عضو هیات علمی دانشگاه یزد:

زبان و ادبیات پارسی جزء جدایی‌ناپذیر هویت ملی است

عضو هیات علمی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه یزد با بیان این که زبان و ادبیات پارسی جزئی جدایی‌ناپذیر از هویت ملی کشورمان است، حفظ و حراست زبان فارسی را مهم‌ترین وظیفه نسل جوان خواند.

زبان و ادبیات پارسی جزء جدایی‌ناپذیر هویت ملی است

محمدکاظم کهدویی به مناسبت روز پاسداشت زبان فارسی در گفت‌وگو با ایسنا، زبان و ادبیات فارسی را عنصری هویت‌بخش برای کشور دانست و تصریح کرد: همان‌گونه که می‌دانیم هویت ملی از بخش‌هایی نظیر سرزمین، دین و زبان تشکیل شده که دست به دست هم می‌دهند و هویت ملی را می‌سازند.

او در ادامه گفت: بدون سرزمین، نه زبانی تحقق می‌پذیرد و نه دین و مذهبی، بنابراین باید قبل از هرچیز سرزمینی وجود داشته باشد که به آن افتخار کنیم.

کهدویی اظهار کرد: زبان ما از معدود زبان‌هایی است که وقتی اسلام و زبان عربی وارد آن شد، زبان جدید را نپذیرفت و هر کجا که قلمرو زبان فارسی بود، محکم و استوار ماند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه با اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد زبان فارسی، بیان کرد: در این زبان عناصر مهجور، دور از ذهن و غریب کمتر دیده می‌شود و در کاربرد الفاظ بیگانه استفاده افراطی نداشته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وظیفه ما در قبال زبان فارسی تصریح کرد: آنچه بر ما ضرورت دارد حفظ، حراست و پاسداری از زبان شیوای پارسی است که در این سرزمین باید حفظ شود.

کهدویی ادامه داد: علاوه بر این نظام ما باید کوشش کند که مردم در سراسر دنیا با این زبان آشنا شوند.

این پژوهشگر حوزه ادبیات در پایان نیز حفظ زایایی و پویایی زبان شیرین پارسی را از دیگر وظایف نسل جوان دانست و افزود: نسل نو باید همانند پدران خود که بر نگاهداشت ادبیات این سرزمین همت گماشته اند، همچنان پاسدار آن باشند.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر