شماره جدید «آزما» منتشر شد

شماره جدید «آزما» با عکس روی جلد جواد مجابی منتشر شد.

شماره جدید «آزما» منتشر شد

به گزارش ایسنا، این ماهنامه با یادداشت هوشنگ اعلم، سردبیر مجله، با عنوان «ریشه‌ها در آتش نمی‌سوزند» درباره جنگ دوم جهانی  و یادداشت ندا عابد با عنوان «می‌نویسیم تا... بدانند!» آغاز می‌شود.

از خودمان این شماره از «آزما» با این مطالب همراه است: با محمود، در صحنه عشق (خوانش آثار محمود استادمحمد)، کمک دولت چین برای جلوگیری از تعطیلی کتاب‌فروشی‌ها، ارزش‌ها زیر پای قدرت پول، مردم بهانه تعطیلی جشن خانه سینما، له شدن زیر بارش سنگین دروغ و حراج ملی، چکش زدن برای هنر با حق دلالی.

«آقای کاپون! این‌ها به ارزش‌ها شلیک می‌کنند» عنوان گفت‌وگو با بهرام دبیری درباره حراج‌های هنری وطنی است.

موضوع پرونده نخست این شماره از «آزما»، «بددهنی؛ تحفه لومپنیسم روشنفکرانه»  است که با این مطالب همراه است: گفت‌وگو با جواد مجابی با عنوان «فحش می‌دهیم، پس هستیم»، یادداشت حورا یاوری با عنوان «ادبیات از جامعه مهربان‌تر است» و یادداشت احمد پوری با عنوان «هتاکی، ابزار خودنمایی بی‌استعدادها».

«آزما» در پرونده دوم خود به  موضوع «خانه؛ برسازی جهان در هویت انسان» پرداخته است با این مطالب:  «خانه شخصیت پنهان در آثار داستان» نوشته ندا عابد (که به «خانه ادریسی‌ها»ی غزاله علیزاده، «چراغ‌ها را من خاموش می‌کنم» زویا پیرزاد، «طوبا و معنای شب» از شهرنوش پارسی‌پور و «سووشون» اثر سیمین دانشور پرداخته است)، «خانه واقعی در پس خانه‌های تخیلی» (خانه‌های جاودان در ادبیات داستانی)  با ترجمه سیمین‌دخت گودرزی و «خانه ایرانی، گم‌شده بی‌جانشین» (میزگرد  بهمن نامور مطلق، محمدرضا اصلانی، احمد شاکری و نیما کیوانی).

«یک کوه یخ بزرگ سر راه ماست» عنوان گزارشی است که نگاهی به تأثیر گران شدن محصولات فرهنگی بر بدنه جامعه دارد.  همچنین «چوب حراج دلالان بر ثروت فرهنگی» نوشته ناصر فکوهی در بخش مقاله این شماره درج شده است.

«نمایش بدبختی‌ برای جلب ترحم داوران خارجی» (گزارش جشنواره کن هفتاد و یک)، «گودار به تمامی در یک فیلم» (نگاهی به «کتاب تصویر» اثر ژان-لوک گدار) و «فرهادی در گردنه‌های گذار» (نگاهی اجمالی به فیلم «همه می‌دانند» از اصغر فرهادی) دیگر مطالب «آزما» هستند.

«این دانه‌ها درخت می‌شوند» عنوان گفت‌وگو با شهرام گیل‌آبادی است که در بخش حوالی صحنه منتشر شده است. شعر و داستان نیز دیگر بخش‌های این ماهنامه است.

شماره 131 «آزما»  با صاحب‌امتیازی و مدیرمسئولی ندا عابد و سردبیری هوشنگ اعلم  با قیمت 10هزار تومان منتشر شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر