نتیجه واکنش وزیر صنعت به افزایش قیمت محصولات ایران‌خودرو

وزیر صنعت، معدن و تجارت نسبت به افزایش قیمت تعدادی از خودروهای ایران خودرو گفت: نمی‌شود گفت ایران خودرو کار غیرقانونی کرده، ولی باید سازمان حمایت اظهارنظر کند

وزیر صنعت، معدن و تجارت نسبت به افزایش قیمت تعدادی از خودروهای ایران خودرو گفت: نمی‌شود گفت ایران خودرو کار غیرقانونی کرده، ولی باید سازمان حمایت اظهارنظر کند.
به نقل از فارس، رضا رحمانی در گفت و گویی پیرامون افزایش قیمت تعدادی از محصولات ایران خودرو توضیح داد: نمی توان این افزایش قیمت ها را غیرقانونی دانست اما سازمان حمایت باید توضیحاتی را در این خصوص ارائه دهد چرا که این سازمان مسئول است.
وی افزود: بخشی از خودروها مشمول قیمت‌گذاری شورای رقابت بوده‌اند که دولت در آن ورود دارد اما بخشی که خارج از مصوبه شورای رقابت است، فرایندی دارد و آنالیز قیمت را سازمان حمایت می‌گیرد و بررسی کارشناسی می‌کند و قیمت‌هایی هم که ایران خودرو اعلام کرده، خارج از شمول قیمت‌گذاری است.
وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت گفت: تحریم ها تنها محدودیت را برای کشورمان به همراه نیاورده اند در مواردی زمینه های شکوفایی نیز دیده می شود. به عنوان نمونه افزایش قیمت ارز، صادرات را به خصوص در بخش های پوشاک و لوازم خانگی توجیه پذیر تر کرده است.
گفتنی است سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی افزایش قیمت تعدادی از محصولات شرکت ایران خودرو را غیرقانونی دانسته و توضیح داده است که چون هنوز نرخ رسمی از سوی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام نشده است، هرگونه افزایش قیمت گرانفروشی محسوب می‌شود.
با این توضیحات می توان حدس زد که حالا بدنه وزارت صنعت کاملا همسو با خودروسازان از افزایش قیمت شدید خودرو تا مرز رسیدن به پنج درصد فاصله با حاشیه بازار حمایت می کند و احتمالا مقاومت نسبی سازمان حمایت از مصرف کنندگان نیز به زودی درهم خواهد شکست و سرانجام شاهد به کرسی نشستن حرف خودروسازان برای آزادسازی قیمت خودروها خواهیم بود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر