افشای فایلی صوتی از اسموتریچ درباره یک طرح خطرناک

فایل صوتی که شامگاه جمعه از وزیر دارایی رژیم صهیونیستی منتشر شد حاکی از این است که طرح این چهره افراطی برای تغییر وضعیت موجود در کرانه باختری با حمایت نخست وزیر این رژیم پیشرفت داشته است.

افشای فایلی صوتی از اسموتریچ درباره یک طرح خطرناک

به گزارش خبرآنلاین «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی ماه گذشته میلادی اعلام کرد که «تغییرات بلند مدتی به زودی در کرانه باختری تحقق می‌یابد، ما در حال حاضر تلاش بسیاری برای ایجاد یک دولت مدنی جدید جهت حاکمیت بر کرانه باختری انجام می‌دهیم و این یک اقدام تاریخی است.»

به نوشته روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت»، اقدامات اسموتریچ شامل برچیدن ایست‌های بازرسی، لغو حکم محدودسازی شهرک‌ها در شمال کرانه باختری، مشروعیت‌بخشی به مجتمع‌های صهیونیست‌نشین از جمله حومش و اویاتار، واگذاری اختیارات بیشتر به دولت مدنی و تعیین معاون جدیدی برای شهردار شهر است.

به نقل از ایسنا فایل صوتی که از اسموتریچ افشا شده، مربوط به نشست ویژه‌ای در کرانه باختری طی هفته گذشته است.

این فایل میزان پیشروی طرح اسموتریچ به عنوان رئیس حزب صهیونیسم دینی را افشا می‌کند.

اسموتریچ که در وزارت جنگ رژیم صهیونیستی نیز سمتی داشت، در این نشست خطاب به یکی از حاضران می‌گوید: «این یک طرح دراماتیک بزرگ است و چنین تغییراتی دی‌ان‌ای اسرائیل را تغییر می‌دهد. نخست وزیر (بنیامین نتانیاهو) کاملاً با ما همراه است.»

در این نشست ده‌ها تن از روسای شهرداری‌های شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری حضور داشتند.

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی افزود: «مجبور شدیم با ارتش و دستگاه قضایی وارد کشمکش‌های بسیار سختی شویم.»

او با اشاره به کشمکش‌های سختی که با وزارت جنگ این رژیم و دستگاه قضایی آن داشته، گفت: این اتفاقی نیست که بتوان به راحتی آن را هضم کرد.

اسموتریچ در ادامه تاکید کرد که «تغییر وزیر جنگ ارتباطی به این طرح ندارد، انتقال مسوولیت حقوقی به اسرائیل دائمی است حتی اگر کابینه همین فردا منحل شود.»

او این طرح را «رویداد استراتژیک و دراماتیک بزرگی» توصیف و تاکید کرد: «ما بسیار نزدیک هستیم، طی چند ماه آینده الگویی ارائه خواهد شد که سازماندهی بیشتر مناطق کرانه باختری را ممکن خواهد کرد و این امر شرایط را برای سرمایه‌گذاری و ساماندهی به زیرساخت‌ها فراهم خواهد کرد.»

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی توانست موانع قانونی پیش روی تغییر شرایط در کرانه باختری را بردارد.

تمامی اختیارات حقوقی به مشاور حقوقی وزارت جنگ این رژیم منتقل شد و اسموتریچ مبلغ 85 میلیون شکِل را به ارتقای تشکل‌های امنیتی و 7 میلیون شکِل دیگر را به بهبود و احداث راه‌ها در کرانه باختری اختصاص داد.

او در این فایل صوتی می‌گوید: «ما در حال حاضر کار بزرگی را در دست داریم تا ساختار اجرایی کاملاً جدیدی در مدیریت مدنی کرانه باختری را ایجاد کنیم، تنها یک هدف بزرگ وجود دارد که در نهایت ما باید از منظر ژئوپلیتیک، استراتژیک و امنیتی آن را در کرانه باختری اجرا کنیم.

اسموتریچ در این فایل صوتی افزود: جنگ در غزه ما را متوقف کرد و ما هیچ کاری نمی‌توانیم انجام بدهیم و همه ما به کارهای دیگری کشیده شدیم.

او برای اولین بار معاونی را برای رئیس شهرداری به نیابت از خود تعیین کرد که او یک شهرک‌نشین صهیونیست به نام «هیلل روت» است. به او اختیار کامل برای کنترل موثر در کرانه باختری داده شده است.

با توجه به تلاش‌های اسموتریچ برای نابودی تشکیلات خودگردان فلسطین که در پی به رسمیت شناختن کشور فلسطین از سوی برخی کشورهای اروپایی این تلاش‌ها شدت پیدا کردند، او در این فایل صوتی گفت که «موافق شهرک‌سازی در مناطق اشغالی و جلوگیری از تقسیم اراضی تحت اشغال و تسلیم آن و تشکیل کشور فلسطین و تمام اقداماتی است که اسرائیل را به خطر می‌اندازد.»

همچنین اسموتریچ تاکید کرد: «ما به راه خود برای جلوگیری از این اقدامات ادامه می‌دهیم.»

311311

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان