ارسال ۱۴۰ اثر به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت

ایرنانوشت: دبیر نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت گفت: تاکنون ۱۴۰ اثر نمایشی به دبیرخانه این جشنواره رسیده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان مهلت این جشنواره که پنجم آذر است تعداد آثار به ۲۵۰ نمایشنامه برسد.

ارسال 140 اثر به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت

محمد کاظم‌تبار روز پنجشنبه در نشست با مدیران دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی چهارمحال و بختیاری افزود: مسابقه نمایشنامه‌نویسی، مسابقه تئاتر صحنه‌ای، تئاتر خیابانی و سینمار علمی و پژوهشی از جمله بخش‌های این جشنواره است.

وی ادامه داد: قرار است هر نمایشی که مورد تایید قرار گیرد در استان و منطقه خود به اجرای عمومی گذاشته شود و داوران از مرکز در آن استان حضور پیدا کرده و آثار را داوری کنند.

دبیر نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت با تاکید بر اینکه این جشنواره در پی آن است که بستر حمایت از آثار هر استانی را فراهم کند تصریح کرد: آثاری می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند که پیش از آن در جشنواره دیگری شرکت نکرده باشند و یا به اجرای عمومی گذاشته نشده باشند.

کاظم‌تبار با اشاره به اینکه در تهران روزانه در 100 نوبت اجرای نمایش داریم اظهار داشت: این در حالی است که سهم آثار ارزشی از این تعداد اثر کمتر از پنج درصد است و در برخی از ماه‌های سال صفر درصد است که این اتفاق خوبی نیست.

وی تصریح کرد: نسبت به این نکته که تئاتر شهرستان‌ها نیاز به حمایت دارد واقف هستیم و در این رابطه تلاش می‌کنیم ضمن اینکه انتظار داریم ارگان‌هایی که در امور فرهنگی فعالیت دارند باید به نحوی از گروه‌های تئاتر نیز حمایت کنند.

دبیر نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت با اشاره به اینکه هدف این جشنواره جذب مخاطب و نشر مفاهیم است افزود: موانع و ضعف‌هایی وجود دارد که درصدد اصلاح آن هستیم و اعتقاد بر این داریم تئاتر باید برای مخاطب تولید شود.

کاظم‌تبار با بیان اینکه تئاترهای بخش صحنه‌ای از یک آذر شروع و در 15 دی تمام می‌شود تصریح کرد: از 17 تا 22 دی نیز رقابت‌های بخش تئاتر خیابانی را داریم.

وی یادآور شد: اختتامیه جشنواره به صورت متمرکز است و گروه‌های صحنه‌ای و تئاتر خیابانی در همان شهری که نمایش‌ها به اجرا می‌رسند حضور پیدا خواهند کرد.

دبیر نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت همچنین به برگزاری کارگاه‌های تئاتر خیابانی در حاشیه این جشنواره اشاره کرد و گفت: گروه هایی که تازه کارند اما مستعد هستند می‌توانند در کارگاه‌ها شرکت کرده، آموزش ببینیند و کار تولید کنند و از این طریق مستقیم وارد جشنواره شوند.

کاظم‌تبار تمرکز بر تئاتر کودک و نوجوان را از بزرگترین اهداف این جشنواره برشمرد و افزود: تلاش ما بر این است که استعدادهای این بخش را در حوزه نمایشنامنه‌نویسی حمایت و تقویت کنیم.

کاظم‌تبار افزود: تولید شب خاطره تصویری نیز از برنامه‌های این جشنواره است و بنا داریم در هر استانی سه شهید شاخص که به لحاظ سوژه درماتیک هستند را انتخاب و در مورد آنها شب خاطره تولید شود.

ارسال 140 اثر به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت

فعالیت 600 هنرمند عرصه نمایش در استان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: این استان 600 هنرمند فعال در حوزه نمایش و تئاتر دارد و در کارگردانی هم ادعا داریم و کارهایی که از سوی هنرمندان تولید شده سرآمد و قابل طرح در عرصه‌های ملی و بین‌المللی است.

پیام احمدی افزود: در حوزه تئاتر حرف‌های زیادی برای گفتن داریم و اگرچه در 6 سال اخیر به واسطه کرونا کمی افت داشتیم اما تلاش شد که رونق به این عرصه بازگردد که تا حد زیادی موفق عمل کردیم.

وی از تولید 2 اثر سینمایی در استان با حمایت بنیاد شهید و سپاه پاسداران خبر داد و گفت: یکی از این آثار تولید فیلم سینمایی با موضوع شهید ظفر خالدی کم‌سن‌ترین شهید دوران دفاع است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: تئاتر استان طی سه سال اخیر 30 هزار مخاطب را به خود جذب کرده است.

گفتنی است ، نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت پاییز و زمستان امسال در تهران و شهرهای مختلف کشور میزبان مخاطبان و هنرمندان شرکت‌کننده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر