کنترل قرارهای عاشقانه هدایت زندگی شخصی

مبحث مدیریت و کنــترل قرارهای ملاقات مقوله نسبتاً جـدیدی به شـمار مـی رود

کنترل قرارهای عاشقانه - هدایت زندگی شخصی

مبحث مدیریت و کنــترل قرارهای ملاقات مقوله نسبتاً جـدیدی به شـمار مـی رود. بـحث اصـلی ایـن مـطـلب پـیـرامون ایـن امـر اسـت کـه افـراد بـاید بـر روی زندگی رمـانـتـیـک خـود کنترل و اراده داشته باشند و بـه طـور مسلم تکنیک هــای برقراری ارتباط با جنس مخالف را فراگیرند. تفاوت بسیار زیادی میان نسلی که از طریق
قرارهای ملاقات اینترنتی با افرادیکه در سرتاسر جهان هستند ارتباط برقرار می کـنند، و نسلی که دو یا سه دهه پیش از این زندگی می کرده اند، وجود دارد. زندگی عشقی ما باید سرگرم کننده و لذت بخش باشد چراکه جزئی از پیکره اصلی زندگیمان به شمار می رود. این روزها این گونه قرارهای ملاقات برای همه افراد از اهمیت بیشتری برخوردار شده اند. البته نمی توان گفت که افراد خیلی سخت گیر شده اند و محافظه کارانه برخورد می کنند، بلکه از قدیم الایام هم یک چنین مسئله ای وجود داشته. این روزها مردم قبل از اینکه بخواهند با کسی قرار ملاقات بگذارند، ابتدا معیارهای خودشان را در ذهن طبقه بندی می کنند و سپس از روی ایده آل های خود به دنبال فرد مورد نظر می روند. می توان اظهار داشت که هر کس پیش از اینکه بر سر قرار ملاقاتی حاضر شود، دورنمایی از فرد مورد نظر خود را در ذهن تجسم می کند و می داند که باید دنبال چه کسی باشد. این امر یکی از فاکتورهای مؤثر در افزایش آشنایی های اینترنتی به شمار می رود.

از آنجایی که زندگی ما به دلیل فشارهای روزمره از قبیل کار، مسئولیت های جانبی و مسائل اقتصادی هر روز سخت تر می شود، پیدا کردن فردی که با ما سازگاری داشته باشد، کار دشواری به نظر می رسد. در گذشته شاید افراد فکر می کردند که باید “با هم بسازند” و خوشحال بودند از اینکه “مجرد” باقی نمانده اند. این گونه عقاید افکاری فرسوده و کهنه هستند که در عصر حاضر نمی توان به آنها اتکا نمود.

در 40 سال اخیر با توجه به شیوه جدید تبلیغات، راههای جدید برقرای ارتباط و تحصیلات، این امکان برای تک تک افراد فراهم گردیده که راحت تر خود را بشناسند و از هر زمان دیگر نسبت به نیازهای خود آگاهی بیشتری پیدا کنند. این امر منجر می شود که ما نوعی اعتقاد بازدارنده در خود بوجود آوریم و به وسیله نوعی صنعت بزرگ چند میلیون تومانی خودمان را از انجام هر گونه اشتباهی بازداریم. البته نمی توان به این کار خورده گرفت، اما به هر حال تاثیر آن سبب می شود که ما پیش از هر زمانی در رویاهایمان غوطه ور بمانیم.

ما پیش از هر زمانی به سمت مسائل شغلی کشیده شده ایم، برای ساعات طولانیتری کار می کنیم و بیش از هر زمان خسته می شویم. همانطور که می دانید همه افراد به طور کامل از مرخصی های خود استفاده نمی کنند و تماشای تلویزیون به عنوان اولین سرگرمی اکثریت قریب به اتفاق انسان ها در آمده است. مردم ترجیح میدهند که با دیگران صحبت نکنند و آنقدرها که تاب و توان دارند شکیبا و مقاوم ظاهر نشوند. به نظر می رسد که چیزی که ما این روزها از زندگی می خواهیم، دانش صرف است.

اگر این کارها را با نیازهای مالی و مادی زندگی خود مطابقت دهیم، شاید به این نتیجه برسیم که زندگی متعادل و سالمی را دنبال می کنیم. این نسل تصور می کنند که با اتکا به دانش و آگاهی خود از حق انتخاب برخوردار هستند و آزادی کامل دارند. تاثیرات این امر بر روی قرارهای ملاقت نیز به وضوح قابل مشاهده است. دوستان؛ امروزه دنیای قرارهای ملاقات واقعاً پیچیده شده است.

نتیجه چیست؟

اولین پی آمد این مطلب آن است که تعداد افراد مجرد و مطلقه افزایش پیدا می کند. این امر انبوهی از مشکلات مخصوص به خود را در بر دارد؛ اما من معتقدم یکی از بزرگترین این مشکلات ارزش یابی شخصی است که ما بر روی خودمان متمرکز میکنیم. ما دائماً به خودمان اطمینان می دهیم که چقدر خوب هستیم. ما به طور دائمی به خودمان می گوییم که چقدر فوق العاده هستیم و استحقاق بهترین ها را داریم . به ما القا کرده اند که مجردها از موفقیت بیشتری برخوردار هستند و ما هم چون مجرد هستیم پس موفق خواهیم بود. تصور می کنیم که اینگونه به خواسته هایمان خواهیم رسید و به همین دلیل استحقاق عشق و محبت بسیار زیادی را داریم. خوب تا حدودی این امر صحت دارد و من با آن موافق هستم، اما نتیجه این است که تقریباً هر فردی که ما با او در زندگی روزمره مان برخورد می کنیم به عنوان یک خواستگار بالقوه به نظر می رسد و به او مانند یک مصاحبه شونده نگاه می کنیم. تصور می کنیم که باید او را مورد قضاوت قرار دهیم، او را تحلیل و بررسی کنیم، می بایست پیش از اینکه هیچ مشکلی به وجود آید او را تکه تکه کرده و ریزترین اجزایش را موشکافی کنیم و بعد فکر می کنیم که باید عشق میان ما دو نفر بوجود آید.

مشکل اینجاست که عشق حقیقی هیچ گاه شما را میان آسمان و هوا رها نمی کند. به نظر می رسد که یک چنین شرایطی کمتر در این دوره زمانه به وجود می آید. ما افراد مجرد همگی معشوقه های بالقوه ای هستیم که استعداد زیادی برای شرکت در صحنه قرارهای ملاقات مدرن داریم. ما همگی در دسترس هستیم تا به آن عشقی که انتظارش را داریم برسیم. مشکل اصلی بیشتر افراد این است که در زندگی آنطوری بزرگ نشده اند که توانایی خطر پذیری داشته باشند و اصولاً از ریسک کردن وحشت دارند. قرار ملاقات گذاشتن و انتخاب همسر، علم نیست که بتوانیم مانند سایر علوم آنرا فرابگیریم. فرمول خاصی ندارد و در کتاب ها نیز نمی توان آنرا پیدا کرد. حتی در این مقاله هم نمی توانید اصول و روش آن را آموزش ببینید. همه چیز مربوط به احساسات و اشتیاق و علاقه شماست. باید تجربه کسب کنید و با دیگران ارتباط برقرار کنید تا متوجه نقاط ضعف و قوت آنها بشوید.

فرقی که میان ما و والدینمان وجود دارد این است که شاید آنها خیلی بیشتر از ما ریسک پذیر بودند – البته با توجه به شرایط فردی زندگی شان –  نسل های گذشته به اندازه ما ثروتمند نبودند، خیلی زود صاحب خانه شخصی نمی شدند و دلیلی هم نمیدیدند که برای مدت زمانی طولانی مجرد باقی بمانند. به همین دلیل انتخاب میکردند و تصمیمات سریعی اتخاذ می نمودند. در هر حال نسبت به ما احساس سرزندگی بیشتری داشتند و اجازه می دادند تا عشق و علاقه شان تغذیه شود.

اینروزها ما در قطارهای بین شهری می نشینیم و آخرین چاپ کتاب های “کمک کردن به خود” را در مورد “نحوه برقراری صحیح با جنس مخالف” و یا “آداب قرارهای ملاقات” را می خوانیم اما حقیقت اینجاست که ما باید کتاب را کنار بگذاریم و به فردی که روبرویمان نشسته لبخند بزنیم. باید به عضویت یک کلوپ در بیاییم، دوستان جدیدی برای خودمان پیدا کنیم، با کسانیکه برای مدت ها از آنها خبری نداشته ایم تماس بگیریم، بیش از اندازه نگران واجد شرایط بودن اطرافیانمان نباشیم، سؤال نکنیم که آیا حساب بانکی شخصی که تازه به ما معرفی شده، خوب است یا نه و در عوض به چشمهایشان نگاه کنیم و ببینیم که آیا می توانند ما را عاشقانه دوست داشته باشند.

بالا رفتن آمار قرارهای ملاقات اینترنتی این امر را به ما اثبات می کند که چه بسا انسان های بسیار زیادی وجود دارند که به دنبال شریک برای زندگی خود هستند. عموماً هیچ کس دوست ندارد مجرد باشد و هر کسی هم که این حرف را بزند، صرفاً حقیقت را پنهان می کند. قرارهای ملاقت اینترنتی به مردم اجازه می دهند که حق انتخاب بیشتری از همیشه داشته باشند تا فرد مورد نظر خود را پیدا کرده و او را انتخاب کنند. البته اینترنت تنها را ممکن نیست اما قطعاً به عنوان یکی از محتمل ترین روش ها به شمار می رود.

در آخر می توان گفت که همه ما به هر حال عشق را به طرق مختلف پیدا خواهیم کرد، می توانیم کسی را پیدا کنیم که ما را خوشحال کند یا برعکس موجبات ناراحتی مان را فراهم آورد؛ اما دنیای مدرن قرارهای ملاقات امروزی کمی پیچیده است به همین دلیل در کلیه مراحل باید هشیار بوده و رهنمود های خاص خود را دنباله روی کنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر