آبرسانی به عشایر استان کرمان به صورت سیار و ثابت انجام می شود

رئیس سازمان امور عشایری کشور گفت : آبرسانی به عشایر استان کرمان به صورت سیار و ثابت و خط انتقال از اولویت‌هایی است که مدنظر قرار دارد.

آبرسانی به عشایر استان کرمان به صورت سیار و ثابت انجام می شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ رئیس سازمان امور عشایری ایران در سفر به استان‌ کرمان با استاندار کرمان دیدار و پیرامون نیازها، مشکلات، خدمات و حمایت‌های لازم از جامعه عشایری استان به تبادل نظر پرداخت.

رئیس سازمان امور عشایر ایران در این نشست اعلام کرد: 25 درصد امنیت غذایی کشور به صورت مستقیم در دست جامعه عشایری است.

شایان نادری افزود: در شورای عشایری استان، مشکلات عشایر در حوزه‌های زیرساختی، آموزشی و ... را بررسی خواهیم کرد و دستگاه‌هایی که خدمات‌رسانی به عشایر دارند، باید این مشکلات را برطرف کنند.  

او اظهار کرد: به صورت ویژه و اولویت‌بندی پروژه‌هایی را در حوزه آبخیزداری و راه مدنظر خواهیم داشت. جمعیت عشایری استان کرمان بالاست و خدمات‌رسانی به نحو احسن باید باشد.

وی تاکید کرد: آبرسانی به عشایر استان کرمان به صورت سیار و ثابت و خط انتقال از اولویت‌هایی است که مدنظر قرار دارد.

*80 درصد مراتع استان به دلیل خشکسالی از بین رفته است

سپس مدیرکل امور عشایر شمال استان کرمان نیز به خشکسالی‌های پیاپی اشاره کرد و گفت: 80 درصد مراتع استان به دلیل خشکسالی از بین رفته و منابع آبی و معیشت عشایر نیز به شدت تحت تاثیر قرار دارد.

رضا نیکزادی توزیع نهاده‌های دامی و جایگزینی آبرسانی سیار را در راستای کاهش اثرات خشکسالی بر جامعه عشایری مورد اشاره قرار داد و افزود: چهار برنامه زنجیره گوشت، گیاهان دارویی، صنایع دستی و گردشگری را در دستور کار عشایری داریم.

او همچنین از شناسایی 50 زیست بوم عشایری در استان خبر داد و گفت: بزرگترین راه برای ماندگاری در مناطق عشایری، ارتقاء شاخص‌های برخورداری است.

در پایان ناصر احمدیوسفی، مدیرکل عشایر جنوب استان کرمان نیز به خشک شدن قنات‌ها به دلیل خشکسالی اشاره کرد و خواستار تخصیص اعتبارات ملی در حوزه آب شد.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان