با دنیاهای آخرالزمانی بود. داستان او تصویرگر یک بینش دردناک از وضعیت زندگی بشری است که حالا تعداد خیلی کمی از آنها باقی مانده‌اند تا اصولاً وضعی داشته باشند. این اثری است نئشه‌آور که با خلق جوی احساسی درست شده است و با وجود اعمالی عاری از هرگونه عاطفه به جلو می‌رود. در یک کلام سرشار از نبوغ است.

کتاب کمیک پیشنهادی: راهروی جادویی نوشته الیسون، تصویرگر جان بایرن منتشر شده توسط انتشارات خانه تاریکی.

پایین رودخانه اسرارآمیز توسط بیل ویلینگهام

بیل هم شخصیت فوق‌العاده‌ای دارد و هم اینکه نویسنده‌ی بی‌نظیری است. مجموعه آثار او به نام فیبلز (Fables) در دنیای کتب مصور برای همیشه جاودان خواهد بود و من به طرز غیرقابل توصیفی به او آثار او غبطه می‌خورم. پایین رودخانه اسرارآمیز اولین رمان اوست و در حالی که این رمان به سمت خوانندگان جوان تمایل دارد اما هر کسی می تواند آن را بخواند. حیوانات و درختان سخنگو و مخلوقات نفرت انگیزی به نام بلوکاتر (Blue Cutters) این رمان را شکل می‌دهند. این اثری است هوشمندانه و جذاب و رازآلود که بدون اینکه خواننده بداند توانسته بارها از ماهیت تخیلی خود رمزگشایی بکند. من قصد دارم این کتاب را به محض اینکه پسر 10 ساله‌ام از پس هضم این اثر بربیاید، بخوانم. منشاء این داستان مثل کتاب هالیت از تالکین است.

کتاب کمیک پیشنهادی: فیبلز (Fables).

آقای بی‌ربط از پیتر دیوید

من همیشه برای توصیف، پیتر را به عنوان نویسنده‌ای توصیف می‌کنم که تلاش دارد تا آثارش چنان ارزشمند باشد که ارزش پولی که خوانندگان می‌دهند را داشته باشد. نمی‌توانم تعریف و تمجیدی بالاتر از این را نثار آثار او کنم آن هم در حالی که سایر کتب مصور تبدیل به آثاری خود محور مثل: کراس‌اور (crossovers) شده‌اند. من اولین بار این مجموعه را در یک نمایشگاه از خود پیتر تحویل گرفتم و آن موقع اصلاً تحت تاثیر قرار نگرفتم. پیتر هم مثل من بازی با کلمات را دوست دارد گرچه او این بازی را تا سطح یک شوخی پایین می‌‌آورد که باعث می‌شود تا از آنها فاصله بگیرم. آقای بی‌ربط نشانه‌هایی از مجموعه تلویزیونی انگلیسی به نام (Blackadder) و بنی هلیل را دارد.

کتاب کمیک پیشنهادی: آینده ناقص.

صدای آتش از آلن مور

من ویراستار اثر ناتمام او به نام شماره‌های بزرگ بودم که درنهایت تبدیل به دغدغه شخصی او شد. شماره‌های بزرگ در مورد یک ریاضی‌دان فراکتال و حول حوش محل تولد خود نویسنده نورث‌همپتون است. من شانس این را داشتم وقتی آلن در حال تهیه برنامه زمانی اجرای این طرح پیچیده بود، در کنار او باشم. صدای آتش در کل اثری است که آگاهانه به ساختار آثار ادبی به صورت هجوآمیزی نگاه می‌کند. این اثری است بدون وقفه جاه‌طلبانه و به نظر می‌رسد چه از داخل و خارج یک اثر نبوغ‌آمیز است. 12 شخصیت که در طول هزاران سال همه با یک سرنخ به هم متصل شده‌اند. این مفهومی است که فقط یک زن می‌تواند آن را ایجاد کند و فقط یک نابغه می‌تواند آن را با موفقیت خلق کند. تا به امروز من از این اثر شگفت‌زده هستم و به عنوان تنها رمان کامل‌شده آلن مور موجود است که ارزش خوانده شدن را دارد.

کتاب کمیک پیشنهادی: بتمن، شوخی کشنده

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر