فوتبال زنان ایران؛ فصل جدید با حضور پرقدرت پرسپولیس و استقلال

با ورود پرسپولیس و استقلال به فوتبال زنان، این رشته ورزشی در ایران وارد مرحله جدیدی شده است. این دو باشگاه با جذب بهترین‌ها در تلاش هستند تا فوتبال زنان ایران را متحول کنند و به سطح بالاتری ببرند.

دو تیم پرطرفدار پایتخت برای فعالیت در فوتبال زنان به دنبال همکاری با 2 چهره سرشناس هستند.

به گزارش فوتبال 360، کنفدراسیون فوتبال آسیا برای صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها در فصل جدید، آن‌ها را ملزم به تیمداری در فوتبال زنان کرده و بعد طرح این موضوع از سوی (AFC)، هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال هم این موضوع را مصوب کرد. بعد از رسمی‌شدن مصوبه الزام تیمداری در فوتبال زنان، باشگاه‌های مختلفی پا پیش گذاشتند که می‌توان به باشگاه‌های استقلال تهران، پرسپولیس تهران، تراکتور تبریز، گل‌گهر سیرجان، نساجی مازندران، شمس‌آذر قزوین، مس رفسنجان، چادرملو اردکان، ذوب‌آهن اصفهان و فولاد خوزستان اشاره داشت.

گل‌گهر تنها باشگاهی است که رسماً اعلام کرده به دنبال فعالیت در لیگ برتر فوتبال زنان است و سایر باشگاه‌ها خواهان تیمداری در لیگ دسته دوم شده‌اند؛ البته که در سالیان گذشته باشگاه‌های سپاهان اصفهان، ملوان بندرانزلی و پیکان تهران در لیگ برتر فوتبال زنان مشغول به فعالیت بوده‌اند. دو باشگاه پرطرفدار پایتخت در شرایطی برای حضور در فوتبال زنان پا پیش گذاشته‌اند که در نامه واصله به سازمان لیگ از سوی رضا درویش و فرشید سمیعی، خبری از اعلام سطح مدنظر سرخابی‌ها نیست.

شاید سرخابی‌ها لیگ برتری شوند!

هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس هفته گذشته تشکیل جلسه داد و قرار است طی روزهای آتی، گزارش میزان هزینه لازم برای تیمداری موفق در لیگ برتر و یا لیگ دسته اول از سوی معاون ورزش زنان و ورزش قهرمانی باشگاه به هیات‌مدیره ارائه شود تا سرخ‌پوشان تصمیم نهایی خود را در این زمینه بگیرند. آنچه واضح است سرخ‌پوشان تمایلی به تیمداری در لیگ دسته دوم ندارند و می‌خواهند با توپ پُر پا به عرصه فوتبال زنان بگذارند. استقلالی‌ها هم قرار است در هفته پیش‌رو، سطح مدنظر خود برای حضور در فوتبال باشگاهی زنان را اعلام کنند و گفته می‌شود احتمال لیگ برتری‌شدن آبی‌ها وجود دارد؛ هر چند که هنوز خبری از خرید امتیاز از سوی آبی‌ها نیست.

اردلان، اولین سرمربی زنان تاریخ باشگاه پرسپولیس؟

نیلوفر اردلان، کاپیتان سابق تیم‌های ملی فوتبال و فوتسال زنان ایران در عرصه مربیگری هم تجربه فعالیت در هر دو رشته را دارد. او همراه تیم پیکان در لیگ برتر و سوپرلیگ فوتسال زنان قهرمان شد و فصل گذشته سکان هدایت تیم سپاهان اصفهان را برعهده داشت. اردلان قراردادش با سپاهان را تمدید نکرده و با انتشار پیامی رسمی، جدایی‌اش از جمع طلایی‌پوشان را اعلام کرد و حالا گفته می‌شود که این سرمربی جوان، جدی‌ترین گزینه هدایت پرسپولیس است.

اردلان در دوران کوتاه تیمداری پرسپولیس در فوتسال زنان، تجربه بازی برای این تیم را دارد و در سالیان گذشته هم بارها علاقه خود به حضور در تیم پرسپولیس را نشان داده است. گفته می‌شود با وجود مذاکرات غیررسمی سرخ‌ها با نیلوفر اردلان، بعد از تعیین‌تکلیف وضعیت سهمیه پرسپولیس برای حضور در لیگ برتر و یا لیگ دسته اول، قرار است مذاکرات نهایی با این سرمربی جوان انجام شود و دور از ذهن نیست که ستاره سابق تیم فوتسال زنان پرسپولیس، اولین سرمربی تیم فوتبال زنان تاریخ این باشگاه لقب گیرد!

استقلالی‌ها چشم به راه همکاری با پرافتخارترین سرمربی ایران!

فرشید سمیعی، مدیرعامل استقلال در گفت‌وگوی خود با عادل فردوسی‌پور در «ویدئوکست360» رسماً خبر تیمداری آبی‌پوشان در فوتبال زنان را اعلام کرد. سمیعی نامه‌نگاری‌ها را هم با سازمان لیگ کرده اما گفته می‌شود هنوز هیات‌مدیره باشگاه استقلال، سطح حضور آبی‌ها در فوتبال زنان (لیگ برتر، لیگ دسته اول و یا لیگ دسته دوم) را تعیین نکرده و در صورت تیمداری در لیگ برتر یا لیگ یک، آبی‌ها باید به سراغ خرید امتیاز بروند که رایزنی‌های اولیه در این مسیر انجام شده است.

لیلا سادات محمدیان که در دوره مدیریت مصطفی آجورلو در نقش مشاور مدیرعامل در امور ورزش زنان منصوب شد، مسئول پیگیری فعالیت استقلال در فوتبال زنان است و گفته می‌شود که محمدیان در روزهای گذشته یک تصمیم جالب‌توجه گرفته و از مرضیه جعفری، سرمربی کنون خاتون بم و پرافتخارترین سرمربی فوتبال ایران با 10 قهرمانی، برنامه خواسته است. گفته می‌شود قرار است جعفری بعد از اتمام مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان زنان آسیا به درخواست محمدیان پاسخ بدهد. براساس آخرین خبرها، در صورت تیمداری آبی‌ها در لیگ دسته دوم، احتمالاً جعفری در نقش مدیرفنی منصوب خواهد شد و در صورت تیمداری در سطوح بالاتر، مرضیه جعفری قرار است به عنوان سرمربی انتخاب شود که حضور این سرمربی پرافتخار روی نیمکت استقلال می‌تواند بیش از پیش جذابیت‌های فوتبال زنان را افزایش بدهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان