خواص روغن کرچک برای مو‌ها

امروز روغن کرچک علاوه‌بر مصارف صنعتی کاربرد‌های وسیعی در زمینه صنعت زیبایی پیدا کرده است. بی‌شک دانستن این طیف وسیع از خواص روغن کرچک می‌تواند برای بسیاری از ما مفید باشد.

خواص روغن کرچک برای مو‌ها

دانه‌های روغنی گیاه کرچک از گذشته‌های بسیار دور مورد توجه انسان قرار گرفته و بشر قرن‌ها پیش توانسته است علاوه‌بر مصارف خوراکی کاربرد‌های درمانی نیز برای آن بیابد. این آشنایی طولانی مدت انسان با خواص روغن کرچک سبب شده است که به مرور خواص دیگری در زمینه زیبایی، پوست، مو و حتی درمان‌های متفاوت برای آن کشف شود.

1. افزایش رشد مو: یکی از راه‌ حل‌های بسیار عالی برای افزایش رشد مو استفاده از روغن کرچک است. ماساژ پوست سر با این روغن مو را محکم‌تر و بلندتر می‌کند. این روغن با افزایش جریان خون در فولیکول‌ها رشد مو را افزایش می‌دهد. اسید چرب امگا 9 موجود در این روغن برای سلامت و مراقبت از مو و جلوگیری از موخوره مفید است؛ همچنین شکنندگی مو را کاهش می‌دهد و مو را نرم و مرطوب نگه می‌دارد.

 بیشتربخوانید:

طرز استفاده از روغن کرچک برای تقویت مو

 

 



2. درمان عفونت‌های پوست سر: عفونت‌های پوست سر منجر به بروز مشکلاتی همچون ریزش مو، شوره سر و خارش پوست سر می‌شود. روغن کرچک به سبب داشتن خواص ضدقارچ و ضدباکتری با پاتوژن‌ها و میکروارگانیسم‌های تولیدکننده‌ عفونت مبارزه می‌کند و مانع بروز عفونت‌های پوستی می‌شود.

3. جلوگیری از سفیدشدن مو: یکی از روش‌های رایج برای جلوگیری از سفید شدن زودرس مو استفاده از روغن کرچک است. این روغن به حفظ رنگ‌دانه‌های مو کمک و روند سفید شدن آن را کند می‌کند.

4. نرم‌کننده مو: برای درمان مو‌های خشک و آسیب‌ دیده می‌توان از روغن کرچک استفاده کرد. یک قاشق چای‌خوری روغن کرچک را به شامپوی نرم‌کننده‌ موی خود اضافه کنید و به‌خوبی تکان بدهید. مرطوب‌کنندگی این روغن سبب آبرسانی به مو می‌شود و از خشک‌ شدن آن جلوگیری می‌کند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان