پرداخت ۷۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات درچهارمحال وبختیاری/ایجاد ۵۴هزارو۸۰۰ فرصت شغلی در استان

ایرنا نوشت : معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت:‌ در سه سال اخیر ۷۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات در این استان پرداخت شده است.

پرداخت 77 هزار میلیارد ریال تسهیلات درچهارمحال وبختیاری/ایجاد 54هزارو800 فرصت شغلی در استان

محمدکاظم منزوی شامگاه چهارشنبه در نشست با خبرنگاران تاکید کرد:‌ این تسهیلات برای طرح‌های اشتغال‌زایی از محل تبصره 18 و مشاغل خانگی به متقاضیان واجد شرایط پرداخت و 54 هزار و 800 فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی با اشاره به تحقق تعهد اشتغال برای 21 هزار و 943 نفر در چهارمحال و بختیاری در سال گذشته افزود:‌ از ابتدای سال‌جاری تاکنون برای 15 هزار نفر در استان اشتغال‌زایی شده است.

منزوی تصریح کرد:‌ در سال‌جاری تعهد ایجاد اشتغال برای سه هزار و 200 دانش‌آموخته دانشگاهی در چهارمحال و بختیاری تعهد شد.

وی با اشاره به تلاش برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری چهارمحال و بختیاری در سه سال اخیر یادآور شد: توسعه گردشگری عشایری و اقامتگاه‌های بوم‌گردی با سرعت در حال انجام است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: 128 شاخص ارزیابی در دستگاه‌های اجرایی مختلف وجود دارد که افزایش سرمایه‌گذاری، جلب رضایت مردم، تسهیل‌گری در امور، ارتقای ساختار حکم‌رانی و کنترل تورم از مهم‌ترین این شاخص‌ها است.

وی گفت:‌ در سه سال اخیر بیشترین اختیارات استانی برای کمک به واردکنندگان و صادرکنندگان انجام شد.

منزوی تاکید کرد: صادرات گمرکی برخی محصولات استان‌های دیگر از گمرک چهارمحال و بختیاری با هدف ارتقای درآمدهای گمرکی استان در سه سال اخیر انجام شده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: نرخ تورم استان در خردادماه سال‌جاری 36 درصد بود که این نرخ در مدت مشابه سال قبل 59.1 درصد گزارش شد.

کیومرث مرادی تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری در نرخ تورم رتبه پانزدهم کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از اشتغال استانداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت:‌ 62 بسته سرمایه‌گذاری بدون نام برای ارائه به سرمایه‌گذاران متقاضی سرمایه‌گذاری در استان تهیه شده است.

ابراهیم رئیسی نافچی تاکید کرد: اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف چهارمحال و بختیاری براساس سند آمایش سرزمینی انجام خواهد شد.

سرپرست گمرک چهارمحال و بختیاری نیز گفت: میزان صادرات کالا از گمرک استان در پنج ماهه نخست سال‌جاری 174 میلیون و 669 هزار کیلوگرم بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل 70 درصد افزایش دارد.

مظاهر ربیعی تصریح کرد: ارزش این کالاها 82 میلیون و 321 هزار دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 53 درصد بیشتر شده است.

وی افزود: بیشترین کالاهای صادراتی چهارمحال و بختیاری شامل انواع کود اوره، میله‌های آهنی، میلگرد، مغز بادام، لوازم خانگی، خوراک آبزیان، موکت، شیر خشک و مصنوعات پلاستیکی است که به کشورهای ترکیه، عراق، هندوستان، افغانستان، ارمنستان، سوریه، پاکستان، ترکمنستان، امارات متحده عربی، ایتالیا، تاجیکستان، نیجریه، قطر و یونان صادر می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: خرید تضمینی گندم در استان به افزون‌بر 60 هزار تن رسید.

یزدان یگانگی تاکید کرد: این میزان خرید نسبت به مدت مشابه سال قبل 45 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: از مجموع 9 هزار و 570 میلیارد ریال مطالبه گندم‌کاران چهارمحال و بختیاری تاکنون یک‌هزار میلیارد ریال به‌صورت علی‌الحساب به کشاورزان پرداخت شده و قرار است بقیه این مطالبات تا پایان شهریورماه سال‌جاری پرداخت شود.

یگانگی تصریح کرد: نیاز چهارمحال و بختیاری به گندم سالانه 120 هزار تن است که بقیه نیاز استان از استان‌های دیگر وارد می‌شود.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت خارجی اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز گفت: هم‌اکنون 50 هزار و 800 واحد صنفی در استان با یک میلیون نفر جمعیت خدمات‌رسانی می‌کنند.

حسن شمسی‌پور دهکردی تاکید کرد: از این تعداد هفت هزار واحد صنفی بدون پروانه کسب هستند و یا تاریخ پروانه کسب آن‌ها منقضی شده است.

رییس اداره طرح و برنامه‌ریزی صنعتی اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز گفت: مجوز 700 طرح راکد با صفر درصد پیشرفت فیزیکی در استان باطل شد.

محمدعلی چراغیان تاکید کرد:‌ یک‌هزار و 738 طرح تولیدیو صنعتی نیمه‌تمام با حجم سرمایه‌گذاری 910 هزار میلیارد ریال و 60 درصد پیشرفت فیزیکی به بالا و اشتغال اسمی 29 هزار نفر در حال فعالیت است.

وی افزود: از این تعداد 454 واحد صنعتی و تولیدی دارای افزون‌بر 60 درصد و بقیه کمتر از 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز گفت: هم‌اکنون 10 فقره پروانه اکتشاف جاری و 17 فقره گواهی کشف معدنی در استان صادر شده است.

امیرارسلان سیدین به وجود 163 معدن دارای پروانه فعالیت در چهارمحال و بختیاری اشاره و تصریح کرد: سال گذشته 6 طرح شناسایی پتانسیل‌های معدنی در استان انجام شد که گزارش‌های آن رای ارائه به سرمایه‌گذاران آماده است.

گفتنی است، در این نشست تعدادی از خبرنگاران چهارمحال و بختیاری دیدگاه‌ها، نظرها و انتقادهای خود در حوزه اقتصادی استان را ارائه کردند.

چهارمحال و بختیاری 12 شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان