۳۷۸ مغازه در اختیار اتباع غیرمجاز در قشم پلمب شد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم از پلمب ۳۷۸ باب مغازه در اختیار اتباع غیرمجاز در این شهرستان در طی چندین مرحله و با همکاری نیروی انتظامی خبر داد.

378 مغازه در اختیار اتباع غیرمجاز در قشم پلمب شد

به گزارش خبرآنلاین، امید مهدوی‌مجد شامگاه پنج‌شنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها اظهار داشت: به دنبال درخواست‌های مردمی مبنی بر برخورد با فعالیت اتباع بیگانه غیرمجاز، طرح برخورد با این اتباع از نیمه تیرماه به صورت ویژه در دستور کار دادستانی قرار گرفت.

وی افزود: طی چندین مرحله اجرای طرح برخورد با اتباع غیرمجاز که با همکاری نیروی انتظامی شهرستان قشم انجام شد، 255 باب مغازه در این شهرستان پلمب گردید و عصر امروز هم 123 باب مغازه دیگر پلمب گردید که مجموع مغازه‌های پلمب‌های شده به 378 باب رسید.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم با تأکید بر اینکه در اختیار قرار دادن واحدهای ملکی و صنفی به اتباع غیرمجاز جرم محسوب می‌شود، گفت: با متخلفان برابر با قانون برخورد می‌گردد.

مهدوی‌مجد تصریح کرد: ممنوعیت به‌کارگیری اتباع غیرمجاز و پیشگیری از فعالیت آنها برای ارتقای امنیت اجتماعی اتخاذ شده و از به‌کارگیری این افراد در مشاغل مختلف جلوگیری می‌شود.

وی بیان کرد: استفاده از اتباع خارجی غیرمجاز توسط واحدهای صنفی تحت هر شرایطی در این شهرستان مرزی تخلف و این موضوع به همه واحدهای صنفی ابلاغ شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم خاطرنشان کرد: پرونده های اتباع غیرمجاز خارج از نوبت رسیدگی می‌شود و شعبه ویژه رسیدگی به پرونده اتباع غیر مجاز جرایم متعددی از جمله قاچاق اتباع، ورود غیر قانونی و به کار گیری اتباع غیر مجاز را به سرعت بررسی و پیگیری می‌کند.

براساس این گزارش، بر اساس بند ج ماده 11 قانون تنظیم بخشی از درآمدهای دولت، هر کارفرمایی که از نیروی کار خارجی غیرمجاز استفاده و یا در مشاغلی به جز شغل تعیین شده در پروانه کار اقدام کند، به پنج برابر حداقل دستمزد برای هر روز اشتغال یعنی معادل هشت میلیون و 847 هزار و 140 ریال جریمه می‌شود و در صورت تکرار، مبلغ جریمه 2 برابر خواهد شد.

همچنین مطابق ماده 181 قانون کار، هرگونه به‌کارگیری اتباع خارجی در واحدهای کارگاهی ممنوع و اعلام شده کارفرمایانی که اتباع بیگانه فاقد پروانه کار را به‌‍‌کار گیرند یا در کاری غیر از آنچه در پروانه کارشان ذکر شده بپذیرند، برابر قانون از 91 روز تا 180 روز حبس و پرداخت چند برابر دستمزد یک کارگر، جریمه می‌شوند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان