یادداشت مهمان؛

همراهی با فعالان حوزه لباس باحمایت از تولید داخلی

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس در یاددشتی آورده: «پلاسکو» پایان لباس ایرانی نیست و ما با حمایت از تولید داخلی، زخم این تعداد از فعالان حوزه لباس را التیام می بخشیم.

همراهی با فعالان حوزه لباس باحمایت از تولید داخلی

به گزارش خبرنگار مهر، حمید قبادی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، در یاددشتی که به بهانه حادثه ساختمان پلاسکو در اختیار خبرگزاری مهر گذاشته آورده است: اتفاق دردناک پلاسکو که داغ عظیمی را بر دل جامعه  ایرانی گذاشت، این روزها بار مسئولیت را بر گردن همه نهادهای صنفی، نظارتی و حمایتی و اجرایی سنگین تر کرده است.

پلاسکو که در دل خود تعداد زیادی از واحدهای صنفی پوشاک و لباس را جای داده بود امروز تبدیل به تلی از خاک و آوار شده است که حجم بسیار زیادی از آن را لباس ها و محصولات تولیدی های مستقر در همین سازه تشکیل می دهد.

بعد از تحمل درد و رنج روحی که جامعه متحمل شده است، اکنون زمان آن رسیده تا با برنامه ریزی و ایده پردازی های مناسب بتوانیم زمینه مناسب برای التیام زخمی که بر پیکره صنعت پوشاک وارد آمده را فارهم سازیم.

بر اساس این نگاه است که به منظور جبران خسارات معنوی می توان بخشی از این سهم را نیز برای شهروندان قایل شد و آن، کمک به لباس ایرانی با اقدام به خرید آن است. هر ایرانی می تواند با خرید لباس ایرانی وایجاد زمینه مناسب برای فعالیت فعالان حوزه لباس ایرانی زمینه ای برای کسبه صدمه خورده پلاسکو، باز کند. «پلاسکو» پایان لباس ایرانی نیست و ما با حمایت از تولید داخلی، زخم این تعداد از فعالان حوزه لباس را التیام می بخشیم. 

اینکه برخی تصور می کنند که صنعت پوشاک ایرانی، در شرایطی که برخی از اعضای خود را در موقعیتی نامناسب می بینند، آن ها را تنها می گذارد خیال باطلی است و  هنوز غیرت و جهادگری مردان و زنان این حوزه را به خوبی نشناخته اند.

اینجاست که باید بگویم کارگروه ساماندهی مد و لباس در قامت یک نهاد هدایتگر و ناظر، در کنار اتحادیه های تخصصی حوزه پوشاک، آماده است تا با تشویق و ترویج فرهنگ خرید لباس ایرانی و زمینه سازی برای بهره مندی مردم از این طرح، فرصت های حمایت از پوشاک ایرانی و کسبه صدمه خورده را در برنامه ای ملی و بزرگتر، فراهم آورد.  

درست است که پلاسکو فروریخت اما باید بدانیم این سازه در قلب خود شاهرگ هایی از بزرگان تولید لباس ایرانی را داشت که اکنون زمان دلجویی و التیام زخم هایی است که بر دلشان فرو آمده است و آن ها هنوز هم می توانند با یاری همه ما قامت راست کنند. 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر