دولت ترامپ راهبردی برای مهار نفوذ ایران در منطقه ندارد

پایگاه تحلیلی بلومبرگ در گزارشی به قلم «الی لیک» به سخنرانی تند «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در قبال ایران اشاره کرد و نوشت، ترامپ به دنبال دادن این تضمین به ما است که هرگز به ایران اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای را نمی‌دهد.

خبرگزاری فارس: پایگاه تحلیلی بلومبرگ گزارش داد که رئیس‌جمهور آمریکا که عدم پایبندی ایران به برجام را مورد تصریح قرار داد، در حال حاضر راهبردی برای جلوگیری از نفوذ ایران در منطقه ندارد.

پایگاه تحلیلی بلومبرگ در گزارشی به قلم «الی لیک» به سخنرانی تند «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در قبال ایران اشاره کرد و نوشت، ترامپ به دنبال دادن این تضمین به ما است که هرگز به ایران اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای را نمی‌دهد.

این گزارش ادامه داد که ترامپ کنگره را ترغیب به بازنویسی قانون 2015 کرد که وی را ملزم می‌کند هر 90 روز گزارشی درباره پایبندی ایران به برجام ارائه کند تا به این ترتیب، قانون بازنویسی شده، مفاد یک توافق بهتر با ایران و پیامدهای نقض مفاد این توافق را به طور کامل بیان کند.

بلومبرگ ادامه داد، در حالیکه ترامپ گفته است در صورتیکه تلاش‌ها برای بهبود برجام با شکست مواجه شود، حق خروج از توافق هسته‌ای ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه چین بعلاوه آلمان) را برای خود قائل می‌شود اما تصمیم وی به عدم تأیید پایبندی ایران به نوعی گوشمالی و توبیخ بود و قصد آن رد دستاورد سیاست خارجی «باراک اوباما» در امضای برجام نبود.

بلومبرگ سپس ادامه داد، ترامپ همچون اوباما در سخنرانی خود نتوانست به افزایش نفوذ ایران در سوریه و عراق اشاره کند.

طبق این گزارش، مقامات ارشد دولت ترامپ که روز جمعه، نشست‌های خبری برگزار کردند، اعتراف کردند که هم‌اکنون هیچ سیاستی برای بیرون راندن ایران و نائبان این کشور از قلمرو سوریه وجود ندارد.

این گزارش ادامه داد که مقامات آمریکایی گفته اند که در حال حاضر هیچ طرحی برای مهار نفوذ ایران در عراق نیست و در حالیکه آمریکا همچنان به آموزش و تجهیز ارتش عراق ادامه می‌دهد، ایران به آموزش و تجهیز نیروهای شیعه در عراق که بخش زیادی از مبارزه علیه داعش برعهده آنهاست، ادامه می‌دهد.

بلومبرگ ادامه داد، به نوعی تصمیمات ترامپ تا امروز، گسترش ایران در منطقه به ویژه سوریه را تشدید کرده است.

این گزارش این‌گونه توضیح داد که ممکن است سیاست جدید دولت ترامپ برای سوریه شامل به کارگیری تعداد بیشتری نیروهای آمریکایی و همپیمانان این کشور برای پس زدن نفوذ ایران در سوریه و عراق بعد از پایان جنگ علیه داعش باشد اما تا امروز ترامپ در مقابل چنین سیاست‌هایی مقاومت کرده است.

مقامات ارشد دولت ترامپ روز جمعه به خبرنگاران گفتند که راهبرد کنونی، آمادگی برای پس زدن گسترش

نفوذ ایران در عراق و سوریه در طول زمان است اما اوضاع و زمان در حال حاضر به نفع آمریکا و همپیمانان این کشور نیست.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر