اصول استفاده از ادکلن و توصیه های مهم برای جذابیت بیشتر عطر و ادکلن ها

کسانی که با ادکلن سر و کار دارند، رایحه آن را نشان از شخصیت هر آدمی می دانند. پس زمان بگذارید و برای رسیدن به عطر دلخواه خود، همواره عطر های گوناگون را امتحان کنید تا در کنار لباس های تنپوش خود، جذابیت شما چند برابر شود.

اصول استفاده از ادکلن و توصیه های مهم برای جذابیت بیشتر عطر و ادکلن ها

خوش عطر بودن از اصول ترین رفتار های دلخوش پسندانه بوده که به روحیات دیگران نیز اثرات مثبت نقش می زند. برای القای این احساس نیازی به زیاده روی رایحه های گوناگون نیست چون اینگونه از نگاه دیگران شما آدمی خودخواه و بی فکری هستید که نیاز های اجتماعی دیگران را زیر پا گذاشته اید. چرا؟ چون دیگران نیاز دارند که هر بویی را به افراط احساس نداشته باشند و به سردرد های اذیت کننده ناشی از تنفس عطر، مبتلا نشوند. پس اصول استفاده از ادکلن چگونه باید باشد؟

حال به بررسی عطر هایی با غلظت های متنوع روغنی می پردازیم که مورد پسند همگان نیز می باشند:

پرفیوم ها:

این رایحه با اسانس روغنی 22 تا 30 درصد، عطری بسیار بادوام بوده که به مدت زمانی 6 تا 8 ساعت ماندگاری دارد.

ادوپرفیوم ها:

این رایحه با اسانس روغنی 15 تا 20 درصد، عطر بسیار بادوامی بوده که به مدت زمانی 4 تا 5 ساعت ماندگاری دارد و رتبه دوم را به خود اختصاص می دهد.

ادوتویلت ها:

این رایحه با اسانس روغنی 2 تا 15 درصد، به مدت زمانی 2 تا 3 ساعت ماندگاری دارد.

ادکلن ها:

این رایحه ها با اسانس روغنی 2 تا 4 درصد تنها ماندگاری 2 ساعته دارند.

آشنایی با انواع ادکلن برای شروع چگونگی اصول استفاده از آن

اصول استفاده از ادکلن برای خانم ها و آقایان

  • چگونگی به کارگیری از ادکلن برای خانم ها:

شیشه ادکلن را به طول 15 تا 18 سانتی متری از گردن فاصله داده شود و با بالا گرفتگی چانه، 1 یا 2 بار به پوست گردن افشانه کنید.

یا به حالتی دیگر شیشه ادکلن را به طول 10 تا 12 سانتی متری از مچ هر دو دست فاصله داده شود، آنگاه به روی نبض تنها 1 بار افشانه کنید.

حال ادکلن را در فضای مقابل خود افشانه کنید، در صورتی که پیشتر از همین رایحه استفاده کرده باشید، این در واقع حقیقت تازه سازی عطر می باشد.

اصول استفاده از ادکلن برای خانم ها

  • چگونگی به کارگیری از ادکلن برای آقایان:

شیشه ادکلن را به طول 18 سانتی متر از گردن فاصله داده شود و عطر را به روی استخوان ترقوه زیر گردن، 1 یا 2 بار افشانه کنید.

عطر را به روی جلوی ران افشانه کنید، این خود به گونه ای است که در طول روز ماندگاری اش افزایش پیدا می کند.

در حالتی دیگر، ادکلن را به طول 10 سانتی متر از مچ هر دو دست فاصله دهید. آنگاه به روی نبض تنها 1 بار افشانه کنید.

اصول استفاده از ادکلن برای آقایان

نحوه استفاده از عطر و ادکلن به صورت صحیح ترین اصول ممکن چگونه باید باشد؟

  • شیشه ادکلن را در محلی گرم، به زیر تابش نور مستقیم خورشید نگهداری نکنید:

ابتدایی ترین نکات نگهداری از ادکلن برای استفاده های مکرر، چگونگی انجام آن است. هرگز شیشه های عطر و ادکلن خود را در معرض تابش نور مسقیم خورشید و گرمای فراوان قرار ندهید چون اینگونه ترکیبات شیمیایی آن ها بر هم میریزد و واکنش های عجیبی در رایحه آن ها شکل می گیرد. عطر دیگر رایحه خوش بویی نخواهد داشت و تغییرات شیمیایی را در مایع خود همراه می سازد.

  • به فاصله های زمانی متعدد، رایحه را تجدید کنید:

همانطور که در ابتدای مقاله تعریف شد، پرفیوم ها با درصد خالصی 20 تا 40 ماندگاری محدودی دارند، به این خاطر باید مداوم هر چند ساعت یکبار تجدید مصرف شوند. حتی اگر از ادکلن استفاده می کنید باید بدانید که ادکلن درصد خالصی کمتر بین 2 تا 7 داشته که باید هر 2 ساعت یکبار برای خوش بو ماندگی تجدید شود.

  • رایحه روز و شب داشته باشید:

شاید مضحک آور باشد و شاید هم عجیب، اما در مکان هایی که تغییرات آب و هوایی وجود داشته به فرض مثال در روز هوا گرم و شب سرد است. بهتر است در کنار تنوع برای ماندگاری بیشتر انتخاب رایحه های روز و شب داشته باشید.

  • مالش رایحه را فراموش کنید:

هرگز به هنگام استفاده از عطر و ادکلن، محل افشانه شده را مالش ندهید. چون از این راه عطر زودتر تبخیر می شود و قدرت ماندگاری اش به راحتی از بین می رود. به فرض مثال پس از افشانه زنی به روی مچ دست، به هیچ عنوان دو مچ دست را به یکدیگر مالش ندهید.

  • تنها به روی محل ضربات نبض، رایحه را افشانه کنید:

شما دوستان عزیز با افشانه کردن رایحه به روی ضربات نبض، قدرت ماندگاری رایحه را افزایش می دهید و در ادامه حس خوب آن به راحتی در فضا پخش می شود. شما می توانید هر محل نبض داری همچون:

مچ دست

روی گردن

آرنج

پشت زانو

روی قوزک پا

و …

را انتخاب داشته باشید و تاثیر زیبایی را در خاطر دیگران ماندگار سازید.

  • پوشیدنی های خود را به کمک دستمال کاغذی و رایحه عطر و ادکلن خوشبو کنید:

شاید تمایلی به افشانه کردن عطر و ادکلن به روی بدن خود نداشته باشید، در این حالت می توانید رایحه را به روی پوشیدنی های خود اسپری کرده و سپس به کمک دستمال کاغذی برای ماندگاری بیشتر، پخش کنید. شما با این روش همواره کمدی از لباس های خوشبو خواهید داشت و از این احساس لذت می برید.

  • به روی پوست تمیز از انواع ادکلن استفاده کنید:

رایحه های گوناگون به روی پوست تمیز، قابلیت جذب بیشتر، ماندگاری بالاتر و عملکرد تاثیر گذار تری دارند. پس هنگامی که پیش از عطر زدن، دوش می گیرید مطمئن باشید که نتایج تعریف شده، برای شما حاصل خواهند شد.

  • با اطمینان بیشتر، در افشانه سازی رایحه ها زیاده روی نکنید:

بسیاری از افراد به هنگام خرید عطر جدید، اطمینانی ندارند و ترجیح می دهند مقدار زیادی را به روی بدن خود اسپری کنند. تعادل داشته باشید و هر بار مصرف را به 1 یا 2 پاف محدود سازید.

نکته ای که جالب است این می باشد که رایحه عطر به هنگام قرار گیری در معرض تابش نورخورشید، کاهش پیدا می کند و از بین می رود.

  • طول اسپری رایحه نهایتا 15 سانتی متر باشد:

برای اینکه عطر مستقیما با بدن برخورد داشته باشد و به هوا اسپری نشود، پیشنهاد ظرفیت فاصله 15 سانتی متری می باشد.

صحیح ترین اصول استفاده از ادکلن

در قطعی ترین حالت ممکن، ادکلن به روی لباس افشانه شود یا به روی پوست بدن؟

در حالت همیشگی اصول استفاده از ادکلن ، ماندگاری رایحه به روی پوستی که ضربات نبض احساس می شود، بیشتر است. روغن های طبیعی و مواد شیمیایی موجود در ترکیبات ادکلن هرگاه با سطح پوست تعامل داشته باشند، می توانند رایحه ها را به مقدار اندک تغییر دهند به این دلیل است که یک عطر در بدن افراد، بوهای متفاوتی به خود می گیرد. همچون لوازم آرایشی که در پوست های متنوع رنگ پذیری های متفاوت را ظاهر می کند. پیشنهاد می کنیم که اگر پوست حساسی دارید یا به طور کلی به ترکیبات سازنده عطر ها مبتلا به آلرژی هستید، روش اسپری کردن را به روی لباس پیش بگیرید.

در نهایت آیا به کارگیری ادکلن برای سلامتی مضر است؟

در ترکیبات سازنده ادکلن و عطر ها مواد شیمیایی و روغن هایی سرشار از اتانول وجود دارد که این ماده الکلی برای تثبیت سازی به کار گرفته می شود. به این دلیل در صورت افراط بیش از اندازه امکان پیشآمد خطراتی همچون:

واکنش های آلرژیک

تحریکات پوستی

سردرد

مشکلات تنفسی

و …

نیز وجود دارد.

آیا عدم رعایت اصول استفاده از ادکلن خطراتی را به همراه می آورد؟

اگر علاقمند به مطالعه و کسب آگاهی بیشتر هستید، پیشنهاد می کنیم لینک های انواع عطر مناسب پاییز، عطر مناسب  فصل بهار برای خانم ها و آقایان کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان