سالاری: پزشکیان سعی ‌می‌کند کاندیداهایی که آمدند عصبانی‌اش کنند را تحمل کند/ نامزدهای اصولگرا در چشم ملت زنان و دختران ایران را تحقیر می کنند

سالاری عنوان کرد: با توجه به روند رو به رشدی که داشتیم و مناظره‌ای که شب گذشته برگزار شد و آقای پزشکیان در خصوص سبک زندگی که مطالبه‌ی بخشی از جامعه به ویژه جامعه مرددین است در دو محور شفاف‌سازی کرد که با بیشتر کاندیداهای دور میز متفاوت بود، این پیام را به مردم ایران، زنان و مردان و دختران و پسران داد که با روندی که دستگاه‌های تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر ...

سالاری: پزشکیان سعی ‌می‌کند کاندیداهایی که آمدند عصبانی‌اش کنند را تحمل کند/ نامزدهای اصولگرا در چشم ملت زنان و دختران ایران را تحقیر می کنند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد سالاری نماینده ادوار دوره چهارم و پنجم شورای اسلامی شهرتهران درباره فضای سرد حاکم بر انتخابات گفت: با توجه به تحولاتی که در ستادهای انتخاباتی، به خصوص ستادهای انتخاباتی آقای پزشکیان پیش آمده است، در سراسر کشور شاهد یک روند رشد قابل توجه هستیم، اگرچه که هنوز این رشد، رشد خیلی سریعی نیست. به نظر می‌رسد نیاز هست که آقای پزشکیان دیدگاهی که در تمایز با سایر دیدگاه‌ها دارد را خیلی مشخص‌تر و واضح‌تر برای مردم تبیین کند و مرددین و مجموعه‌ای از جامعه که به تحریم انتخابات می‌اندیشند و از اصلاح امور ناامید شده‌اند نیاز دارند این پیام به صورت واضح به آنها برسد، همین اهداف و استراتژی‌هایی که آقای پزشکیان صادقانه مطرح می‌کند در ادامه باید با یک قوت قلب و اطمینان بیشتری مطرح شود.

به روایت ایلنا، وی عنوان کرد: اگر آقای پزشکیان در این چند روز آینده این رسالت تاریخی را به خوبی انجام دهد، من شخصاً فکر می‌کنم که شاهد یک انتخابات رقابتی جدی‌تر خواهیم بود. قطعاً هر چقدر مشارکت هم بالا رود، همه تحلیلگران بر این باور هستند که آرای پزشکیان بیشتر بالا می‌رود و احتمال موفقیت‌ش در همین دوره اول خیلی خیلی زیاد می‌شود.

سالاری در خصوص نظرسنجی‌هایی که در روزها اخیر منتشر شده است،‌ اظهارکرد: یک سری نظرسازی هست اما یک سری نظر سنجی‌هایی که انجام شده، مراکز دانشگاهی انجام داده‌اند که معتبر است. افرادی که این‌ها را انجام دادند، جزو اساتید دانشگاه بودند صاحبان اندیشه هستند و اعتبار علمی در جامعه دارند، قاعدتاً به دلیل آن اعتباری که دارند به سمت نظرسازی نمی‌روند. همه این‌ها نشانگر این است که آرای آقای پزشکیان به صورت قابل توجهی در حال رشد است، هنوز آن نظرسنجی‌ها مشخصاً نگفتند که پزشکیان در مرحله اول پیروز می‌شود یا مرحله دوم ولی اگر با سرعت بیشتری تداوم پیدا کند قطعاً ما شاهد موفقیت آقای پزشکیان در مرحله اول خواهیم بود. احتمال خیلی پایین است که به مرحله دوم بکشد.

وی عنوان کرد: با توجه به روند رو به رشدی که داشتیم و مناظره‌ای که شب گذشته برگزار شد و آقای پزشکیان در خصوص سبک زندگی که مطالبه‌ی بخشی از جامعه به ویژه جامعه مرددین است در دو محور شفاف‌سازی کرد که با بیشتر کاندیداهای دور میز متفاوت بود، این پیام را به مردم ایران، زنان و مردان و دختران و پسران داد که با روندی که دستگاه‌های تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر با حجاب دارند، مخالف است.

سالاری در ادامه افزود: در موضوع فیلترینگ هم اعتقاد به آزادی ارتباطات دارد، همچنین استفاده از ظرفیت‌های علمی که در دنیا اتفاق افتاده است و سامانه‌ها و نرم‌افزارهایی که مبتنی پیشرفت تکنولوژی و علم به نتیجه رسیده است و این را حق هر ایرانی می‌داند تا همه ایرانیان بتوانند از این ظرفیت عظیم استفاده کنند. ضمن تاکید بر اینکه در کشور هم این ظرفیت‌ها باید اجرا شود، در حوزه حجاب هم خیلی واضح مطرح کرد که با این روندها و عدم احترام به زنان ایرانی و به رویکردهای تحکمی و سلبی برای برخورد با مسئله حجاب اعتقادی ندارد من فکر می‌کنم که این دو محور از محورهای تعیین کننده‌ای بود که شب گذشته آقای پزشکیان مطرح کرد.

این فعال اصلاح‌طلب ادامه داد: در روزهای آینده شاهد حضور مرددین در فضای انتخابات خواهیم بود اگرچه که در روزهای آینده می‌بایست کمپین انتخاباتی آقای پزشکیان و شخص ایشان بتواند با صراحت بیشتری آن منویات قلبی خود را با همان اخلاصی که دارد به مردم بیان کند. آقای پزشکیان شخصیتی اخلاق‌مدار است و سعی می‌کند علیرغم اینکه کاندیداهایی آمدند که نمانند و می‌خواهند وقتش را بگیرند و سر به سرش بذارند و ایشان را عصبانی کنند،‌ آنها را تحمل کند. پزشکیان باید یکم صریح‌تر و محکم‌تر مواضع خود را مطرح کند.

سالاری در پاسخ به این سوال که چه مطالبی در صحبت‌های نامزدها دیده نمی‌شود، گفت: ما شب گذشته شاهد یک تناقضات جدی در بیان مسائل و آن چیزی که آن‌ها دارند به آن عمل می‌کنند، بودیم. اینکه کاندیداهای طیف اصولگرا چشم در چشم ملت نشستند و زنان و دختران ایران را در زبان و بیان تحقیر می‌کنند و می‌گویند با احترام باید برخورد کرد، در صورتی که ما در عمل شاهد این بودیم که در همین سال‌های اخیر آنها بدترین برخوردهای سلبی و تحکمی را با زنان کشور انجام دادند و باعث شدند شکاف بین دولت، ملت و حاکمیت تشکیل شود و صدایی از این افراد در نیامد. مردم خوب قضاوت می‌کنند و عمل این‌ها جلوی چشمشان است و این‌ها هم برای اینکه مجدداً بتوانند رای مردم را بگیرند سعی می‌کردند بگویند ما با یک رویکرد تکریمی برخورد می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مناظره شب گذشته به نظرم خیلی تعیین کننده بود و امیدوارم که مردمی که از اصلاح امور کشور ناامید شدند، این فرصت تاریخی را از دست ندهند. مسعود پزشکیان مبتنی بر گفتمان عدالت و حقوق عمومی پا به عرصه میدان گذاشته است و کارنامه سیاسی و اخلاقی او مبتنی بر تکریم انسانیت و مبنا قرار دادن اخلاق، دفاع از مظلومان و حقوق عمومی آحاد مردم، اقشار مردم،‌ فرودستان، نحله‌های فکری و مذاهب و اقوامی است که با آنها ظلم شده است و دیده نشده‌اند، مردم باید بیایند و از این فرصت تاریخی بهره بگیرند برای که کشورمان به سمت توسعه پایدار نیل پیدا کند.

27215

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان