طیب نیا همچنان رکورددار بالاترین رای اعتماد برای وزارت اقتصاد/ وزیران رکوردشکن را بشناسید

عصر امروز، دولت چهاردهم توانست رای اعتماد تمامی اعضای کابینه پیشنهادی خود را کسب کند. با این حال، بررسی مقایسه‌ای میزان رای اعتماد وزرای اقتصادی در دولت‌های مختلف نکات مهمی را به همراه دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

طیب نیا همچنان رکورددار بالاترین رای اعتماد برای وزارت اقتصاد/ وزیران رکوردشکن را بشناسید

به گزارش خبرآنلاین، عصر امروز، چهارشنبه 31 مرداد ماه، ماراتن تایید صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم به پایان رسید و  نتیجه نهایی کابینه جدید اعلام شد. نکته قابل توجه ماجرا این بود که مسعود پزشکیان، رئیس جمهور منتخب توانست برای تمام‌اعضای کابینه پیشنهادی خود رای اعتماد بگیرد.

اما این موضوع تنها به دولت چهاردهم محدود نمی‌شود و پیش از این برای دو رئیس‌جمهور دیگر نیز این موفقیت حاصل شده بود.

شواهد حاکی از آن است که سید محمد خاتمی و مرحوم هاشمی رفسنجانی نیز در این زمینه موفق عمل کرده‌اند.

 از سوی دیگر بررسی ها نشان می دهد که میانگین درصد رای مثبت مجلس به کابینه مسعود پزشکیان 81.9 درصد بود که در مقایسه با دولت سیزدهم 3،4 درصد بالاتر است. بالاترین و پایین ترین رای در کابینه پزشکیان بر اساس اعلام محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس، از مجموع 288 رای اخذ شده، امیر نصیرزاده با 281 رای موافق به عنوان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، بالاترین رای بعد از انقلاب را کسب کرد.

همچنین محمدرضا ظفر قندی با کسب 168 رأی، کمترین تعداد رأی را در میان اعضای کابینه دولت چهاردهم به دست آورد.

طیب نیا همچنان رکورددار بالاترین رای اعتماد برای وزارت اقتصاد/ وزیران رکوردشکن را بشناسید

همتی راهی وزارتخانه شد/طیب نیا همچنان اول است

 در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی، نمایندگان با 192 رأی موافق، به انتخاب عبدالناصر همتی به عنوان وزیر اقتصاد رأی دادند.

همچنین، تعدادی رأی مخالف، رأی ممتنع و رأی سفید نیز ثبت شد. بررسی مقایسه‌ای میزان رای اعتماد وزرای مختلف دولت‌ها پس از انقلاب نشان می‌دهد که علی طیب‌نیا در سال 1392 با کسب 274 رای مثبت، در جایگاه نخست فهرست وزرای امور اقتصادی و دارایی قرار گرفت و بالاترین رای را در تاریخ جمهوری اسلامی به خود اختصاص داد.

 کمترین میزان رای اعتماد به وزارت اقتصاد به حسین نمازی در کابینه میرحسین موسوی با 103 رای  تعلق دارد.

رکوردار بالاترین رای اعتماد وزارت نفت چه کسی است؟

امروز محسن پاک نژاد، گزینه پیشنهادی برای وزارت نفت، با کسب 222 رأی از مجموع 288 رأی ماخوذه، توانست اعتماد نمایندگان مجلس را جلب کند. کمترین رأی اعتماد در تاریخ وزارت نفت پس از انقلاب اسلامی به حسین موسویانی در کابینه شهید محمد جواد باهنر تعلق دارد که 122 رأی بود.

 در مقابل، بالاترین رأی اعتماد به غلامرضا اقازاده اختصاص یافته است که 231 رأی کسب کرده است.

وزیر رئیسی دوباره رای اعتماد گرفت/چیت چیان همچنان صدر نشین است

 امروز عباس علی آبادی، که در کارنامه خود ریاست وزارت صمت در دولت شهید سید ابراهیم رئیسی را دارد، با کسب 255 رأی به وزارت نیرو راه یافت. شایان ذکر است که بالاترین رأی ثبت‌شده برای این سمت دولتی مربوط به دوران دولت حسن روحانی و حمید چیت‌چیان است که 272 رأی بوده است.

 فرزانه صادق‌مالواجرد رکورد وزارت مسکن را شکست

 همچنین فرزانه صادق‌مالواجرد به عنوان دومین وزیر زن پس از انقلاب با 231 رای موافق، وزیر راه و شهرسازی شد که بالاترین رای اعتماد برای این وزارتخانه پس از انقلاب اسلامی است.

نوری قزلجه در کنار ساداتی‌نژاد

امروز نوری قزلجه با 253 رای موافق راهی وزارت جهاد کشاورزی شد . رای وی یکی از بالاترین آرایی است که از زمان تشکیل وزارت جهادکشاورزی به وزیری از سوی مجلس داده شده است. ساداتی نژاد نیز توانسته بود 253 رای موافق از مجلس دریافت کند. محمد علی نیکبخت وزیری که پس از ساداتی نژاد در وزارت جهاد کشاورزی مستقر شد 198 رای موافق گرفت . کاظم خاوازی یز 196 رای موافق را از آن خود کرده بود . کمترین رای اعتماد متعلق به محمود حجتی است که در دولت روحانی با 164 رای موافق وزیر جهاد کشاورزی شد.

اولین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رکورددار بیشترین رای اعتماد

 وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در سال 1390 تشکیل شد . اولین وزیر این وزارتخانه یعنی شیخ‌الاسلامی با کسی 204 رای موافق همچنان رکورددار بالاترین رای اعتماد دریافتی است. پس از وی اسدالله عباسی 200 رای موافق گرفت و سایرین با آرای کمتر زویر شدند. پایین ترین رای اعتماد به صولت مرتوضی داده شد او با 176 رای موافق وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی شد.

 آرای مخالف اعلام نشد!

 نکته مهم و عجیب در رای اعتماد به کابینه چهاردهم، عدم اعلام تعداد آرای مخالف و ممتنع برای هر یک از وزرا تا زمان نگارش این گزارش بود که این اقدام پیش از این سابقه نداشته است.

223223

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان