رونمایی از خودروهای جدید پلیس در کالیفرنیا / عکس

پلیس پاسادنای جنوبی با رونمایی ناوگانی متشکل از ۲۰ خودرو تسلا جدید اعلام کرد که این منطقه‌ی کوچک در جنوب کالیفرنیا اولین شهری در کل آمریکا است که خودروهای گشت پلیس خود را با خودروهای تمام‌الکتریکی جایگزین کرده است.

رونمایی از خودروهای جدید پلیس در کالیفرنیا / عکس

به گزارش خبرآنلاین، به نقل از زومیت، پاسادنای جنوبی برای کمک به سلامت عمومی و مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی ازطریق کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، خودروهای گشت بنزینی و گازوئیلی خود را با 20 خودروهای تسلا جایگزین کرده است. مقام‌ها گفتند که تسلاها از شارژرهای جدید خودروهای برقی استفاده خواهند کرد که در ساختمان شهرداری نصب شده‌اند.

این اداره‌ی پلیس 10 دستگاه تسلا مدل Y را به‌عنوان خودروهای گشت و 10 دستگاه تسلا مدل 3 را برای وظایف کارآگاهی و اداری خواهد داشت که هر دو برای استفاده‌ی پلیس سفارشی شده‌اند. هزینه‌ی خالص خرید این مجموعه 1٫85 میلیون دلار است که بیش از نیمی از هزینه را شرکت‌های تأمین‌کننده انرژی و کمیته ی بررسی کاهش آلودگی هوا در معابر شلوغ پرداخت کرده است.

مایکل کاسیوتی، عضو شورای شهر و مقام مسئول کیفیت هوای منطقه گفت: «خودروهای پلیس معمولاً هنگام توقف‌ یا پاسخ به تماس‌های اضطراری، از سایر خودروها بیشتر خاموش و روشن می‌شوند که همین امر انتشار گازهای گلخانه‌ای را بسیار افزایش می‌دهد. این امر به‌ویژه در منطقه‌ی لس‌آنجلس که هنوزهم آلوده‌ترین هوای آمریکا را دارد، بسیار مهم است. امیدواریم که سایر اداره‌های پلیس در منطقه و ایالت دیگر نیز، این تغییر را انجام دهند.»

رونمایی از خودروهای جدید پلیس در کالیفرنیا / عکس

انتظار می‌رود که با تغییر خودرو برقی به‌جای خودرو بنزینی در پلیس پاسادنای جنوبی، سالانه حدود 4 هزار دلار در هر خودرو برای این شهر در هزینه‌های انرژی صرفه‌جویی کند و این خارج از صرفه‌جویی در هزینه‌های مرسوم تعمیر و نگه‌داری خودروهای بنزینی مانند تعویض روغن و فیلتر هوا است. طبق گفته‌ی رئیس پلیس این شهر، هزینه‌ی کلی به‌ازای هر کیلومتر با خودرو برقی، حداقل نصف هزینه‌ی خودروهای بنزینی خواهد بود.

براساس قانون ناوگان تمیز پیشرفته‌ی کالیفرنیا، آژانس‌های دولتی باید از ابتدای سال جاری 50 درصد از خریدهای خودرویی خود را برقی و تا سال 2027  به‌طور کامل ناوگان خودرویی خود را برقی کنند؛ اما این قانون خودروی پلیس و سایر وسایل نقلیه‌ی ‌اضطراری را مستثنی می‌کند.

5858

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر