سرمایه‌گذاری ۹۰ هزار میلیارد تومانی بن‌سلمان بر روی یک خودروی امریکایی/ عکس

عربستان سعودی، سهامدار بزرگ خودروساز آمریکایی لوسیدموتورز، به‌تازگی تصمیم جدیدی را برای تزریق سرمایه به این خودروساز گرفته است.

سرمایه‌گذاری 90 هزار میلیارد تومانی بن‌سلمان بر روی یک خودروی امریکایی/ عکس

امیرمسعود عابدین_ صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی (PIF) در حال سرمایه‌گذاری 1.5 میلیارد دلاری در لوسیدموتورز است که به این خودروساز کمک ویژه‌ای برای تأمین هزینه‌های سرمایه‌ای جاری و سرمایه در گردش می‌دهد.

سرمایه‌گذاری 90 هزار میلیارد تومانی بن‌سلمان بر روی یک خودروی امریکایی/ عکس

این سرمایه گذاری که از طریق شرکت سرمایه‌گذاری عیار ثالث وابسته به PIF انجام شده است، شامل 750 میلیون دلار سهام ممتاز قابل تبدیل و 750 میلیون دلار تسهیلات وام مدت‌دار بدون وثیقه است. این سرمایه‌گذاری اخیر تنها چند ماه پس از تزریق یک میلیارد دلار دیگر از سوی سعودی‌ها انجام می‌شود، به این معنی که آنها اکنون حدود 8 میلیارد دلار در این شرکت سرمایه‌گذاری کرده‌اند و تقریباً 60 درصد آن را در اختیار دارند.

سرمایه‌گذاری 90 هزار میلیارد تومانی بن‌سلمان بر روی یک خودروی امریکایی/ عکس

این وجوه اضافی در زمان مهمی برای لوسید در نظر گرفته می‌شوند. در حالی که سدان ایر ثابت کرده است که یکی از بهترین سدان‌های لوکس در بازار بوده و دارای ویژگی‌ها و فناوری‌های بسیاری است، همچنان به میزان فروش قابل‌قبولی نرسیده است. لوسید امیدوار است که شاسی‌بلند آینده Gravity به جهش در کل فروش کمک کند و در حال حاضر کارخانه خود را در آریزونا برای شروع تولید مدل جدید آماده می‌کند.
با این حال، مهم‌ترین مدل لوسید قرار است در اواخر سال 2026 وارد بازار شود. این خودروی جدید یک شاسی‌بلند سایز متوسط با قیمت زیر 50 هزار دلار خواهد بود که هدف آن رقابت با خودروهایی مانند تسلا مدل Y، کادیلاک لیریک و فورد ماستنگ مک ای است. این مدل توسط یک پلت فرم جدید سایز متوسط که می‌تواند بیش از یک مدل را پشتیبانی کند، عرضه می‌شود.

برخلاف دو مدل ایر و گِرَویتی، مدل سوم لوسید در ایالات‌متحده تولید نخواهد شد. این خودرو در عوض، در تاسیسات AMP-2 خود در عربستان سعودی ساخته خواهد شد و به بازارهای جهانی صادر خواهد شد.

منبع: carscoops

322

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر