این درد در ناحیه شکم را جدی بگیرید

دبیر علمی همایش تازه‌های بالینی و مراقبت‌های اولیه در طب عمومی، نسبت به تشخیص علائم دردهای شکمی در معاینه بیماران، نکاتی را متذکر شد.

این درد در ناحیه شکم را جدی بگیرید

به گزارش خبرآنلاین، حسین گندمکار، روز چهارشنبه 31 مرداد 1403 در حاشیه همایش تازه‌های بالینی و مراقبت‌های اولیه در طب عمومی، گفت: درد شکمی که زیر 6 ساعت آغاز شده است می‌تواند ناشی از پاتولوژی‌های تهدید کننده حیات باشد.

مهر در خبری نوشت:وی افزود: پزشکان عمومی باید توانایی تشخیص پاتولوژی‌های حاد نیازمند اقدام اورژانس جراحی را از سایر علل درد شکمی حاد افتراق دهند.

گندمکار تاکید کرد: ابزارهای در دسترس برای افتراق دردهای شکمی شامل شرح حال، معاینات بالینی و پاراکلینیک است.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: در شرح حال، نکته ارزشمند، دردی است که بیمار تا به حال تجربه نکرده است.

وی افزود: شروع حاد درد و متمرکز شدن درد در منطقه خاص شکم نیز حائز اهمیت است.

گندمکار گفت: در معاینات بالینی، مهم‌ترین نکته، توانایی تشخیص تندرنس و رییاند تندرنس است. در مواردی که تجربه پزشک کافی نباشد، بهتر است از معادل های رییاند تندرنس استفاده شود.

وی یادآور شد: پاراکلینیک ها از نوار قلبی در دردهای قسمت فوقانی شکم تا آزمایشات بیوشیمیایی و گرافی هلی تصویربرداری و سونوگرافی متغییر است.

این فوق تخصص جراحی‌های سرطان تاکید کرد: افتراق درد شکمی حاد، نیازمند مداخله جراحی اورژانس از سایر علل، می‌تواند نجات بخش جان بیمار باشد.

همایش تازه‌های بالینی و مراقبت‌های اولیه در طب عمومی، در روزهای 31 مرداد الی دوم شهریور 1403 در مرکز همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می‌شود.

233217

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان