پرداخت ۱۸ درصد مطالبات گندم‌کاران استان آذربایجان‌غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی از پرداخت ۱۸ درصد مطالبات گندم‌کاران استان تا به امروز خبرداد.

پرداخت 18 درصد مطالبات گندم‌کاران استان آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از آذربایجان‌غربی، خسرو شهبازی در جمع خبرنگاران گفت: تاکنون 638 هزار تن گندم از کشاورزان بصورت تضمینی خریداری شده و در حدود 1921میلیارد تومان معادل 18 درصد مطالبات گندمکاران نیز به کشاورزان استان پرداخت شده است.

وی گفت: تا به امروز بیش از 1 میلیون تن گندم در استان تولید شده که بیشترین حجم تولید و خرید تضمینی مربوط به شهر بوکان بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی درخصوص مشکلات گاه و بی‌گاه مرغ در استان افزود: با توجه به جوجه ریزی کافی، تا 2 ماه آینده مشکل مرغ نخواهیم داشت ضمن اینکه تا به امروز 1700 تن صادرات مرغ داشته‌ایم.

شهبازی اظهار کرد: در سال گذشته /1402/ نسب به سال پیش از آن /1401/ تولید گوشت مرغ 10 درصد، مقدار جوجه ریزی 65 درصد، جوجه ریزی گوشتی 22 درصد، تولید شیر 8 درصد و تولید گوشت قرمز 5 درصد در استان رشد داشته است.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلات ما، گاوداری‌های شیر بود که با دریافت QR مربوط به کد شیر پگاه امکان صادرات به روسیه فراهم خواهدشد.

وی درخصوص پروژه‌های افتتاحی هفته دولت گفت: همزمان با گرامیداشت هفته دولت، 83 پروژه عمرانی، اقتصادی و تولیدی بخش کشاورزی استان با اعتبار هزینه شده بیش از 19 هزار و 333 میلیارد ریال به بهره برداری خواهدرسید که با این پروژه‌ها 2 هزار و 126 فرصت شغلی ایجاد و پنج هزار و 187 فرصت شغلی تثبیت می شود ضمن اینکه استان آذربایجان‌غربی از لحاظ رتبه‌بندی استان‌های کشور بر اساس هزینه کل اجرای پروژه‌های قابل افتتاح هفته دولت در سال 1403 در ردیف دومین استان کشور بعد از استان گیلان قرار گرفته است .

شایان ذکر است بیش از 7 میلیون تن محصولات کشاورزی باغی و زراعی در استان آذربایجان‌غربی تولید و این استان رتبه پنجم تولید و خرید تضمینی گندم در کشور است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان