ماجرای یک بیانیه عجیب در سایت فدراسیون

خط حمله تیم ملی در بازی با ازبکستان موفق به گلزنی نشد! این موجب شد در پایان بازی تماشاگران حاضر در استادیوم آزادی از تیم ملی انتقاد کنند که این برای کادر فنی تیم ملی و بازیکنان تعجب بر انگیز بود.

ماجرای یک بیانیه عجیب در سایت فدراسیون

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛خط حمله تیم ملی در بازی با ازبکستان موفق به گلزنی نشد! این موجب شد در پایان بازی تماشاگران حاضر در استادیوم آزادی از تیم ملی انتقاد کنند که این برای کادر فنی تیم ملی و بازیکنان تعجب بر انگیز بود.

چرا تیم ملی در بازی با ازبکستان به گل نرسید؟

در گزارش خبرورزشی آمده است: سایت فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال نوشت: در غیاب علی قلی‌زاده، محمد محبی و مهدی قایدی، تیم ملی از علیرضا جهانبخش و مهدی ترابی به عنوان وینگر در ترکیب خود بهره برد. نگاهی به میانگین استقرار تیم ملی در این دیدار نشان می‌دهد که در اغلب دقایق مسابقه، هر دو وینگر ایران رو به داخل بازی می‌کردند. مسئله‌ای که البته از ویژگی‌های بارز جهانبخش و ترابی است. همچنین نگاهی به آمار حمله‌های ایران نشان می‌دهد که نزدیک به 50٪ حمله‌های ایران در این مسابقه از کانال مرکزی اتفاق افتاده است.

از سوی دیگر مهم‌ترین ویژگی ساختار دفاعی ازبکستان در این دیدار فشردگی طولی بسیار شدیدشان در فاز دفاع بود که عملاً امکان بازیسازی‌ طولی همیشگی تیم ملی و استفاده از قدرت سردار آزمون و مهدی طارمی را در کارهای ترکیبی و فضاهای بین خطوط می‌گرفت. به نظر می‌رسید که حضور محمد محبی و توان بالای او در فرار پشت مدافعان حریف (مشابه گل اولش به ژاپن) یا حضور قایدی و قلی‌زاده و توان بالای‌شان در موقعیت‌های یک به یک در کانال‌های کناری، می‌توانست جنبه‌های جدیدی را به فاز حمله‌ ایران در این دیدار اضافه کند و شانس ایران را برای شکستن خط دفاع فشرده‌ ازبک‌ها افزایش دهد.

این تحلیل که پیش بینی می‌شود از سوی کادر فنی تیم ملی در اختیار سایت فدراسیون فوتبال قرار گرفته است، تنها یک توجیه است. تیم ملی در هر مسابقه ای می‌تواند بهترین نفراتش را در اختیار نداشته باشد. این بازی محمد محبی و مهدی قایدی و علی قلی زاده و شاید در بازی بعدی دو سه بازیکن دیگر. سوال مهم و اساسی این است اگر تیم ملی در هر مسابقه ای نفرات اصلی اش را در اختیار نداشت، نباید به گل و نتیجه برسد؟ اتفاقی که در بازی پایانی رخ داد ممکن است در هر مسابقه ای رخ دهد و تنها راه چاره به جای توجیه نتیجه ای که به دست آمده است، پیدا کردن راه جایگزین و یا به عبارت ساده تر طراحی پلن B برای تیم ملی است. تیم ملی در جام ملت‌ها و در بازی مهم با قطر هم نتوانست به سر منزل مقصود برسد و در نهایت به دیدار پایانی صعود کند. این یک تلنگر و هشدار به کادر فنی تیم ملی است. برای نتیجه گیری باید پلن B داشته باشد و حتی برای این خط حمله جایگزین تعیین کند. گاهی سردار آزمون و مهدی طارمی، به خصوص مهدی طارمی فوتبالزده می‌شوند و اینجاست که بازیکن جدید می‌تواند در نوک خط حمله تیم ملی اعتبار تازه ای به حملات تیم ملی بدهد.

نکته مهم دیگر اینکه برای همه امتیازات از دست رفته می‌توان توجیه آورد اما به سود تیم ملی و کادر فنی تیم ملی است که به دنبال راه جایگزین باشند تا به جای تلاش برای توجیه به نتیجه دست یابند و مسرور شوند.

251 251

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان