پوتین تعداد سربازان روس دخیل در جنگ اوکراین را فاش کرد

پوتین گفت، حدود ۷۰۰ هزار سرباز روس در جنگ کنونی میان مسکو و کی‌یف درگیر هستند. این تعداد از تخمین قبلی وی در دسامبر ۲۰۲۳ تقریبا ۱۰۰ هزار نفر افزایش یافته است، زمانی که پوتین تعداد سربازان را ۱۶۷ هزار نفر اعلام کرده بود.

پوتین تعداد سربازان روس دخیل در جنگ اوکراین را فاش کرد

به گزارش خبرآنلاین «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه همچنین برآورد خود را در دیدار با کهنه‌سربازان جنگ اوکراین که در یک برنامه آموزشی تخصصی تحت حمایت دولت ثبت‌نام کرده‌اند، بیان کرد.

به نقل از ایسنا پوتین خطاب به این نیروهای سابق کشورش گفت: «ما همه شما را دوست داریم و شما را جزئی از خانواده می‌دانیم.»

اوایل آوریل، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد بیش از 100 هزار شهروند روس به طور داوطلبانه برای خدمت سربازی از ابتدای سال جاری میلادی ثبت‌نام کرده‌اند. مسکو بارها گفته است که ارتش روسیه از جریان پیوسته نیروهای تازه‌نفسی برخوردار است که مایل به امضای قرارداد با وزارت دفاع هستند.

به گزارش شبکه خبری راشا تودی، مسکو همچنین ادعاهای کی‌یف و برخی رسانه‌های غربی در مورد موج بسیج برنامه‌ریزی شده را رد کرده است.

اوایل ماه آوریل، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد روسیه در حال برنامه‌ریزی برای بسیج 300 هزار سرباز دیگر تا اول ژوئن است. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اما این ادعا را رد کرد و گفت این گفته‌ها «صحت ندارد.»

در ماه مه، روزنامه فایننشال‌تایمز گزارش داده بود که موج دوم استخدام انبوه در روسیه «ناگزیر» اواخر امسال خواهد بود. پسکوف بار دیگر این ادعا را رد کرد و گفت بعید است که روزنامه انگلیسی «تصویر واقعی» از وضعیت را درک کند.

روسیه در سپتامبر 2022، هفت ماه پس از آغاز جنگ، بسیج نسبی را انجام داد. این روند به مسکو اجازه داد 300 هزار نفر که عمدتا کسانی بودند که تجربه نظامی قبلی داشتند، به خدمت فراخوانده شوند. به دنبال آن، استخدام بیشتر به صورت داوطلبانه انجام شد.

در ماه دسامبر، پوتین اعلام کرده بود از 617 هزار سربازی که در عملیات نظامی شرکت می‌کنند، 244 هزار نفر در منطقه جنگی کسانی بودند که با اعلام بسیج نسبی روسیه فراخوانده شدند.

وی افزود: «حدود 41 هزار سربازی که در جریان عملیات بسیج سپتامبر 2022 به خدمت گرفته شدند، متعاقبا به دلایل پزشکی یا پس از رسیدن به حداکثر سن مرخص شدند.»

در همین حال، اوکراین در بحبوحه یکسری شکست‌های نظامی در تلاش برای تکمیل رده‌های ارتش خود است. در ماه آوریل، کی‌یف قانون بسیج جدید نیروها را تصویب کرد که سن سربازی اجباری را از 27 به 25 سال کاهش، اختیارات افسران سربازگیری را افزایش داد و مجازات‌های سخت‌تری را برای سرباز فراری‌ها وضع کرد.

در ماه مه، قانونی نیز توسط کی‌یف تصویب شد که به برخی از زندانیان اجازه می‌دهد به دلیل پیوستن به ارتش، به صورت مشروط آزاد شوند. اوایل ژوئن، پوتین تخمین زد که ارتش اوکراین ماهانه حداقل 50 هزار نفر را از دست می‌دهد.

311311

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان