عکس ؛‌ این جنگنده جای اف ۱۶ را می‌گیرد

در یک گردهمایی نظامی طرح یک جنگنده پنهان‌کار سبک که می‌تواند جایگزینی برای ناوگان پا به سن گذاشته اف ۱۶ باشد، به نمایش گذاشته شد.

عکس ؛‌ این جنگنده جای اف 16 را می‌گیرد

به گزارش خبرآنلاین، دیوید آلوین فرمانده نیروی هوایی آمریکا ماه پیش در جریان کنفرانس جهانی فرماندهان نیروی هوایی و فضایی در لندن طرح یک جنگنده سبک پنهان‌کار را به نمایش گذاشت.

آلوین در این گردهمایی از تغییر رویکرد در ساخت جنگنده خبر داد و اعلام کرد که فلسفه «ساختن برای ماندگاری» که از دوران جنگ سرد باقی مانده است به «ساختن برای انطباق» تبدیل خواهد شد.

اف 16 پنهان‌کار هم آمد/ عکس
طرح به نمایش گذاشته شده از جنگنده سبک پنهان‌کار با شعار «ساخته شده برای انطباق»

از این رو مشخص نیست که طرح ارائه شده توسط فرمانده نیروی هوایی آمریکا یک پروژه در حال اجرا است یا اینکه صرفا برای نمایش این تغییر رویکرد معرفی شده است.

به هر حال در طرح ارائه شده از این جنگنده سبک پنهان‌کار شباهت‌های انکار ناپذیری از طراحی اف 35 به ویژه در بال‌ها و دم دیده می‌شود.

ساخت جنگنده سبک برای مقابله با تهدیدات کمتر جدی ایده جدیدی نیست و پیش از این نیز دو دیدگاه برای این امر مطرح بود. یکی از این طرح‌ها پی گرفتن ساخت جنگنده‌ای در نسل چهار یا چهار و نیم بود و حتی از پلتفرم بوئینگ تی‌-7 به عنوان پایه‌ای برای این طرح و جایگزینی جنگنده اف 16 یاد می‌شد.

اف 16 پنهان‌کار هم آمد/ عکس
جنگنده آموزشی بوئینگ تی 7

طرح دیگر ساخت نسخه‌ای سبک وزن از جنگنده نسل ششم یا همان جنگنده برتری هوایی نسل بعد (NGAD) بود. مدت‌ها است که برنامه جایگزین کردن جنگنده‌های برتری هوایی نسل پنجم اف 22 با جنگنده برتری هوایی نسل بعد (NGAD) مطرح است و در عین حال گاه و بیگاه خبرهایی از کندی طرح و هزینه‌های سرسام‌آور آن به بیرون درز می‌کند.

اف 16 پنهان‌کار هم آمد/ عکس
طرح تبلیغاتی از جنگنده برتری هوایی نسل بعد

5858

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان