تک نگاری؛ مهدی محسن نژاد کیست؟

مهدی محسن‌نژاد امیدوار است ناکامی های رقابتهای جهانی کشتی را با یک مدال المپیک جبران کند.

تک نگاری؛ مهدی محسن نژاد کیست؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛مهدی محسن نژاد متولد 18 آذر سال 1377 در بهبهان است. او در خانواده ای ورزشی به دنیا آمد که همه اعضای خانواده کشتی گیر هستند. سه برادر مهدی به نام‌های یاسین، احمدرضا و عمادرضا همانند مهدی کشتی گیر هستند. می گویند در خانواده محسن نژاد هیچ وقت از سال کشتی تعطیل نیست. چرا که یا در اردوها و مسابقات هستند و یا اگر اردو و مسابقه تعطیل باشد، در خانه با یکدیگر کشتی می گیرند!

محسن نژاد از سن 12 سالگی کشتی را به شکل حرفه ای آغاز کرد و نخستین مدال بین المللی اش را در 18 سالگی و در تورنمنت جوانان آتلای یاشار ترکیه بدست آورد که سوم شد و برنز را به سینه زد.

نکته جالب اینکه محسن نژاد با مدال طلا بیگانه است و تا کنون در یک رویداد بین المللی نتوانسته طلا بگیرد. او در رقابتهای کشتی قهرمانی آسیا در دهلی‌نو 2020 برنز گرفت، یک سال بعد در آلماتی 2021 نقره گرفت و سال بعد در اولان‌باتور 2022 دوباره همین مدال را تکرار کرد.

در رقابتهای امیدهای جهان محسن نژاد در بخارست 2018 برنز گرفت، در بوداپست 2019 این مدال را تکرار کرد و در بلگراد 2021 آن را با نقره تعویض نمود.

برگزترین حسرت مهدی اما رقابتهای کشتی قهرمانی جهان است. رویدادی که محسن نژاد دو سال پیاپی در سالهای 2022 و 2023 در ان شرکت کرد اما هر بار روی اشتباه خودش دست خالی بازگشت. او در جهانی 2022 در دور دوم برابر کرم کمال کشتی‌گیر جوان ترکیه در حالی که در ثانیه‌های پایانی با 9 امتیاز پیروز کشتی بود، در عین ناباوری حریف ترک با فن برات کلندون وی را به پل برد و در نهایت با ضربه فنی، محسن‌نژاد شکست خورد و حذف شد. تصویر او بعد از این مسابقه در حالیکه انگشت حسرت به دهان گزیده و کنار تشک بهت زده نشسته است، به شدت وایرال شد.

در رقابتهای جهانی سال بعد در 2023 او این باره تا نیمه نهایی پیش رفت و در آنجا به ژولامن شارشنبکوف قهرمان جهان از قرقیزستان با نتیجه نزدیک 4 بر 3 باخت و در ادامه پس از شکست در دیدار رده بندی برابر اسلام‌جان بهرام‌اف از ازبکستان شکست خورد و پنجم شد.

محسن نژاد برای حضور در المپیک پاریس از مسیر چرخه انتخابی و غلبه بر امین ده بزرگی موفق شد دوبنده ایران در المپیک در وزن 60 کیلوگرم را به دست بیارود و امیدوار است ناکامی های جهانی را با یک مدال المپیک جبران کند.

251 251

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان