استفاده ۵ هزار خانوار حاشیه نشین در کرمان از برق غیرمجاز / ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم

محمد سلیمانی ساردو به اشاره به آغاز ساماندهی حاشیه نشینی در کرمان گفت : بیش از ۵ هزار خانوار حاشیه نشین در اطراف شهر کرمان از برق غیرمجاز و بدون کنتور استفاده می کنند.

استفاده 5 هزار خانوار حاشیه نشین در کرمان از برق غیرمجاز / 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛ محمد سلیمانی ساردو مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان در نشست خبری گفت : به منظور اجرای برق رسانی به سه منطقه حاشیه نشین شهر کرمان 200 میلیارد تومان نیاز است که این موضوع به مدیریت استان اعلام شده است.

او با بیان اینکه بیش از 5 هزار خانوار حاشیه نشین در اطراف شهر کرمان از برق غیرمجاز و بدون کنتور استفاده می کنند افزود: باید مواظبت کرد تا حاشیه نشینی توسعه نیابد.

وی اعلام کرد: به مناسبت هفته دولت 119 پروژه با اعتبتر 442 میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.

فعالیت 35 واحد سیار اتفاقات برق و مجهز شدن به جی پی اس 

سلیمانی چالشهای حوزه برق در کرمان را سرقت سیم ها ، استهلاک و فرسودگی شبکه که بالای 40 سال سن دارد ، کمبود پست فوق توزیع در محدوده شهر کرمان ، حاشیه نشینی و انشعابات غیر مجاز ، عدم همخوانی قیمت تمام شده برق با هزینه تولید آن ، ارزان بودن تعرفه برق کشاورزی ، طرح اقدام ملی مسکن و عدم کفایت هزینه ها ، کمبود ناوگان و محدودیت منابع و نقدینگی اعلام کرد.

وی با بیان اینکه برخی از شبکه های برق در کرمان فرسوده و بالای 54 سال سن دارند گفت : شرکت برق شمال کرمان یک شرکت ورشکسته نیست ولی دارای ناترازی هستیم.

او با اشاره به وجود13 اشتراک رمزارز در استان کرمان اعلام کرد : مزارع استخراج رمز ارز فقط از ساعت 2 بامداد تا 9 صبح امکان استفاده از برق را دارند؛ در حال حاضر فقط دو مرکز فعال است و مرکز رمز ارز رفسنجان تابستان امسال به دلیل پاره ای از مشکلات تعطیل بود.


مدیر عامل شرکت برق شمال استان کرمان اظهار کرد: بیمه‌های مربوط به قبض برق شامل برق‌گرفتگی، نقص عضو یا آتش‌سوزی است که شرکت‌های بیمه پوشش می‌دهند و برخی موارد هم مربوط به خسارت وسایل برقی است که اگر فرد در سامانه خسارت‌های توانیر ثبت کند خسارت ها پیگیری و پرداخت می‌شود.

او با بیان اینکه طی پارسال 350 پست هوایی احداث شد گفت : هزینه کنتور مربوط  به سال 97 است ؛ شرکت برای هر اشتراک 35 میلیون تومان هزینه می کند اما مردم برای هزینه انشعاب 2 میلیون پرداخت می کنند که این امر موجب ناترازی می شود.

او میزان رویت پذیری کنتور مشترکین بخش کشاورزی را 99 درصد ، بخش خانگی 9 درصد ، بخش صنعتی 98 درصد و بخش تجاری را 43 اعلام کرد.

سلیمانی میزان پراکندگی مشترکین در کیلومتر مربع را در استان 8 نفر اعلام کرد و با ذکر وجود 717 هزار مشترک ، افزود: رتبه 7 کشور را در این زمینه دارا هستیم و شهرستان های راور ،زرند ، شهربابک ،کوهبنان ،انار، کرمان و رفسنجان زیر مجموعه خدمات رسانی این شرکت هستند.

وی اظهار کرد : پارسال 1500 میلیارد تومان قبض برق برای مشترکین صادر شده و امسال کرمان جزو استان پر مصرف برق بوده است.

او تاکید کرد : جهان در حال تجربه  افزایش دما است و امسال گنبد حرارتی داشتیم و طی یک ماه اخیر دائما افزایش دما داشتیم و این امر منابع برق آبی را به شدت با مشکل مواجه کرد و نیروگاه های برق آبی را از اواسط مرداد از دست دادیم.

مدیر عامل شرکت برق شمال کرمان افزود : میزان خاموشی هر مشترک پارسال 286 دقیقه بوده که امسال می خواهیم به 275 دقیقه برسد.

وی با اشاره به اینکه کرمان رتبه اول سرقت سیم برق در سال 1401 در کشور بوده است گفت : خوشبختانه میزان سرقت پارسال 34 درصد کاهش داشته است.

او با ذکر این نکته که کار تعویض سیم های مسی به کابل خود نگهدارنده در سال 1400 فقط 18 درصد بوده است اعلام کرد : به منظور جلوگیری از سرقت سیم های مسی این میزان هم اکنون به بالای 50 درصد رسیده است.

سلیمانی در پایان همه مردم را به مصرف صحیح برق خصوصا در ساعات پیک مصرف توصیه کرد و بر لزوم مجهز شدن موتور پمپ های چاه های کشاورزی به سامانه برق خورشیدی تاکید کرد.

در ادامه این نشست خبری سرهنگ عابدین عسکرپور مسئول سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه ثارالله نیز با اشاره به هفته دولت ، برگزاری عطر افشانی مزار شهدا ، 
برگزاری نمایشگاه هزار روز خدمت دولت ، بیان دستاوردها توسط فرمانداران ، افتتاحیه رزمایش گروه های جهادی را از جمله برنامه های این هفته ذکر کرد.

وی بسیج ادارات را رابط بین مردم و دولت خواند و افزود: هم اکنون 90 پایگاه بسیج در ادارات استان کرمان فعال می باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان