رقیب چینی ایلان ماسک ۵ محصول جدید رو کرد / عکس

شرکت چینی اجی‌بوت(Agibot) از ربات‌های انسان‌نما برای مقابله با اُپتیموس(Optimus) ایلان ماسک رونمایی کرده است.

رقیب چینی ایلان ماسک 5 محصول جدید رو کرد / عکس

به گزارش خبرآنلاین، ربات انسان نمای دو پای این شرکت، به نام یوآنژنگ ای 2(Yuanzheng A2)، 175 سانتی متر قد و 55 کیلوگرم وزن دارد.

به نقل از ایسنا، یک استارت آپ مستقر در شانگهای با هدف تأثیرگذاری بر حوزه ربات‌های انسان‌نما، اولین مجموعه از ربات‌های انسان نمای خود را رونمایی کرده است.

در روز 18 اوت، این شرکت از پنج مدل جدید ربات انسان نما چرخ‌دار و دو پا رونمایی کرد که برای طیف وسیعی از کاربردها، از کارهای خانگی گرفته تا کارهای صنعتی، طراحی شده بودند.

این شرکت که توسط پنگ ژیهوی(Peng Zhihui) یکی از اعضای سابق «جوانان نابغه» هواوی تأسیس شد، اولین مدل خود را با نام Raise AI در اوت 2023 عرضه کرد.

شرکت ایجی‌بوت(Agibot) که در فوریه سال 2023 تأسیس شد، به توسعه محصولات پیشرفته هوش مصنوعی و رباتیک و همچنین اکوسیستم‌های نوآورانه اختصاص دارد.

رقیب چینی ایلان ماسک 5 محصول جدید رو کرد / عکس

ربات انسان‌نمای این شرکت به طیف وسیعی از حسگرها مجهز شده و از هوش مصنوعی پیشرفته(AI) نیرو می‌گیرد. توانایی دیدن، شنیدن و پردازش اطلاعات متنی، صوتی و تصویری را دارد و با دقتی که دارد می‌تواند کارهای پیچیده‌ای مانند نخ کردن سوزن انجام دهد.

علاوه بر نسخه A2، این گروه شامل یک نسخه قوی‌تر به نام A2 Max و چیزی شبیه به ربات‌های خدماتی به نام‌های A2-W، X1 و X1-W  می‌شود.

هدف ای‌جی‌بوت این است که تسلا را با پیشرفت فناوری ربات انسان‌نمای خود به چالش بکشد، و آینده‌ای را متصور است که در آن این دو غول فناوری ممکن است در بازار رباتیک رقابت کنند.

در ماه اوت سال گذشته، ای‌جی‌بوت اولین ربات انسان نما خود را با نام RAISE A1 با هدف صنعتی از جمله خودروسازی، تولید و لجستیک راه اندازی کرد.

محصول شاخص این شرکت، Raise A1، یک ربات انسان نما است که با 49 درجه آزادی، قد 1.75 متر و وزن 53 کیلوگرم طراحی شده است.

Raise A1 که در ابتدا برای کاربردهای صنعتی هدف‌گذاری شده بود، می‌تواند کارهایی مانند سفت کردن پیچ، بازرسی خودرو و آزمایشات آزمایشگاهی را انجام دهد. با این حال، ای‌جی‌بوت جاه‌طلبی‌های گسترده‌تری برای Raise A1 دارد و آن را به عنوان یک دستیار خانگی همه کاره که می‌تواند آشپزی کند، شستن لباس‌ها و مراقبت از سالمندان را برعهده بگیرد، متصور می‌شود.

رقیب چینی ایلان ماسک 5 محصول جدید رو کرد / عکس

Raise A1 به دلیل قابلیت‌های پیشرفته‌اش، از جمله راه رفتن پایدار با دو پا با سرعت تا 4.4 مایل در ساعت(7 کیلومتر در ساعت)، توانایی تحمل بار تا 176 پوند(80 کیلوگرم)، و سیستم‌های حسی و حرکتی پیچیده‌اش قابل توجه است.

این ربات مجهز به دوربین و حسگرهای لیدار(LiDAR) است که آن را با سناریوهای مختلف سازگار می‌کنند.

دومین مدلی که در وبسایت آن ذکر شده، ربات نظافتچی C5 آن است. این مدل خاص برای انجام فعالیت‌هایی مانند جارو کردن، شستشو و گردگیری طراحی شده است.

ای‌جی‌بوت‌ قصد دارد عرضه ربات‌های جدید خود را در ماه اکتبر آغاز کند. این شرکت قصد دارد تا پایان سال 300 دستگاه را با هزینه کمتر از همتایان آمریکایی خود تحویل دهد.

5858

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان