دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس :

چاره ای جز انتخاب یک گروه نداشتیم

قبادی در پاسخ به این که بعضی هنرمندان به انتخاب«رستاک» به عنوان گروه برتر جشنواره موسیقی فجر در زمینه طراحی لباس انتقاد کرده اند گفت: ما چاره ای جز انتخاب یک گروه نداشتیم.

چاره ای جز انتخاب یک گروه نداشتیم

به گزارش خبرنگار مهر، امسال برای نخستین بار طراحی لباس گروه های شرکت کننده در جشنواره موسیقی فجر، مورد ارزیابی قرار گرفت و بهترین ها انتخاب شدند. حمید قبادی در گفتگو با خبرنگار مهر، علت این ارزیابی را توجه به لباس به عنوان یکی از مهم ترین صنایع و عناصر فرهنگی می داند و می گویدک لباس، یک رکن فرهنگی است و توجه به آن نشانه اعتلای فرهنگی است. از سوی دیگر هنرمندان می توانند تاثیر مهمی بر اقشار مختلف جامعه بگذارند و آنها را به پوشیدن لباس های ایرانی آشنا کنند. به همین جهت و با توجه ظرفیت قابل توجه گروه های موسیقی با دبیر جشنواره موسیقی فجر ارتباط برقرار کردیم تا به معرفی بهترین طراحی لباس بپردازیم.

دبیر کارگروهی ساماندهی مد و لباس کشور در پاسخ به این که چرا طراحی لباس گروه رستاک به عنوان برترین طراحی انتخاب شده بیان می کند: پوشیدگی مناسب، حفظ ارزش های اسلامی، استفاده از نمادهای ایرانی و تکنیک های طراحی و خلاقیت در ایده پردازی از نکات ویژه ای بود که داوران به آن توجه و براساس آن، گروه رستاک را انتخاب کردند.

اما برخی گروه های موسیقی به این انتخاب واکنش نشان داده اند و از این انتخاب انتقاد کرده اند.

حمید قبادی، در پاسخ به این انتقادها  می گوید: ما همه گروه‌ها از بین‌الملل، تلفیقی، سنتی و پاپ و محلی را بررسی کردیم، اما چون یک جایزه داشتیم مجبور بودیم از بین همه گروه ها، تنها یک گروه را انتخاب کنیم. به همین خاطر «رستاک» به عنوان گروه برتر انتخاب و گروه موسیقی نواحی «دیلمون»، شایسته تقدیر شناخته شد.

دبیر کارگروه مد و لباس، به روز شدن را یکی از ویژگی های مهم در طراحی لباس «رستاک» می داند و می گوید: برخی گروه‌های موسیقی صرفا به لباس اقوام اتکا می‌کنند؛ این کار، بسیار خوب و با اهمیت است، اما ادامه روال گذشته است؛ اما گروه «رستاک»، علاوه بر نوآوری در تلفیق نمادهای نقاط مختلف ایران، لباس های محلی را به روز هم کرده بود.

قبادی در پاسخ به این که چگونه می توان لباس محلی که دو گروه رستاک و دیلمون از آن بهره گرفته بودند را به عنوان شیوه لباس پوشیدن مناسب به توده مردم معرفی کرد؛ پس بهتر نبود لباس گروه های دیگر چون پاپ و کلاسیک که محلی نیست و کاربردی تر است را مورد ارزیابی قرار می دادید می گوید: ما همه گروه ها را بررسی کردیم. لباس دو گروه رستاک و دیلمون، تلفیقی و به روز شده بود. تا آنجا که لباس این دو گروه، به ویژه رستاک در مهمانی ها می تواند به عنوان یک پوشش ایرانی و درخور مورد استفاده قرار گیرد.

دبیر کارگروه مد و لباس به استقبال جشنواره موسیقی فجر از ایده کارگروه مبنی بر انتخاب طراحی برتر لباس اشاره و بیان می کند: این موضوع  نشان‌دهنده این است که کارگروه مد و لباس درست هدف‌گذاری کرده است. ما در بیانیه‌ای از گروه‌هایی که در حوزه موسیقی به لباس‌های ایرانی توجه کردند، تشکر کردیم. خوب است که گروه‌ها به لباس خود فکر می کنند و می دانند بدون لباس مناسب، اجرای آن‌ها یک نقص اساسی دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر