چرا مصرف ویتامین D مهم است؟/ ۳ فایده مهم این ویتامین

دریافت ناکافی ویتامین D با تضعیف سلامت استخوان و افزایش خطر ابتلا به پوکی استخوان یا شکننده شدن استخوان‌ها مرتبط است.

چرا مصرف ویتامین D مهم است؟/ 3 فایده مهم این ویتامین

به گزارش خبرآنلاین، تحقیقات نشان داده است که مصرف به اندازه ویتامین D فواید بسیار زیادی برای سلامت دارد و می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های فراوانی را کاهش دهد. از مهم‌ترین فواید این ویتامین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پیشگیری از پوکی استخوان

بدن برای جذب کافی کلسیم به ویتامین D نیاز دارد، بنابراین اگر برای مدت زمان طولانی دچار کمبود ویتامین D باشید، بدن نمی‌تواند سطوح لازم کلسیم را از غذایی که می‌خورید جذب کند. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، بدن در واقع شروع به بیرون کشیدن کلسیم از استخوان‌ها می‌کند؛ جایی که 99 درصد کلسیم بدن ذخیره می‌شود. همین موضوع منجر به ضعیف و شکننده‌تر شدن استخوان‌ها می‌شود. ادامه این شرایط ممکن است منجر به پوکی یا نرمی استخوان شود.

تقویت سیستم ایمنی

تحقیقات نشان می‌دهد که این ویتامین با تقویت سیستم ایمنی می‌تواند بدن را در برابر بیماری‌هایی چون سرماخوردگی مقاوم کند. هم‌چنین دریافت سطوح کافی ویتامین D می‌تواند بیماری‌های ناشی از سیستم ایمنی مانند بیماری التهابی روده (IBD)، دیابت و مولتیپل اسکلروزیس را نیز سرکوب کند.

ارتقای سلامت مغز

ویتامین D بر سلامت ذهنی و شناختی تأثیر می‌گذارد. بر اساس مطالعات، عدم دریافت کافی این ویتامین در طولانی‌مدت می‌تواند منجر به افزایش خطر ابتلا به افسردگی شود. در واقع یکی از دلایلی که مردم در پاییز و زمستان بیشتر کسل و افسرده هستند، دریافت ناکافی این ویتامین است؛ چرا که نور خورشید در تأمین ویتامین D سهم بسزایی دارد و در روزهای کم‌نور نیمه دوم سال، ما به قدر کافی در معرض تابش نور خورشید نیستیم. از همین رو برای جبران این کمبود لازم است سراغ مکمل‌های ویتامین D برویم.

هم‌چنین کمبود ویتامین D با افزایش احتمال ابتلا به زوال عقل یا سایر انواع رایج اختلالات شناختی مرتبط است.

منبع: eatthis

47232

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان