رسایی: اگر نمی‌توانید درست فیلتر کنید، فیلترینگ را بردارید/ در کشور ما سیاست شترمرغی حاکم است!

حمید رسایی نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلام‌شهر و پردیس به عنوان مخالف حضور ستار هاشمی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مجلس حاضر شد.

رسایی: اگر نمی‌توانید درست فیلتر کنید، فیلترینگ را بردارید/ در کشور ما سیاست شترمرغی حاکم است!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حمید رسایی در مخالف با حضور ستار هاشمی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:« ابهاماتی در برنامه ستار هاشمی برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات وجود داشت که از جمله آن‌ها می‌توان به فقدان راهکارهای عملیاتی اشاره کرد.»

او در ادامه با اشاره به پیشرفت دولت سیزدهم در امر شبکه ملی اطلاعات گفت:« شبکه ملی اطلاعات در دوره شهید رئیسی از کمتر از 20 درصد به 65 درصد رشد پیدا کرد و حال امروز شما چه برنامه‌ای برای شبکه ملی اطلاعات دارید.»

رسایی در ادامه گفت:« مسئله دیگر بحث استقلال مدیریتی است و این سوال پیش می‌آید که در وزارتخانه ارتباطات شما وزیر هستید یا افراد دیگر... .»

نماینده مردم تهران در ادامه افزود:« مطالبات مقام معظم رهبری تقویت شبکه‌های اجتماعی بومی بوده و است، در دوره‌های گذشته شبکه‌های اجتماعی بومی پیشرفت خوبی داشتند، اما شما نگفتید که چه برنامه عملیاتی برای تحقق این امر دارید.»

حمید رسایی در ادامه به این موضوع اشاره کرد که هدف شبکه‌های اجتماعی خارجی عرصه شناختی کشور و تخریب ذهن جوانان و نوجوانان است و ستار هاشمی برنامه عملیاتی برای مواجهه با این موضوع ارائه نکرده است. به گفته وی برنامه اعلامی ستار هاشمی در محورهای متعدد دارای عبارت‌های زیبا است اما رویکرد وی مشخص نیست.

او در ادامه به اقدام دولت ترکیه مبنی بر فیلترینگ اینستاگرام اشاره کرد و گفت:« زمانی که عکس شهید هنیه منتشر شد اما از سوی اینستاگرام پست حذف شد، وزیر ارتباطات ترکیه اینستاگرام را مسدود کرد و اینستاگرام مجبور شد شرایط ترکیه را بپذیرد. اما سیاست‌های ما پذیرفته نمی‌شود، چراکه در کشور ما سیاست شترمرغی حاکم است؛ ما نه فیلتر می‌کنیم و نه فیلتر نمی‌کنیم، اگر نمی‌توانید کامل فیلتر کنید، فیلتر را بردارید.» 

حمید رسایی در آخر گفت:« اگر شما وزیر شوید اولین سوالی که از شما می‌شود، همین مواردی است که گفته شد؛ باید یقه کسانی که فیلترشکن‌ می‌فروشند را گرفت، در این شرایط ما فقط داریم فوحش میخوریم.»

227227

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان