کدام جوش‌ها نشانه سرطان پوست است؟

علایم هشداردهنده‌ای که نشان می‌دهد جوش‌های به نظر معمولی پوست، درواقع سرطان کشنده پوست هستند.

کدام جوش‌ها نشانه سرطان پوست است؟

نادیا زکالوند: این روزهای گرم تابستانی، خورشید با شدت بالایی می‌درخشد و افرادی که بدون استفاده از کرم ضدآفتاب زیر نور آن قرار می‌گیرند، خود را در خطر ابتلا به سرطان پوست قرار می‌دهند.

دکتر کاران راجان، متخصص پوست، می‌گوید اگر بدون دلیل جوش‌های کوچکی روی پوست‌تان مشاهده کردید، بی‌تفاوت از کنار آن نگذرید، ممکن است علامت ابتلا به سرطان پوست باشد.

بنابه گفته دکتر راجان، جوش‌هایی که سروکله‌شان پیدا می‌شود و از بین نمی‌روند و پایدار باقی می‌مانند، ممکن است نگران‌کننده باشند. بنابراین بهترین کار این است که حتما برای بررسی آنها به متخصص پوست مراجعه کنید تا اگر شروع سرطان پوست باشد، فرصتی برای درمان داشته باشید.

 سرطان سلول پایه‌ای، نوعی تومور بدخیم و بدترین نوع سرطان پوست است که متاسفانه بیش از دیگر سرطان‌ها شایع است. این نوع از جوش‌های سرطانی، ظاهری گرد و شبیه مروارید دارند و در حالت پیشرفته، درون آنها زخم یا رگ‌های خونی مشاهده می‌کنید.

کدام جوش‌ها نشانه سرطان پوست است؟

گاهی‌اوقات تومورهای سرطان پوست، شبیه لکه‌های خشک به‌ نظر می‌آیند که با داروها یا کرم‌های ضدقارچ هم برطرف نمی‌شوند و به همین دلیل باید خیلی سریع این لکه‌های پوستی بررسی شوند. بعضی مواقع این لکه‌ها تغییر شکل یا رنگ می‌دهند.

بنابه گفته سازمان ملی بهداشت انگلستان، شیوع سرطان‌های سلول پایه‌ای یا کارسینوم سلول سنگفرشی شایع هستند و البته بیشتر مواقع درمان می‌شوند. این نوع سرطان‌ها معمولا به‌دلیل قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید و اشعه ماوراء‌بنفش و همچنین سولاریوم (تخت آفتاب یا تخت برنزه) ایجاد می‌شوند.

کدام جوش‌ها نشانه سرطان پوست است؟
کارسینوم سلول سنگفرشی

علامت اصلی سرطان پوست غیرملانومی، پدیدار شدن یک برآمدگی یا لکه‌ای تغییر رنگ یافته روی پوست است که به‌راحتی درمان نمی‌شود.

منبع:

ladbible

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر