پورابراهیمی در جمع خبرنگاران:

با اجرای دقیق سیاست‌های جدید ارزی بخش زیادی از مشکلات تولید و صادرات رفع می‌شود

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از رونق بازار مسکن در نیمه دوم سال خبر داد.

با اجرای دقیق سیاست‌های جدید ارزی بخش زیادی از مشکلات تولید و صادرات رفع می‌شود

محمدرضا پورابراهیمی در جمع خبرنگاران درباره پیش‌بینی وضعیت بازار مسکن در سال 1397، گفت: بازار مسکن که مدت‌ها با رکود مواجه بود با تغییرات ارزی دچار تحول شده که به دنبال تدوین سیاست‌های جدید ارزی توسط دولت و مجلس شورای اسلامی، رونق به این صنعت باز خواهد گشت.

وی گفت: پیش‌بینی ما این است که در نیمه دوم امسال رشد و تحرک صنعت ساختمان را شاهد باشیم.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه به اعلام سیاست‌های جدید ارزی از سوی رییس کل بانک مرکزی در شب گذشته اشاره کرد و گفت: اگر سیاست‌های جدید ارزی با دقت اجرا شود بخش زیادی از مشکلات در حوزه تولید و حتی صادرات برطرف می‌شود.

پورابراهیمی درباره سیاستهای جدید ارزی گفت:  متأسفانه سیاست‌های ارزی گذشته اشکالات زیادی داشت که مجموعه هماهنگیها و مشورت‌ها با فعالان اقتصادی، بیانگر این بود که با سیاست‌های گذشته نمی‌توانیم کشور را با یک نرخ واحد ارزی اداره کنیم لذا از ابتدا به دولت تذکر دادیم که سیاست اشتباه و غیرتخصصی را در پیش گرفته است.

به اعتقاد رییس کمیسیون اقتصادی مجلس  نتیجه سیاست‌های غلط ارزی موجب شد در بازه زمانی بیش از چهار ماه، هم در حوزه تولید و هم در حوزه واردات و صادرات مشکلاتی به وجود آید.

او تصریح کرد: با وجود مشکلاتی که طی چند ماه گذشته ایجاد شد نهایتا دولت هرچند با تأخیر با سیاست‌های ارزی مد نظر مجلس موافقت و سیاست‌های جدید ارزی را نهایی کرد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان امکان موفقیت‌ سیاست‌های جدید ارزی را به شرط اجرای دقیق آنها بسیار دانست و گفت تنها در این حالت است که بازار ارز از التهابات فعلی خارج می‌شود.

به گزارس ایسنا هجدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان با حضور وزیر راه و شهرسازی، معاون امورتعاونیهای وزارت تعاون، دبیرکل اتاق تعاون ایران و جمعی از نمایندگان فراکسیون تعاون مجلس در محل دایمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار شد.

این نمایشگاه از 15 تا 18 مرداد ماه جاری از ساعت 10 تا 18 برگزار می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر