برگزاری رویداد گردشگری نجومی شهاب باران برساوشی در کرمان

سرپرست معاونت گردشگری میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان از برگزاری رویداد گردشگری شهاب باران برساوشی در کرمان خبر داد.

برگزاری رویداد گردشگری نجومی شهاب باران برساوشی در کرمان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین  به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، معین افضلی اظهار کرد: رویداد گردشگری نجوم با همکاری و همراهی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و هم‌زمان با بارش شهاب سنگی برساوشی در کرمان برگزار خواهد شد.

وی افزود: در کویر کرمان شب‌های ابری کمی وجود دارد و اکثر اوقات آسمان صاف و بدون ابر را داریم و ستاره‌ها در شب کویر انگار به شما نزدیک‌ترند و همین عوامل موجب می‌شود کویر یکی از بهترین مکان‌ها برای رصد ستارگان و دیدن آسمانی پرستاره و شگفت‌انگیز باشد.

سرپرست معاونت گردشگری میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان بیان کرد: بارش شهابی برساوشی از مهم‌ترین بارش‌های شهابی سالیانه است که معمولاً از بیست‌وهفتم تیر تا سوم شهریور به مدت بیش از یک ماه ادامه دارد و این مدت بازه زمانی بلندی برای بارش شهابی محسوب می‌شود که بهترین موقعیت برای علاقمندان به رصد آسمان و کهکشان به شمار می‌آید.

افضلی ادامه داد: اوج این بارش شهابی معمولاً در بیست‌ویکم و بیست‌ودوم مرداد هر سال رخ می‌دهد که بیابان لوت شهداد بهترین موقعیت برای رؤیت این پدیده است و با همکاری دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری رویداد ویژه‌ای برای علاقه‌مندان این شهاب باران در نیمه دوم مرداد سال‌جاری برگزار و بیابان لوت شهداد پذیرای مشتاقان نجوم و این پدیده آسمانی خواهد بود.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان