اصول شستن قارچ با روش صحیح و نحوه فریز کردن قارچ ها

برای این که بتوانید اطلاعاتی در مورد اصول شستن قارچ بدست آورید همراه ما شوید زیرا در این مطلب روشی برایتان بررسی می شود که ساده است و در کم تر از ۲۰ دقیقه شما می توانید قارچ ها را تمیز کرده و آن ها را مورد استفاده قرار دهید.

اصول شستن قارچ با روش صحیح و نحوه فریز کردن قارچ ها

اصول شستن قارچ دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد ولی باید بدانید و  در جریان باشید که این مورد را اگر نتوانید خوب میکروب زدایی کنید امکان بروز بیماری ها وجود دارد. در ادامه روش درست این کار را که می تواند به شما کمک کند را به شما عزیزان آموزش می دهیم.

 تمیز کردن قارچ با آرد

اصول شستن قارچ در خانه

قارچ ها یکی از خوشمزه ترین سبزی هایی می باشند که شما دوست دارید ان را در هر غذایی اضافه کرده و از طعم خوب آن لذت ببرید. قبل از این که بخواهید از این مورد استفاده کنید باید ان ها را خوب بشویید در غیر این صورت امکان دارد که این مورد بیماری زایی ایجاد نماید. این گیاه از بهترین گیاهانی می باشد که می تواند با میزان پروتئین و سایر فوایدی که دارد جایگزین گوشت شود و برای افرادی که رژیم گیاه خواری دارند بسیار خوب می باشد و تنها نکته ای که در این زمینه وجود دارد این است مه شستن این گیاه کمی سخت می باشد و بسیاری از افراد بنابر همین سخت بودن دوست ندارند از این مورد استفاده نمایند.

مواد لازم برای شستن قارچ

  • آرد یک قاشق غذا خوری
  • سرکه سفید نیم قاشق غذا خوری
  • نمک یک چهارم لیوان

نحوه تمیز کردن قارچ ها

برای این که بتوانید قارچ ها را بدون دردسر تمیز کنید نیاز است تا قارچ ها را در یک ظرف بچینید و این ترکیب را روی ان ها بریزید و بگذارید قارچ ها در این ترکیب چند دقیقه ای بماند و چندین بار قارچ ها را هم بزنید. بعد از 15 دقیقه قارچ ها را که سفید شده اند و تمیز می باشند را آب کشیده و مورد استفاده قرار دهید و با این کار تمامی آلودگی ها و سیاهی های روی این قارچ ها را از بین ببرید.

بعد از این که قارچ ها را شستید آن ها را در روی یک دستمال تمیز و خشک بریزید و بگذارید تا آب اضافی شان گرفته شود و بعد ان ها را در یخچال نگهداری کنید تا زمانی که تمام شوند زیرا دمای محیط در روز های تابستانی می تواند منجر به خراب شدن آن ها شده و برای استفاده این قارچ هایی که در دمای بیرون مانده اند خطر خواهند داشت.

اصول شستن قارچ

نکات مهم در مورد قارچ های خوراکی

  • در حین شستن قارچ ها بسیاری از افراد هستند که پوست قارچ ها را می گیرند و این مورد به هیچ عنوان توصیه نمی شود.
  • قارچ های تازه را می توانید در مدت زمانت 5 روز در یخچال نگهداری کنید و در این زمان هم نباید آن ها را پلاستیک قرار دهید و باید برای این که سالم بمانند آن ها را درون کیسه های کاغذی قرار دهید.
  • اگر قارچ های شما تازه باشند می توانید تا دو الی سه روز آن ها را در دمای اتاق هم نگه دارید.
  • از قارچ هایی که دارای بوی بدی می شوند نیز خودداری کنید و ان ها را در غذا ها استفاده نکنید زیرا کپک های این گیاهان می تواند وارد بافت های میانی هم شده باشد و در نهایت منجر به ایجاد مشکلاتی همانند مسمومیت می شوند.
  • در حین خریدن قارچ باید به سفت بودن و سفید بودن این گیاهان دقت کنید در غیر این صورت این قارچ های خریداری شده دوام زیادی نخواهند داشت و مشکلاتی در این مورد نیز ایجاد می شود.
  • قارچ های سیاه شده و صدمه دیده را نخرید.
  • بوی قارچ سالم بسیار خوب می باشد ولی قارچ های خراب بوی بد کپک و ماندگی دارند و بوی آن ها اصلا مطلوب نخواهد بود.
  • قارچ خوب و سالم قارچی می باشد که پایه آن به کلاهکش چسبیده باشد.

تمیز کردن قارچ برای استفاده

نگهداری از قارچ در فریزر

برای این که بتوانید از قارچ ها در فریزر نگهداری کرده و آن ها را به مدت زمان های طولانی نگه دارید و حداقل یکی دو ماه از آن استفاده کنید یک سری از ترفند هایی وجود دارد که بهتر است آن ها را بشناسید. برای نگهداری از قارچ ها در فریزر مراحلی که در ادامه گفته می شود را یک به یک باید اجرا کنید و این مراحل عبارت اند از :

  • ابتدا قارچ ها را بشویید و ان ها را به اندازه ای که دوست دارید در غذا بریزید خرد نمایید.
  • بعد از خرد کردن قارچ ها آن ها را درون تابه ای بریزید و مقداری آب روی این گیاهان بریزد.
  • بگذارید قارچ ها با آب ریخته شده روی آن ها 10 دقیقه بجوشد.
  • بعد از ده دقیقه که قارچ ها خوب جوشیدند آن ها را از درون تابه ای خارج کرده و در آب سرد بریزید و و بعد از چند دقیقه مجددا آب سرد به آن ها اضافه نمایید.
  • قارچ ها را آبکش کرده و بگذارید آب آن ها خوب خشک شود.
  • قارچ ها را به میزان دلخواه بسته بندی کرده و در فریزر نگهداری نمایید.

ادامه می توانید اطلاعاتی در مورد اصول شستن کاهو و اصول شستن کلم پیچ نیز آشنا شده و اطلاعات بیش تری در مورد سبک زندگی و خانه داری کسب نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان