بی‌ام‌و، بنز را شکست داد

مرسدس بنز کلاس S که پرچم‌دار خودروهای لوکس این شرکت آلمانی به‌حساب می‌آید، به دلیل کاهش فروش، روزهای چالش‌برانگیزی را می‌گذراند.

بی‌ام‌و، بنز را شکست داد

امیرمسعود عابدین_ لوکس‌ترین خودروی مرسدس بنز، یعنی S کلاس که خودرویی محبوب نزد ایرانیان نیز محسوب می‌شود، در سه‌ماهه اول با کاهش فروش تقریباً 37 درصدی مواجه شده و تنها 16900 دستگاه از این مدل تحویل داده شده است (با در نظر گرفتن مدل‌ها AMG و میباخ). این برند برتر آلمانی جزئیات فروش S-Class را برای سه‌ماهه دوم منتشر نکرده است. با این حال، تحویل مدل‌های S کلاس، EQS، EQS SUV و GLS تقریباً 23 درصد کاهش یافت و به 33400 خودرو رسید.

با در نظر گرفتن این موضوع، جای تعجب نیست که مرسدس در حال حاضر شایعات مربوط به کاهش تولید خودروهای برتر خود مانند S کلاس را تأیید کرده است. در مصاحبه‌ای با Automobilwoche، سخنگوی این شرکت اعلام کرد که کلاس S در یک شیفت و در کارخانه 56 در زیندلفینگن آلمان تولید می‌شود. به گفته این نشریه، این کارخانه مونتاژ ماه‌هاست که به دلیل کاهش شدید فروش، استفاده کمی از طرفیت آن شده است.

به نقل از یک تأمین‌کننده قطعات داخلی، کاهش تولید کلاس S یک فاجعه محسوب می‌شود. به گفته نماینده مرسدس، برخی از کارگران در کارخانه‌ای که مدل تمام برقی EQS نیز تولید می‌شود، وظایف مربوط به تولید دیگر را به عهده خواهند گرفت.

بی‌ام‌و، بنز را شکست داد

با نگاهی به رقبای اصلی اس کلاس، تقاضا برای بی ام و سری 7 و سری 8 با 11٫4 درصد افزایش به 30249 خودرو تا ماه ژوئن رسید. مرسدس بنز S کلاس و بی ام و سری 7 به‌عنوان پرچم‌داران بزرگ‌ترین خودروسازان آلمانی، همیشه با یکدیگر رقابتی جذاب و حساس داشته‌اند. در کنار مزیت‌هایی که هر کدام از این خودروها دارند، این کاهش فروش عجیب برای مرسدس بنز می‌تواند نقطه ضعفی مهم در رقابت با بی ام و محسوب شود. خودروهای بخش D آئودی هم به‌عنوان رقیبی دیگر، با افت 16٫5 درصدی به 8487 خودرو رسید.

مرسدس در حال کار بر روی یک به‌روزرسانی برای کلاس S است. در پایان ماه ژوئن، اولاً کالنیوس، مدیرعامل شرکت اعلام کرد که این شرکت بسیار بیشتر از آنچه که معمولاً در یک مدل فیس لیفت شده سرمایه‌گذاری می‌کند، برای این مدل هزینه می‌کند. این شرکت با تصمیم به سرمایه‌گذاری بیشتر در موتورهای احتراقی، اهداف بیش از حد جاه‌طلبانه خود درزمینهٔ خودروهای الکتریکی را کاهش داده است. از بین سه سدان بزرگ آلمانی، کلاس S تنها مدلی است که هنوز موتور دوازده سیلندر دارد، اما فقط در نوع میباخ.

فراموش نکنیم که تا چند سال پیش، مدل‌های S کلاس کوپه و S کلاس کانورتیبل نیز وجود داشتند. متأسفانه هر دو مدل به دلیل مسائل مربوط به فروش از خط تولید خارج شدند.

منبع: motor1

58322

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان