قانون الزام به ثبت رسمی معاملات منجربه کاهش جرایم می‌شود

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قزوین گفت: قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول باعث کنترل و کاهش جرایم شده و باید با آگاهی و روشنگری، افراد جویای عدالت بتوانند در این خصوص اثرگذاری داشته باشند.

قانون الزام به ثبت رسمی معاملات منجربه کاهش جرایم می‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ «علی فولیان» معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قزوین روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران استان قزوین بیان کرد: قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول باعث کنترل و کاهش جرایم شده و باید آگاهی و روشن گری در این خصوص صورت پذیرد تا افراد جویای عدالت بتوانند اثرگذاری داشته باشند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قزوین اظهار کرد:  به موجب قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول تمامی مشاوران املاک فعالیت در زمینه نقل و انتقالات را در چهارچوب قانونی و در سامانه انجام خواهند داد و ثبت نهایی به دفاتر اسناد رسمی ارجاع خواهد شد.

فولیان با اشاره به اجرای این قانون در روستاها و نواحی منفصل شهری گفت:  به تمامی فرمانداران، شهرداران، بخشداران و حتی دهیاران ابلاغ شده در خصوص تغییر اسناد عادی به اسناد رسمی ضمن اطلاع رسانی بسترهای لازم و قانونی را فراهم سازند.

وی در خصوص شرکت‌های تعاونی که درحال ساخت منازل مسکونی هستند و یا منازل مسکونی را در اختیار شهروندان قرار داده‌اند بیان کرد:  این مالکان هنوز به دلیل نبود پروانه پایان کار و یا ناایمن بودن هیچ سندی ندارند که این قانون به تثبیت مالکیت این افراد کمک خواهد کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قزوین با بیان اینکه نبود تثبیت مالکیت در تعاونی‌های مسکن طی این چندسال گذشته موجب نارضایتی شهروندان شده است، افزود: با پیگیری صورت گرفته تلاش خواهیم کرد تا این مهم هرچه سریع تر محقق شده و جلوی تخلفات و جرایم گرفته شود.

این مسئول با اشاره به تشکیل نشست‌های متعدد در حوزه ساماندهی تعاونی‌های مسکن در ماه‌های آینده اظهارکرد: با هماهنگی صورت گرفته تصمیم داریم ضمن شناسایی شرکت‌های تعاونی مشکل دار و برگزاری نشست‌های متعدد به هدایت این تعاونی‌ها در راستای سنددار کردن واحدهای مسکونی اقدام کنیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین اجرای قانون «الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول» را نیازمند همرامی مردم و مسوولان دانست وافزود: مردم باید به این باور برسند که به عنوان دارنده اموال غیرمنقول، دولت قصد دارد مال آنان را در آینده از هر گونه تعرض در امان نگه دارد.

فولیان خاطرنشان کرد: اکنون در مرحله تبلیغات و اطلاع‌رسانی هستیم و از رسانه‌ها درخواست می‌شود در قالب‌های مختلف، اطلاع‌رسانی و روشنگری لازم را به مردم داشته باشند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قزوین در ادامه با بیان اینکه حضور اتباع غیرمجاز در قزوین موجب رنجش شهروندان شده است گفت: با محوریت پلیس نظارت بر اماکن عمومی، به تمامی مشاوران املاک در استان قزوین ابلاغ شده که از هرگونه نقل و انتقال اموال غیرمنقول به اتباع خودداری کنند.

فولیان با بیان اینکه دو ماموریت خیلی مهم دستگاه قضایی، احیای حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم است افزود: اداره کل بازرسی‌ استان هم نظارت بر حسن اجرای قوانین را بر عهده دارد و ضروری است رسانه‌ها در آگاهی بخشی هوشمندانه و متعهدانه به مردم و اطلاع‌رسانی در زمینه اجرای قوانین، دستگاه قضایی را یاری رسانند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان