خط و نشان قاطعانه فرمانده کل سپاه برای اسرائیل بعد از ترور اسماعیل هنیه در ایران /پاسخی محکم خواهید گرفت

فرمانده کل سپاه گفت: دیکتاتورهای بسیاری در جهان می‌شناسیم که همگی دست‌پروده آموزه‌های غرب بودند. هنر رسانه این است که جلوی کسانی که می‌خواهند جای دیکتاتور با اهل دموکراسی را جابه‌جا کنند، بگیرند.

خط و نشان قاطعانه فرمانده کل سپاه برای اسرائیل بعد از ترور اسماعیل هنیه در ایران /پاسخی محکم خواهید گرفت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سردار حسین سلامی در آیین گرامیداشت روز خبرنگار که از سوی بسیج رسانه برگزار شد، با بیان این‌که «انسان‌ها جهان را آنگونه می‌سازند که افکار و آرا و اندیشه‌های آنان شکل می‌گیرد»، اظهار کرد: اینکه گاه می‌گوییم جهان، جهان نبرد رسانه‌ها، افکار و روایت‌هاست یعنی همین که جهان دنیای مرگ فاصله‌هاست‌.

آنگونه که ایسنا رواتی کرده، وی افزود: اینکه گاهی می‌خوانید مقالاتی درباره تصرف قلب‌ها و اذهان منتشر می‌شود به این مفهوم است که ذهن‌ها و قلب‌ها که مرکز معرفت و شناخت و محاسبه‌گری انسان است مورد هدف قرار گرفته است‌.

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: امروز انسان‌ها و ذهنیت‌های اجتماعی و نگرش‌ها و عقاید هستند که اساس شکل‌دهی به زندگی اجتماعی بشر است و هرکس بهتر تصویر را بسازد و واقعیات را بهتر نشان دهد، موفق‌تر است‌.

سلامی با بیان این‌که امروز همه در جهان و به‌ویژه کسانی که روش‌های‌شان با ارزش‌های‌شان متفاوت است از هر روشی برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند»، اظهار کرد: بسیاری از دروغ‌ها و تهمت‌ها که به ملت‌ها و کشورها زده می‌شود از پیش‌فرض‌ها نشئت می‌گیرد و بین مفاهیم و مصادیق فاصله زیادی وجود دارد و هیچ خویشاوندی بین آن دو وجود ندارد.

وی افزود: ساخت ذهن مهمترین عنصر قدرت یک جامعه است. تخریب شخصیت ذهنی یک جامعه خطرناکترین تهدیدی است که یک جامعه با آن روبه‌رو است. ما در قلب نبردی زندگی می‌کنیم که در آن هرروز افکار و اندیشه‌ها شکل تازه‌ای به خود می‌گیرد و رسالت خبرنگاری این است که قدرت تفکیک و تشخیص را در جامعه ایجاد کند.

فرمانده کل سپاه پاسداران یادآورشد: نابینایی سیاسی و اجتماعی و کورشدگی فرهنگی از خطراتی است که جوامع را تهدید می‌کند. آگاهی به اندازه ایمان در یک جامعه ارزش دارد. جامعه کامل با ایمان و با آگاهی کامل است که دارای فهم سیاسی و قدرت تشخیص بالاست. دارای جریاناتی است که قادر باشند حقیقت را نگارش کنند که این سخت‌ترین کار در دنیای امروز است‌.

 سلامی تاکید کرد: کلمات خبرنگاران از میدان مین عبور می‌کند مدام با موانع روبه‌رو می‌شود و خدشه‌دار می‌شود. خبرنگاران در قلب حوادث حضور دارند و آن‌ها را می‌بییند.

وی افزود: در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به سفارت ما در سوریه و شهادت شهید زاهدی ما را به وعده صادق هدایت کرد که از استثنایی‌ترین و بی‌نظیرترین حوادث تاریخی بود. بعد از آن حوادث دیگری رخ داد. جهان در اشغال و تسخیر حوادث است و از اتصال نقاط، می‌توان حوادث مجزا را با یک خط بهم ترکیب کرد و یک آگاهی و دید به جامعه داد که این همان کار خبرنگاران است.

فرمانده کل سپاه پاسداران تأکید کرد: خبرنگار دروغ‌پرداز نیست اما حقیقت‌بین است و باید بتواند میان دروغ و حقیقت جداسازی کند و به جامعه، شعور و آگاهی دقیق بدهد. خبرنگاران می‌توانند واقعیات را به گونه‌ای بازتاب دهند که قلب‌ها را مضطرب، ناامید و افسرده کنند. به کلماتی که کنار هم قرار می‌گیرند باید توجه کنید، به آهنگ کلام و نوع قضاوت خود فکر کنید چراکه هر خبر شما یک تغییر در جامعه ایجاد می‌کند.

سلامی گفت: خبرنگار باید در کوران حوادث کوه آرامش و امنیت روانی باشد. ما با خبرنگاران بسیار زندگی می‌کنیم و در حوادث مختلف کنار آنان قرار داریم. چه در حوادث طبیعی مثل سیل و زلزله و چه در خط مقدم جبهه و جنگ آنان را کنار خود داریم‌ و حتی گاهی آنان از ما جلوتر هم می‌روند و در قلب حوادث یک حضور بدون استتار و اختقا دارند؛ چراکه باید مشاهده و روایت کنند و به همین دلیل این‌همه شهید خبرنگار داریم‌.

وی ادامه داد: دنیای خبرنگاری دنیای احساس مسئولیت سنگین است‌. این دنیا جذاب و متنوع و تکرارناپذیر است. گاهی هم ملامت و گاهی تهدید در این حرفه وجود دارد و ما این‌ها را درک می‌کنیم و به این حرفه احترام می‌گذاریم. خبرنگار زوایای پنهان واقعیات را مجسم می‌کند که این امر بسیار قابل احترام، تعیین‌کننده و تاثیرگذار است.

فرمانده کل سپاه پاسداران اظهار کرد: داستان نبرد بین ما به عنوان اصحاب انقلاب اسلامی با دشمنانی است که می‌خواهند باطل را بر جهان سیطره دهند و شیطان را حاکم کنند و جهانی سرشار از خفقان، دیکتاتوری و بی‌عدالتی بسازند و آن را آزاد و دموکراتیک جلوه دهند.  

سلامی گفت: دیکتاتورهای بسیاری در جهان می‌شناسیم که همگی دست‌پروده آموزه‌های غرب بودند. هنر رسانه این است که جلوی کسانی که می‌خواهند جای دیکتاتور با اهل دموکراسی را جابه‌جا کنند، بگیرند.

وی با اشاره به ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی در گهواره ترور متولد شده است و هیچکدام از عناصر تشکیل‌دهنده یک ملت را در اختیار ندارد. این رژیم گردابی از آتش را گرداگرد خود ایجاد کرده و فکر کرده می‌تواند با ترور دانشمندان هسته‌ای مانع دستیابی ملتی به انرژی هسته‌ای شود و یا با ترور رهبر یک جریان انقلابی و مبارز و آزادیخواه که به دنبال احیای حق تعیین سرنوشت خود و بازپس‌گیری سرزمین‌های غصب‌شده است و او را در سرزمین دیگری مورد هدف قرار دهد، توفیقاتی برای بقای خود بدست می‌آورد.

فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: اما اینها حفر گودال‌هایی به وسعت و حجم خودشان است که به تدریج خود را دفن خواهند کرد و وقتی پاسخ محکمی دریافت کنند می‌فهمند در محاسبه اشتباه کرده‌اند، مدام در محاسبه اشتباه می‌کنند و این بار هم این اشتباه را تکرار کردند.

خبر در حال تکمیل می باشد...

27218

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان