نشست اضطراری شورای امنیت؛ نماینده چین: ترور هنیه درخاک تهران را شدیدا محکوم می‌کنیم/ نماینده امریکا: ما اطلاع و ارتباطی با قتل اسماعیل هنیه نداشتیم

نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی تحولات پس از ترور اسماعیل هنیه آغاز شد.

نشست اضطراری شورای امنیت؛
نماینده چین: ترور هنیه درخاک تهران را شدیدا محکوم می‌کنیم/ نماینده امریکا: ما اطلاع و ارتباطی با قتل اسماعیل هنیه نداشتیم

به گزارش خبرآنلاین، در نشست اضطراری شورای امنیت معاون دبیر کل سازمان ملل گفت: جامعه بین‌المللی باید برای جلوگیری از گسترش درگیری‌ها تلاش کند.

نشست اضطراری اعضای شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی تحولات پس از ترور شهید اسماعیل هنیه، رهبر جنبش حماس شامگاه چهارشنبه آغاز شد.

به گزارش مهر؛ پایگاه خبری العهد لبنان شامگاه چهارشنبه گزارش داد که در ابتدای جلسه اضطراری شواری امنیت معاون دبیر کل سازمان ملل با اشاره به پیام ایران در زیر پانهادن رژیم تروریستی صهیونیستی قوانین بین المللی در حاکمیت سرزمینی کشورمان از جامعه بین‌المللی بر ضرورت جلوگیری از گسترش درگیری‌ها تاکید کرد.

نماینده جمهوری اسلامی: این اقدام بزدلانه نقض حاکیمت سرزمینی ایران بود

نماینده جمهوری اسلامی ایران در شورای امنیت در نطق خود با محکوم کردن شدید اقدام تروریستی در ترور شهید «اسماعیل هنیه» در خاک ایران این اقدام بزدلانه را تهدید در نقض مصوبات و قوانین بین المللی و نقض حاکیمت سرزمینی ایران عنوان کرد.

نماینده چین ترور هنیه را به شدت محکوم کرد

در نشست فوق العاده شورای امنیت، نماینده چین در سخنانی ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران را به شدت محکوم کرد.

وی تاکید کرد: ترور اسماعیل هنیه تلاشی آشکار برای تخریب تلاش‌های جامعه جهانی برای تحقق صلح بود.

نماینده چین با اشاره حادثه انفجار اخیر در ضاحیه لبنان از طرف‌های درگیر این پرونده خواست تا برای آرام کردن اوضاع اقدام کنند و افزود: دلیل شرایط کنونی ناتوانی در دستیابی به آتش بس در غزه است.

نماینده الجزایر: اشغالگران با قتل هنیه مرتکب اقدام تروریستی شدند

همچنین، نماینده الجزائر در شورای امنیت در سخنانی با محکوم کردن ماهیت ترور اعلام کرد که این اقدام تنها تهاجم به انسانیت نبود، بلکه حمله شرارت انگیز به مناسبات دیپلماتیک و شالوده نظم جهانی بود.

عمار بن جامع تصریح کرد که «اسرائیل» با این اقدام حاکمیت ایران را نقض کرد.

وی تاکید کرد که الجزایر صریحاً اقدام اشغالگران در ترور رهبر حماس را محکوم می‌کند.

نماینده الجزایر با اشاره به توحش صهیونیست‌ها در حمله به غزه و هدف گرفتن غیرنظامیان در بیروت و اشغال اراضی سوری‌و لبنان این اقدامات را لگه ننگی دانست که گریبان بشریت را فرا گرفته است.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس بامداد روز چهارشنبه 10 مرداد که برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری دکتر مسعود پزشکیان به تهران آمده بود، به شهادت رسید.

نماینده آمریکا از رژیم صهیونیستی حمایت کرد

نماینده آمریکا در نشست فوق العاده شورای امنیت بار دیگر در سخنانی که همراهی این کشور در اقدامات جنایت بار رژیم صهیونیستی را در ترور اسماعیل هنیه، رهبر جنبش مفاومت حماس را نشان می‌داد، در سخنانی با اعلام حمایت مجدد از این رژیم مدعی شد که «اسرائیل از خود در برابر حملات مکرر حزب الله دفاع می‌کند.»

نماینده آمریکا در وقاحتی تام در نشست ویژه شورای امنیت ادعا کرد که ما اطلاع و ارتباطی با «قتل» اسماعیل هنیه نداشتیم.

سفیر آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل بار دیگر بدون اشاره به جنایات مستقیم این رژیم در انفجار اخیر در لبنان و ترور فرماندهان مقاومت در ضاحیه جنوبی لبنان در گزافه گویی جدیدی ایران را عامل نزدیک کردن درگیری گسترده در منطقه عنوان کرد.

نماینده انگلیس هم از رژیم صهیونیستی حمایت کرد

انگلیس با نادیده گرفتن قربانیان فلسطینی، ایران را مقصر تنش‌ها معرفی کرد.

نماینده انگلیس در شورای امنیت سازمان ملل در نطق خود در نشست اضطراری این سازمان با چشم پوشی از کمک‌های تسلیحاتی دولت انگلیس به رژیم جنایتکار صهیونیستی در کشتار و رنج بیشتر مردم غزه در ادعاهای سخیف ایران را عامل تشدید خشونت دانست.

پاریس: خواستار پرهیز از تشدید تنش شد

از سوی دیگر، نماینده فرانسه در شورای امنیت در نطقی از طرف‌های درگیر در منطقه غرب آسیا خواست تا با خویشتنداری از تشدید تنش خودداری کنند.

سفیر دائم فرانسه در شورای امنیت در ادامه سخنان خود با درخواست آتش بس فوری در غزه و مبادله اسرا میان تل آویو و حماس بار دیگر خواستار کاهش تنش در منطقه غرب آسیا شد.

نماینده روسیه: ترور هنیه با هدف کشاندن ایران به درگیری منطقه‌ای انجام شد

در ادامه نشست فوق العاده شورای امنیت درباره ترور شهید اسماعیل هنیه، رهبر جنبش فلسطینی حماس، نماینده و سفیر دائم روسیه در نشست دوره‌ای شورای امنیت در نوبت سخنرانی خود با محکوم کردن شدید ترور اسماعیل هنیه تاکید کرد که ترور هنیه با هدف کشاندن ایران به درگیری منطقه‌ای انجام شد.

نماینده روسیه در شورای امنیت تاکید کرد که ترور «هنیه» ضربه سختی در مسیر برقراری آتش بس و مذاکرات میان «اسرائیل» و حماس در غزه بود.

نماینده روسیه ادامه داد که بایستی از خطر لغزیدن شرایط در منطقه غرب آسیا به سمت جنگ اقلیمی و فراگیر در منطقه جلوگیری کنیم.

نماینده روسیه افزود: تنها راه جلوگیری از تنش بی‌سابقه در منطقه غرب آسیا توقف خونریزی در غزه است.

310310

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر