روش های کاهش عوارض یائسگی و نکاتی که باید رعایت کنید

کاهش عوارض یائسگی می تواند به افراد کمک کرده تا بتوانند زندگی خوبی داشته باشند و از زندگی شان در این دوره نیز لذت ببرند. برای دریافت اطلاعاتی بیش تر در این زمینه این مطلب را از دست ندهید.

روش های کاهش عوارض یائسگی و نکاتی که باید رعایت کنید

یائسگی از دوره هایی است که همه زن ها با آن رو به رو می شوند و هر زنی در یک سن مشخصی دیگر دچار قاعدگی نخواهد شد و به صورت کلی دیگر توانایی بچه دار شدن را از دست خواهد داد. این دوره از زندگی زنان دارای مشکلات بی شماری می باشد و در ادامه قرار است شما را با روش های مفید در کاهش عوارض یائسگی آشنا کنیم و اطلاعاتی بسیار خوب در این زمینه به شما  خواهیم داد.

استفاده از دارو های گیاهی برای حذف نشانه های یائسه شدن

روش های کاهش عوارض یائسگی

یائسگی یکی از دوره هایی می باشد که همه زنان با ان مواجه می شوند و این موضوع را باید بدانید که در این دوره دیگر هورمون های جنسی ترشح نمی شوند و پایان سیکل قاعدگی در زنان خواهد بود. معمولا این مورد در اواخر دهه 40 الی دهه 50 زندگی زنان رخ خواهد داد و در این زمان ممکن است هر خانمی خشکی واژن، گرگرفتگی، لرز و تعریق شبانه را نیز تجربه کنند. البته که این مورد دارای عارضه های دیگری نیز می باشد و این عارضه ها می تواند تاثیراتی بر روی خلق و خوی زنان نیز داشته باشد از این رو در ادامه قرار است شما را با روش هایی آشنا کنیم که با استفاده از آن ها می توانید از بروز انواعی از این نشانه ها پیشگیری کرده و یا ان ها را به حداقل برسانید. معمولا بسیاری از خانم ها برای این که این نشانه ها را کاهش دهند از دارو های هورمونی استفاده می کنند با این حال باید این موضوع را در نظر داشته باشید که این دارو ها دارای عوارض بسیار شدیدی هستند و می توانند بعد از مدتی حال شما را نه تنها بهتر نکرده بلکه آن را بد تر نیز بکنند از این رو در ادامه روش های گیاهی برای درمان این عارضه ها به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم.

شبدر قرمز

این گیاه دارای مقادیر بسیار زیادی از ایزوفلاون می باشد و این مورد می تواند عملکردی بسیار شبیه به استروژن داشته باشد و می تواند به کاهش نشانه های کمبود این هورمون در بدن زنان یائسه کمک خواهد کرد. این مورد معمولا برای درمان مشکلاتی مانند تعریق شبانه، گر گرفتگی بدن و تحلیل استخوان ها استفاده مکی شود و می تواند تاثیرات بسیار خوبی داشته باشد. بررسی های انجام شده رد این زمینه این موارد را ثابت کرده اند و این مورد بسیار موثر تر از دارو نما بوده است.

حذف عوارض یائسگی

کوهوش سیاه

کوهوش سیاه نیز از دیگر گیاهانی می باشد که می تواند به جای دارو ها به شما کمک کند تا بتوانید تعریق شبانه و گر گرفتگی های دوران یائسگی را کاهش داده و برسی هایی که بر روی 8000 نفر از زنان انجام شده است این موضوع را تایید کرده است که این گیاه دارای فواید بسیار زیادی در این زمان خواهد بود. البته که اگر دارای بیماری های کبدی هستید و یا این مورد را  قبلا داشته اید نباید از این مورد استفاده نمایید.

روغن گل مغربی

معمولا از روغن گل مغربی برای کاهش گر گرفتگی های بدن و تحلیل های استخوانی استفاده می شود و یکی از مطالعات جدیدی که در این زمینه انجام شده است نشان داده که تقریبا این دارو بیش تر از سایر دارو ها اثراتی بر کاهش عارضه های دوران یائسه شدن دارد. مکمل دیگری که از این گیاه وجود دارد ترکیبی از گل مغربی و کلسیم و امگا سه بوده است و این مورد تاثیرات بسیار زیادی بر تحلیل های استخوانی در دوران یائسگی دارد و مانع از بروز این موارد خواهد شد. استفاده کوتاه مدت از این مورد برای افراد بزرگسال بی خطر خواهد بود.

ماکا

این گیاه سال ها است در طب سنتی برای بیماری های جسمی مانند کرخت شدن، ناباروری، نداشتن تعادل هورمونی و برخی از نشانه های یائسه شدن مکانند کاهش میل جنسی و خشک شدن واژن مورد استفاده می باشد. شواهدی که در این زمینه وجود دارد محدود می باشد و با این حال مطالعاتی کوچک در این زمینه انجام شده است و نشان داده شده است که این دارو برای بالا بردن میل جنسی و کاهش استرس و اضطراب و افسردگی بسیار مفید بوده است.

کاهش نشانه های یائسه شدن با کوهوش سیاه

دونگ کوای

این دارو به عنوان جینسینگ زنان شناخته می شود و یکی از گیاهان آسیایی بوده و بسیار نزدیک به کرفس و هویج می باشد. این دارو در طب سنتی چینی برای مراقبت از زنان کاربرد های شایانی دارد و سندروم پیش از قاعدگی را نیز  بهبود می بخشد. این مورد با توجه به استفاده های زیادی که دارد مورد بررسی قرار نگرفته است و تحقیقات کمی در مورد این گیاه وجود دارد.

دانه کتان

دانه های مکتان سرشار از مواد مغذی به نام لیگنان بوده و ترکیباتی دارد که مشابه با هورمون استروژن می باشد. بسیاری از نشانه های یائسه شدن و عوارض آن به دلیل پایین آمدن تولید هورمون های استروژن و پروژسترون می باشد از این رو شما نیز می توانید با استفاده از این مورد که ساختاری مشابه با هورمون استروژن دارد از عارضه های این دوران بکاهید. استفاده از این گیاه به شما این امکان را می دهد تا گرگرفتگی های بدنی تان را کاهش داده و بر روی کیفیت کلی زندگی تان این مورد تاثیرات بسیار زیادی خواهد داشت.

جینسینگ

یکی از گیاهان بسیار محبوب دارویی در ایران و خارج از ایران جینسینگ می باشد و این گیاه سال های زیادی است در طب چینی مورد ساتفاده قرار گرفته است و تاثیرات بسیار خوبی بر سلامت انسان ها داشته است. این گیاه دارای آنتی اکسیدان هایی می باشد و می تواند با رادیکال های آزاد مبارزه کرده و در نهایت بررسی های لازم در این زمینه نشان داده اند که این گیاه می تواند منجر به افزایش میل جنسی بانوان در دوران یائسه شدن شود.

استفاده از این مورد برای افراد بزرگسال هیچ عارضه ای ندارد و این در صورتی خواهد بود که این مورد محدود باشد در غیر این صورت عارضه های استفاده از این مورد که شامل اسهال، سرگیجه، بثورات پوستی و مشکلات خواب می باشد را تجربه می کنید. این مورد همچنین برای فاراد دیابتی خوب نخواهد بود و می تواند کنترل های قند را دارای اختلال کرده . بهتر است افرادی که دارای دیابت می باشند از این مورد اصلا استفاده نکنند. همچنین افرادی که دارای مشکلات فشار خون هستند و یا  کلسترول بد خون ان ها بالا می باشد بهتر است از این مورد ساتفاده نکنند.

کاهش عوارض یائسگی

گیاه پنج انگشت

از دیگر روش های کاهش عوارض یائسگی می توان به استفاده از گیاه پنج انگشت استفاده کرد. این مورد می تواند برای درمان مشکلات قاعدگی و نشانه های سندروم پیش از قاعدگی و همچنین یائسه شدن بسیار مفید باشد از این رو باید بدانید که این گیاه می تواند گرگرفتگی و اضطراب را در این افراد به شدت کاهش داده ولی در مورد اختلال های جنسی عملکردی و افسردگی تاثیر چندانی اعمال نخواهد کرد.  این دارو برای افرادی که تحت درمان با دارو های پارکینسون و یا دارو های ضد روان پریشی می باشند توصیه نمی شود.

سنبل الطیب

از این گیاه برای درمان عوارض یائسه شدن مانند گرگرفتگی و بی خوابی استفاده می شود. در واقع مطالعاتی که در این زمینه انجام شده است محدود بوده ولی نشان داده که مکمل های دارای این گیاه توانسته است در کاهش گرگرفتگی ها بسیار خوب باشد و کیفیت خواب افراد را در این زمینه بهبود می بخشد. این گیاه دارویی برای افرادی که از دارو های خواب آور و یا آرامش بخش استفاده می کنند مناسب نمی باشد و با مکمن هایی مانند کاوا، ملاتونین و گیاه علف چای دارای تداخل است و در استفاده از این مورد باید مواردی را نیز رعایت نمایید.

سویا

دانه های سویا دارای منبع بسیار زیادی از ایزوفلاون بوده و این مورد همانطور که قبلا گفته شد بسیار شبیه به هورمون استروژن می باشد. در وقع این مورد می تواند تاثیرات استروژنی بسیار ضعیفی را در بدن داشته باشد و همین مورد می تواند باعث کاهش نشانه های یائسه شدن شده و در نهایت مشکلات این دوران را به شدت کاهش می دهد. استفاده از دانه ای سویا می تواند ببر سلامت استخوان ها نیز تاثیر داشته باشد و دفعات و طول مدت گرگرفتگی را به شدت کاهش خواهد داد.

استفاده از گیاهان برای درمان عارضه های یائسه شدن

روش های دیگر کاهش عوارض یائسگی

در ادامه یک سری از راه کار های خاص و خوب را برایتان مورد بررسی قرار می دهیم و شما می توانید با استفاده از آن ها باعث کاهش بروز عوارض یائسگی شده و در نهایت زندگی بهتری در زمان یائسه شدن داشته باشید.

  • سعی کنید در این زمان ورزش های روزانه و منظمی را انجام دهید و با این کار از بروز نشانه های بد این مشکل بکاهید.
  • داشتن تغذیه ای خوب و مناسب که شامل ویتامین ها و مواد معدنی خاص مانند کلسیم باشد اهمیت دارد و نباید این موضوع را کم اهمیت بدانید.
  • اگر دارای وزن بالایی می باشید و در محدوده سلامت وزن نمی باشید بهتر است در این دوران و یا قبل از رسیدن به این دوران وزن خودتان را کاهش دهید.
  • داشتن مدیتیشن روزانه می تواند به شما کمک کند تا استرس و اضطراب را از خودتان دور کرده و با ذهن باز تری روز خود را سپری کرده و در نهایت در آخر شب می توانید به راحتی بخوابید و در این زمان استراحت لازم را داشته باشید.
  • سعی کنید استرس خود را کاهش داده و راهی برای کنترل آن پیدا کنید در غیر این صورت اوضاع شما بد تر خواهد شد و شما نمی توانید مشکلاتی که در زمان یائسه شدن برایتان ایجاد می شود را کنترل نمایید.
  • استفاده از دمنوش های گیاهی مفید در این زمینه در زمان یائسه شدن دارای اهمیت می باشد و می تواند برخی از نشانه های این زمان را کنترل کرده و کیفیت زندگی تان را بهبود خواهد داد.
  • دوش گرفتن روزانه و استفاده از لباس های نخی و سبک در این زمینه بسیار خوب می باشد.
  • سعی کنید در این دوران مواد غذایی تشدید کننده عوارض یائسه شدن را مورد استفاده قرار دهید در غیر این صورت اوضاع برایتان بسیار بد خواهد شد.
  • استفاده از مکمل های دارویی در این میان تنها با تجویز دکتر مجاز خواهد بود. از بهترین مکمل هایی که متخصص در این زمینه می تواند آن را تجویز نماید مکمل های کلسیم دار می باشد.

روش های سالم برای پیشگیری از عوارض یائسه شدن

استفاده از مکمل های دارویی زیر نظر متخصص در این زمان بسیار خوب خواهد بود زیرا تمامی مواد مورد نیاز بدن که شامل انواعی از ویتامین ها و مواد معدنی می باشد را می توانید با این مکمل ها تامین کرده و مانع از بروز مشکلاتی در این زمینه شوید. اگر با روش های کاهش عوارض یائسگی آشنا شدید و از این مورد راضی هستید در ادامه می توانید اطلاعاتی دیگر در مورد درمان کشیدگی کشاله ران و تشخیص کیست پیلار نیز مشاهده کرده و آگاهی خود را در این زمینه ها نیز افزایش دهید و برای این کار کافی است تا از لینک های داده شده در این میان استفاده نمایید و برای این کار از لینک های داده شده استفاده کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان