آمریکا : جنگنده‌ های اف ۱۶ تابستان در آسمان اوکراین پرواز خواهند کرد/ روسیه: آمریکا سردسته تبهکاران جنگی است

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا امروز در اجلاس سران ناتو در واشنگتن گفت: «همین حالا که ما صحبت می‌کنیم، فرایند انتقال جت‌های اف-۱۶ از دانمارک و هلند در حال انجام است و این جت‌ها همین تابستان در آسمان اوکراین پرواز خواهند کرد.»

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفت که اولین گروه از  جنگنده F-16 ساخت  آمریکا از دانمارک و هلند  در حال انتقال به اوکراین هستند و تابستان امسال بر فراز آسمان اوکراین پرواز خواهند کرد.
 
به گزارش ایرنا، آنتونی بلینکن که روز چهارشنبه به وقت محلی در مراسمی در حاشیه نشست سران ناتو در واشنگتن سخن می گفت، افزود که در چند روز آینده یک بسته قوی برای اوکراین رونمایی خواهد شد که مسیری روشن و قوی برای عضویت اوکراین در ناتو خواهد ساخت.
 
بلینکن گفت: "همچنین خوشحالم که اعلام کنم که هم اکنون انتقال جنگنده‌های F-16 از دانمارک و از هلند در حال انجام است."
 
وی افزود: این جنگنده‌ها در تابستان امسال در آسمان اوکراین پرواز خواهند کرد تا این کشور را قادر سازند که به صورت موثر از خود در مقابل تجاوزات روسیه دفاع کند.
 

واکنش مسکو به ارسال اف-16 به اوکراین: آمریکا سردسته تبهکاران جنگی است

 
در پی اظهارات مقامات آمریکا مبنی بر آغاز فرایند تحویل جنگنده‌های اف-16 به اوکراین، وزارت خارجه روسیه آمریکا را سردسته تبهکاران جنگی خطاب کرد.
 
به گزارش ایسنا، در پی اظهارات وزیر خارجه آمریکا مبنی بر آغاز فرایند تحویل جنگنده‌های اف-16 به اوکراین، وزارت خارجه روسیه گفت این امر نشان می‌دهد واشنگتن سردسته «تبهکاران جنگی» است.
 
«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا امروز در اجلاس سران ناتو در واشنگتن گفت: «همین حالا که ما صحبت می‌کنیم، فرایند انتقال جت‌های اف-16 از دانمارک و هلند در حال انجام است و این جت‌ها همین تابستان در آسمان اوکراین پرواز خواهند کرد.»
 
سران ناتو همچنین اعلام کردند این ائتلاف نظامی در نگهداری، تأمین مهمات و دیگر مسائل مربوط به جنگنده‌های اف-16 نیز از اوکراین حمایت خواهد کرد، از جمله در آموزش خلبانان جدید.
 
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، روسیه مکرراً نسبت به تداوم حمایت‌های تسلیحاتی غرب از اوکراین هشدار داده و گفته است تنها دستاورد این کمک‌ها طولانی‌شدن جنگ و به تعویق افتادن شکست اوکراین است. مسکو همچنین با اشاره به توانایی این جنگنده‌ها در حمل سلاح‌های هسته‌ای، پیش‌تر گفته بود ارسال اف-16 به اوکراین را پیامی معنادار از سوی سیاستمداران غربی در حوزه هسته‌ای تلقی خواهد کرد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان