روشهای تهیه یک پروفایل جذاب

این دیگر یک راز محسوب نمیشود: سایتهای همسریابی آسانترین و سریعترین روشهـا را بـرای افـراد مـجـرد جـهت یافتن همسر فراهم می آورند. طـبق یــک بــرآورد، روزانـه حدود ۵۰۰ هزار نفر در سراسر جهان از این سایتها دیـدن می نمایند.

روشهای تهیه یک پروفایل جذاب

این دیگر یک راز محسوب نمیشود: سایتهای همسریابی آسانترین و سریعترین روشهـا را بـرای افـراد مـجـرد جـهت یافتن همسر فراهم می آورند. طـبق یــک بــرآورد، روزانـه حدود 500 هزار نفر در سراسر جهان از این سایتها دیـدن می نمایند.

اما با وجود هزاران هزار پروفایل شما چگـونه مـی توانـیـد رقابت کرده و  همسر دلخواه خود را پیـدا نـمـایـید؟ ساده است، می تـوانـیـد از هـمان روشهای تبلیغاتی که شرکتهای معتبر بازاریابی برای مشتریان خود بکار میبرند استفاده کنید.

شما فروشی هستید

شوخی نمی کنیـم، یک لحظه در مورد این فکر کنید: پروفایل شخصی دقیقا” مانـنـد یـک آگهی فروش است بنابراین می توان از روشهای شرکتهای تبلیغاتی معتبر سود جست.

یک متد سه گانه خاص که برای نوشتن پروفایل بسیار مؤثر است به شرح زیر میباشد:

– یگانگی
– صراحت
– فوریت

برای اینکه متوجه قدرتمندی این روش شوید، من پروفایلی را به همین طریـق در یـاهـو ایجاد کردم و بعد از 8 روز 23 نفر و در آخر ماه بیش از 50 نفر پاسخ دادند.

ایجاد پروفایل

در این بخش با مثالهای عملی از روش سه گانه فوق به ایجاد یک پروفایل کارا پرداخته و تک تک عناصر تشکیل دهنده را بررسی می کنیم:

– عنوان
– محتوای پروفایل
– انتها

پیش از توضیح بیشتر بهتر است یک آمار تکان دهنده بـشنوید: از هـر 10 مردی که برای خود پروفایل ایجاد می کنند، فقط 3 نفرشان جواب می گیرند. در واقع 30 درصد از آقایان جواب گرفته و 70 درصد دیگر سرشان بی کلاه می ماند.

اما چرا آمار اینقدر پایین است؟چون اغلب پروفایلهای پست شده خسته کننده، تکراری و بد تر از همه دارای اشتباهات گرامری می باشند.

اجتناب کنید

فقط به گفته من اکتفا نکنید، سـری بـه سـایـتـهای هـمسـریـابی زده و خـودتـان بـبینید پروفایلها چه وضعیتی دارنـد. 20 پروفایل نمونه را بررسی و مشاهده کنید که چند بار بــا جملاتی مانند: ” بـه پـیـاده روی و گردش عـلاقـه دارم… دوسـت دارم چیـزهای جـدیـد را تجربه کنم… به دنبال شخصی خاص میگردم که…”

برای اینکه منظورم را بهتر بیان کنم، هفته گذشته به سایتی سر زده و پـروفـایل افرادی که در تهران ساکن بودند را جستجو کردم. اولین پروفایلی که دیدم اینگونه بود:

 عنوان: پسری مجرد به دنبال یک دختر خوب میگردم

پروفایل: من 32 سال دارم و در تـهران زندگی می کنم. دوسـتان زیادی دارم. یک سگم دارم که هر وقـت منو میـبـیـنه دیـوونه میشه. از ماشـین هـای قدیـمی خوشـم میـاد. به گردش و پیاده روی علاقمندم. اهل مسافرت و ورش هستم. با دوستام زیاد بیرون میرم. من فردی رومانتیک، جالب و خوش مشرب هستم. اگر دوسـت داریـد بیشتر با هم آشنا بشیم برام پیغام بذارید.

بگذریم از اینکه پروفایل فوق دارای اشتباهاـت گرامـری بسیاری بوده و هیچ یک از قوانین نوشتاری و تبلیغاتی را رعایت نکرده است. اگر این آقا پسر شبیه آلن دلون نباشد قطعا” کسی به سراغش نخواهد آمد.

پس دقت کنید:

عنوان ( یگانه ):  سه ثانیه فرصت دارید تا نظر او را جلب کنید     

همیشه بیاد داشته باشید:عنوان پروفایل مهمترین قسمت آن است چراکه اولین جمله ارتباطی شما با طرف مقابل بشمار میرود. پس به آن اهمیت دهید.

برای اینکه ثابت کنیم عنوان چقدر اهمیت دارد، مطالعات نشان داده است که شما سه ثانیه فرصت دارید ازطریق عنوان پروفایل توجه فردی را جلب کنید، و اگر آن خسته کننده باشد، فرد روی آن کلیک نکرده و به سراغ نفر بعدی خواهد رفت.

عنوان پروفایل فوق نمونه ای بارز از عناویـنـی اسـت کـه نـباید مورد استفاده قرار داد. آن یگانه نیست. در واقع خسته کننده، معمولی و تکراری میباشد.بطبع شما دنبال همسر میگردید والا وارد این سایت نمیشدید، بنابراین وقت و فضای ارزشمند خود را برای بـیـان بدیهیات تلف نکنید.

بهترین روش این است که عناوینـی دلربا و جذاب بکار ببرید تا باعث بفکر فرو رفتن طرف مقابل شده و برخی سؤالات را در ذهنش تداعی نماید.

یکی از عناوینی که دوستان من نتیجه بسیار خوبی از آن گرفته اند عبارت است از: ” تا حالا به X رفته اید؟”

X را بامحل مور علاقه خود جایگزین کنید. برای مثال: “تا حالا به بام تهران رفته اید   … رستورانی هست در شمال تهران با چشم اندازی بسیار زیبا؟”

این جمله بلافاصله باعث برانگیختگی و کنجکاوی خواننده می شود… ” بــام تـهـران چه چیز جالبی دارد؟ ” او روی عنـوان شـما کـلیـک مـی نـماید تا ببینید در مورد چی صحبت میکنید.

و این منجر خواهد شد به…

محتوای پروفایل ( صراحت )    

  مطمئنم این جمله را شنیدید که: “زبان سرخ سر سبز میدهد بر باد.”

خوب، بـرخـی اوقـات هـم زبـان سرخ باعث می شود همسر دلخواه خود را سریعتر پیدا کنید.

آنچه که اکثر خانمها بدنبال آن بوده و در رویاهایشان میپرورانند، شـروع یـک ماجرا جویی و یا مسافرتی هیجان انگیز و جذاب است.

به عنوان مثال کدام یک از دو مورد زیر جالب تر هستند؟

“به گـردش و پـیـاده روی علاقمندم. اهل مسافرت و ورزش هستم. با دوستام زیاد بیرون میرم.”

همیشه آخر هفتـه ها بـه کـوه میـروم، هفـتـه پـیـش بـه پیشنهاد یکی از دوستانم به منطقه توچال رفتـیـم. جـای زیبایی بود. مرا یاد مناظر شمال می انداخت. از طبیعتش خیلی خوشم آمد. پـیـست اسـکـی خوبـی هــم داشت.  ضمنا” برای هفته دیگه قصـد دارم به پـارک سنـگـی بـروم. چون شنیدم که آنجا هم منظره زیبایی دارد. چشم انداز شهر تهران از آن بالا نظر هـر بینـنـده ای را بـه خود جـلـب میکرد  . در مسیـر ورودی محلی بالکن مانـنـد قرار داشت جاییکه رستوران بام تهران را ساخته بـودند. وقـتـی روی میـز در حـال غذا خوردن بودیم، همه تهران زیر پای ما قرار داشت. خیلی خوش گذشت.”

فکر میکنم واضح باشد، دومی جالبتر است.

منظورم این است که هر کسی میتواند بگوید: “من به گردش و پیاده روی علاقـمـنـدم”. اما در پروفایل دوم خود را از یکنواختی و تکرار جدا نموده و باعث برانگیختن احسـاسات طرف مقابل از طریق پرداختن به جزئیات شده و درب را بـرای قـرار ملاقات احتمالـی بـاز گذاشتید. ( رفتن به پارک سنگی ) این بخش را بعنوان  انتها در نظر میگیریم.

انتها – آن را مقید به فوریت نمایید:

بعد از اینکه احساسات او را با جزئیات برانگیخته نمودید، نوبت آن میرسد که با یک انتهای فوری کار را به اتمام برسانید

هدف شما این است که طوری عمل نمایید تا طرف مقابل بسرعت به پروفایلتان واکنش نشان داده و پاسخ دهد وگرنه شما را فراموش کرده و بسراغ نفر بعد خواهد رفت.

یک روش مفید برای پایان دادن به محتوای پروفایل، روشی است که در پــروفایل قبلی از آن استفاده شده است. با اشاره نمودن به برنامه های آینده ( رفتن بـه پارک سنگی )، ذهن او را مملو از هیجان و انگیزه کرده و چون گفته شما وابسته به زمـان مـی بـاشـد، احتمال اینکه طرف مقابل سریعتر به پروفایل شما پاسخ دهد بیشتر خواهد شد.

مرحله بعدی

آنچه اکنون در دست دارید: طرحی کلی، سریع و آسان برای ایجاد پروفایل شخصی. اما اگر می خـواهید بـیـشتر در مـورد روشـهای سه گانه بدانید باید سایتهایی را که در این زمینه مطالب بیشتری دارند را مورد بازدید قرار دهید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر