کورش یغمایی در گِرَمی ۲۰۲۵؟

مدیران آکادمی ملی علوم و هنرهای ضبط (گِرَمی آواردز) به احتمال فراوان برنامه ای ویژه برای «کورش یغمایی» خواننده و موزیسین نامدار ایرانی را در «گرمی ۲۰۲۵» خواهند داشت.

کورش یغمایی در گِرَمی 2025؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پس از محبوبیت و ترند شدن قطعه «گل یخ» در جهان، حالا مدیران «گرمی» تلاش هایی را برای ارتباط گرفتن با این خواننده و موزیسین سرشناس ایرانی را از طریق خبرنگاران ایرانی آغاز کرده اند.

به گزارش رسانه بیلبورد، پخش ملودی ترانه «گل یخ» در صفحات باشگاه های معتبر فوتبال اروپا در ماه های اخیر جنجال های زیادی را باعث شد تا این راک استار ایرانی ترند یک اخبار موسیقی و فوتبال جهان شود.

این اثر در روزهای افتتاحیه 2024 پاریس هم در صفحه رسمی المپیک با تصاویری از افتتاحیه این فستیوال بزرگ میکس شد تا آوازه «گل یخ» جهانی تر شود و به نظر میرسد گرمی 2025 برنامه ای ویژه برای این راک استار ایرانی خواهد داشت.

سال 1392 مجله «بیلبورد» که یک هفته نامه تخصصی موسیقی در جهان  است، با کورش یغمایی به عنوان بنیانگذار راک فارسی و البته به مناسبت انتخابش به عنوان یکی از 50 راکر اول دنیا، گفت و گو کرد.

کورش یغمایی در انتهای این گفتگو درباره ممنوعیت فعالیت اش در ایران گفته بود: «به نظرم کمتر مردی است که تاب و تحمل خاموش شدن (صدای) کارش و وارونه شدن رویا (آرزوها)یش را داشته باشد. در هیچ کلامی نمی گنجد. در این دوران بعضی از آهنگ هایم را با کاست چهار تراک ضبط کردم. خنده دار بود ولی من انجامش دادم. یک پرنده دست آموز خانگی هم که مجاز به پرواز نباشد، با گذشت زمان، پرواز را فراموش می کند. گرچه پرواز بخش جدانشدنی پرنده است و پرنده بدون پرواز پرنده نیست.»

در سال 2009 میلادی، کمپانی Now Again آلبومی به نام زنجیر خودت را بباف (Forge Your Own Chains) را در آمریکا منتشر کرد که شامل پانزده قطعه از موسیقی‌دانان راک سال‌های 1968 تا 1974 میلادی است. در این آلبوم ترانهٔ «حجم خالی» از کوروش یغمایی تنها نمایندهٔ خاورمیانه است. انتشار این آلبوم آغازی برای کشف دوباره کوروش در مغرب زمین است. این گزینش برای نخستین‌بار انگیزهٔ ثبت پژوهشی موسیقی مدرن ایران و ورود رسمی آن به گسترهٔ موسیقی جهانی تلقی می‌شود.

درباره تاریخچه تولید «گل یخ» اثر جاودانه «کورش یغمایی» نیز روایت های متفاوتی نقل شده است. قطعه شعری از مهدی اخوان لنگرودی به دست کوروش می‌رسد و این بمب موسیقی در سال 1348 خورشیدی، با ساخته شدن ترانه «گل یخ» در جهان صدا می‌کند! و سلیقه‌های سخت پسند آمریکایی و اروپایی را شیفته خود می‌کند بطوری که به محض شنیدن این آوای پارسی نمیتوانند نسبت به آن اثر، بی تفاوت بمانند و از آن تجلیل نکنند. حتی در گوشه و کنار دنیا تلاش می‌شود که با گیتار یا سازی دیگر، همچون کوروش، گل یخ را بنوازند و بخوانند! اسناد این هم آوایی جهانی در جستجوگرهای تصویری، چون یوتیوب دست یافتنی ست. این نوار موفقیت، همراه با ترانه‌های دیگر این هنرمند، تکرار می‌شود و کمپانی‌های غربی پخش موزیک برای کوروش یغمایی، فرش قرمز پهن می‌کنند. تا جایی که پس از این‌همه مدت انزوا، ایران به خانواده جهانی، چشمکی دوباره می‌زند!

حالا و با بازنشر این اثر در رسانه های مهم موسیقی جهان، نام کورش یغمایی بار دیگر مورد توجه قرار گرفته است و حالا باید تا «گرمی 2025» منتظر ماند و دید که آیا این حجم از اتفاقات خبری، در این مراسم جهانی مورد توجه قرار خواهد گرفت یا خیر.

کورش یغمایی در گِرَمی 2025؟

245245

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان