پیش بینی تسهیلات برای کمک به مالکان تاکسی ها در طرح نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی کیش

سام بند از پیش بینی تسهیلات برای کمک به مالکان تاکسی ها در طرح نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی کیش خبرداد و گفت : در خصوص نوسازی و بهسازی ناوگان حمل ونقل عمومی کیش ۴۳۴ دستگاه، در فاز اول بسته های سرمایه گذاری برای تاکسی ها درحال آماده سازی است که بخشی از هزینه نوسازی تاکسی را از محل تسهیلات، بخشی از محل اسقاط خودرو و الباقی توسط راننده تامین شود.

پیش بینی تسهیلات برای کمک به مالکان تاکسی ها در طرح نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی کیش

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از کیش، مدیر حمل و نقل عمومی شرکت عمران، آب وخدمات کیش، در نشست خبری با اشاره به پیگیریهای مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی جزیره گفت: 688 تاکسی و 79 مینی بوس در ناوگان حمل ونقل عمومی جزیره کیش وجود دارند که از این تعداد 20 دستگاه از رده خارج شده و در حال حاضر 747 تاکسی ومینی بوس فعال هستند.

میثم سام بند با تقدیر از پیگیریهای شبانه روزی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و تلاش های معاونت اقتصادی این سازمان و همکاری شرکت سرمایه گذاری و توسعه وپلیس راهور جزیره افزود: با پیگیری های انجام شده پلاک گذاری اولین خودروی طرح نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی در کمتر از یک ماه آینده انجام خواهد شد.

وی درادامه از پیش بینی تسهیلات برای کمک به مالکان تاکسی ها در طرح نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی کیش خبرداد و اظهار داشت: هزار و152 راننده بر روی تاکسی های کیش و 102 نفر برروی مینی بوس های جزیره فعالیت می کنند و از 747 تاکسی و مینی بوس کیش، سال تولید 333 دستگاه از خودرو ها از 2015 تا 2018 است و 434 دستگاه از خودروها مدل سال 2014 و پایینتر است. در خصوص نوسازی و بهسازی این 434 دستگاه، در فاز اول بسته های سرمایه گذاری برای تاکسی ها درحال آماده سازی است که بخشی از هزینه نوسازی تاکسی را از محل تسهیلات، بخشی از محل اسقاط خودرو و الباقی توسط راننده تامین شود.

سام بند در خصوص مینی بوس های ناوگان حمل ونقل عمومی تصریح کرد: با توجه به اینکه قیمت تمام شده خرید مینی بوس برای مالکان ورانندگان صرفه اقتصادی ندارد در این زمینه همزمان با طرح نوسازی مینی بوس ها روند بهسازی نیز اجرا می شود.

مدیر حمل ونقل عمومی شرکت عمران، آب وخدمات کیش درادامه از انجام مطالعات تاب آوری ترافیکی جزیره کیش خبرداد وگفت: یکی از موارد مهم در توسعه شهری جزیره کیش، موضوع تاب آوری ترافیکی است که با توجه به افزایش جمعیت وتعداد وسایط نقلیه باید مورد تحقیق و بررسی قرار گیرد.

وی درخصوص ساماندهی تاکسی های اینترنتی نیز افزود: پس از صحت سنجی فعالیت تاکسی های اینترنتی، از حدود 500 دستگاه تاکسی اینترنتی (به غیر از ناوگان حمل ونقل عمومی) که دراین حوزه فعالیت می کردند پس از اجرای طرح صحت سنجی با هدف امنیت و رفاه شهروندان، درحال حاضر 147 دستگاه خودرو با هویت تاکسی اینترنتی به ثبت رسیده و فعالیت می کنند.

سام بند درپاسخ به سوال خبرنگاران درخصوص افزایش تعداد موتورهای شارژی در جزیره کیش گفت: از ابتدای طرح پلاک گذاری موتورهای شارژی تا 22 مرداد، 9 هزار و 884 دستگاه موتورشارژی پلاک گذاری شده که از این تعداد 2 هزار و 156 دستگاه پلاک ملی سرزمینی و 7 هزار و728 دستگاه پلاک کیش شده است.

وی تصریح کرد: درخصوص کاهش سهم بازار کیش از عرضه موتورهای شارژی تولیدکنندگان جزیره ، اداره استاندارد با صدور تاییدیه های صادرات، می تواند به این موضوع کمک کند تا بخش عمده موتورهای تولید شده درکیش به جای بازار داخلی به بازار کشورهای همسایه ارسال شوند که برای کیش ارز آوری نیز به همراه دارد.

مدیرحمل ونقل عمومی کیش همچنین از رصد رفتارهای ترافیکی موتورهای شارژی در جهت ساماندهی موتورها خبرداد و گفت: سه نوع پلاک شامل پلاک های سفید برای کیشوندان، پلاک آبی برای خدمات دهندگان با موتور و پلاک قرمز برای موتورهای گردشگری تعریف شده است. یکی از اقدامات مهم انجام شده هویت سنجی راکبان پلاک های آبی به عنوان خدمات دهندگان از جمله پیک های موتوری بود که باتوجه به مراجعه به منازل شهروندان به لحاظ امنیت شهروندان لازم دانستیم دارای هویت شناسایی شده باشند و این طرح اجرایی شد.

سام بند درادامه درخصوص پلاک های قرمز که موتورهای گردشگری هستند تاکید کرد: قصد حذف هیچ فعال گردشگری در زمینه اجاره موتورهای شارژی را نداریم بلکه برنامه ما ساماندهی است لذا دارندگان ایستگاه های موتورهای شارژی بدون دغدغه برای اجرای این طرح مراجعه و همکاری کنند تا دستورالعملی که برای مدل های مختلف موتورها براساس سن، شرایط فیزیکی و تسلط گردشگر راکب موتور، مسیرهای مجاز برای تردد و میزان سرعت مجاز در هر مسیر تعریف واجرایی شده در اختیارشان قرار گیرد . همچنین درخصوص تخلفات و توقیف موتورها با توجه به مشکلات حمل موتورها درصدد هستیم عملیات توقیف درپارکینگ مالک موتور انجام شود و پس از طی زمان توقیف وانجام امور قانونی نسبت به رفع توقیق اقدام شود.

وی افزود: در کنار ساماندهی حمل ونقل عمومی وموتورهای شارژی، در حال برنامه ریزی برای ورود وسایل حمل ونقل جدیدتر به جزیره کیش هستیم که از ایمنی وامکانات بهتر وبیشتری برخوردار باشند.
سام بند در پایان با بیان اینکه 98 برنامه با موضوع تغییر، توسعه ، رشد تا تحول در 13 سرفصل از نوسازی و هوشمند سازی تا توانمند سازی فردی تدوین شده است از تلاش های خبرنگاران در جهت بهبود وضعیت حمل ونقل عمومی کیش تقدیر و ابراز امیدواری کرد با کمک اصحاب رسانه ضمن حفظ آرامش شهری، شاهد رفع نواقص و مشکلات و بهبود خدمات رسانی ناوگان حمل ونقل عمومی و ارتقاء فرهنگ ترافیکی باشیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر