کاهش آسیب های اجتماعی در کردستان/ فعالیت ۹۲ سمن و برگزاری کارگاه های آموزشی

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان، با اشاره به اینکه تاکنون ۹۲ سازمان مردم‌نهاد (سمن) در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان فعالیت می کنند،گفت: برای پیشگیری موثر از اعتیاد، مشارکت مردمی امری ضروری است.

کاهش آسیب های اجتماعی در کردستان/ فعالیت 92 سمن و برگزاری کارگاه های آموزشی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، علی محمدپناه، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان، در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت آسیب‌های اجتماعی، به ویژه اعتیاد، گفت: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در کمیته‌های حقوقی، مقابله، درمان و مشارکت‌های مردمی فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 92 سازمان مردم‌نهاد (سمن) در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان فعالیت می کنند، افزود: برای پیشگیری موثر از اعتیاد، مشارکت مردمی امری ضروری است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان بیان کرد: تفاهم‌نامه‌هایی با دستگاه‌های اجرایی مانند آموزش و پرورش منعقد شده و کارگاه‌های آموزشی متعددی برای دانش‌آموزان و اولیا برگزار شده است. همچنین، کانون یاریگران زندگی راه‌اندازی شده و کلاس‌های آموزشی در کارگاه‌های تولیدی و روستاها برگزار می‌شود.

محمد پناه با اشاره به وضعیت مراکز ترک اعتیاد در استان، گفت: در حال حاضر 16 مرکز ترک اعتیاد در تمامی شهرستان‌های استان به جزو سروآباد دایر شده است. افراد معتاد به صورت داوطلبانه و با رضایت خانواده خود به این مراکز مراجعه می‌کنند. متاسفانه، برخی از افراد پس از ترک مجدداً به مصرف مواد روی می‌آورند. اما خوشبختانه، 43 نفر از افرادی که درمان شده‌اند، موفق به اشتغال شده‌اند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همچنین به وجود 79 مرکز آسیب‌شناسی در استان اشاره کرد و گفت: این مراکز به صورت دولتی و خصوصی به افراد معتاد خدمات ارائه می‌دهند.

وی در پایان، به شهادت 17 هزار نفر از نیروهای انتظامی در راه مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و از تلاش‌های این عزیزان قدردانی کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان